Transient Design Posted November 2, 2009 Posted November 2, 2009 Första testet av John Blues små rör mono-block TL66 har just kommit in! Och vilken test!!! Läs gärna hela testen här: http://www.enjoythemusic.com/magazine/equi...hnblue_tl66.htm Lite korta citat ur testen: "OK, so I mentioned JohnBlue designer Tommy Wu's philosophy of wishing to combine purity and first-rate components when building these amps, well, that's how his TL66s sound, as they combine purity with first-rate performance. I'm not just saying that to be clever I was transfixed the moment I turned on their power and put some signal through them," "Combined with these amps' superior transparency, it not only set them apart from the average piece of gear, but also the average hi-fi listening experience." "I had a bit of trouble when organizing my listening notes for this review since in many cases the usual lexicon commonly used by audiophiles didn't apply to the sound of the combination of the JohnBlue amplifiers and the CST speakers. Things such as "imaging" and "soundstage" were replaced by a sound that was just "there" that is, sound just filled the room with a zone of sound that was, in basic terms, a truthful version of the original event that was recorded by the microphones at the recording session" 6 watt räcker långt med rätt högtalare! Riktpris per par: 20 000kr Det första paret är redan hos FedEx... Mvh Lasse Quote
Transient Design Posted November 2, 2009 Author Posted November 2, 2009 Så nu behöver jag forumets hjälp med detta: Vilka högtalare borde vara den perfekta högtalaren till dessa 6 Watts TL66 från John Blue? Förslag? Mvh Lasse Quote
Bebop Posted November 2, 2009 Posted November 2, 2009 Varför inte dom franska högtalarna med öppen baksida - såg ut som en talarstol och visades på Arken 2002 och 2004 om jag minns rätt. Någon som minns namnet? Quote
minesota Posted November 2, 2009 Posted November 2, 2009 Ocellia ? http://www.ocellia.com/index.html Varför inte dom franska högtalarna med öppen baksida - såg ut som en talarstol och visades på Arken 2002 och 2004 om jag minns rätt. Någon som minns namnet? Quote
Bebop Posted November 2, 2009 Posted November 2, 2009 Ocellia ? http://www.ocellia.com/index.html Yes, Minesota. Det var dom jag menade. Dom förevisades med steg på 6-7 W och det lät mäktigt på framför allt körverk och pianotrio typ Keith Jarrett. På orkestermusik med lite volym blev det lite knepigare men med fin ljudbild och härlig klang. Deras högtalare jobbar i 12-16 ohm med känslighet på 96-98 dB. Även Om.s högtalare Living Voice är också byggda för att kunna köra med med små rörförstärkare. Living Voice Quote
Käera Posted November 2, 2009 Posted November 2, 2009 Kollade lite på sixmoons test av något av paren Living Voice,94db helst 20W förespråkade dom? WLM o Reference 3A har även dom vissa modeller som är specade från 5W o uppåt,tex Episode från Reference 3A skall gå Quote
Recommended Posts