Guest Bernt Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 När jag var inne i rummet så spelades en Totta-skiva och Tim var imponerad av musiken, och drog sig till minnes när han var i Norrland för ca 10 år sedan och hade föreläsningar under en veckas tid på musikhögskolan. Han tyckte det var fantastiskt att svenska staten hade sådana skolor och särskilt med tanke på den utrustning som tydligen fanns där. Så Tim var i Malmö... Tim är väldigt förtjust i Luleå och berättar gärna om tiden där. Jag hörde de där EAR högtalarna i USA i vintras hos vår amerikanske distributör, de spelade faktiskt i en anläggning han har satt samman för att spela stenkakor. Slutstegen var EAR 200-wattare om jag minns rätt. Det var lite speciellt att höra jazz inspelad på 30-talet i ett så pass bra system. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Ja, blev lite glad när jag såg det försteget där...det är ju en riktig pärla! Snodde snabbt åt mig en broschyr...en av få som samlades in denna dag. \\K-man Ja, det är märkligt, jag tyckte att det verkade som ingen intresserade sig för CAT. Hade det på känn då jag tänkte importera det för ett antal år sen. Accapellaäventyret lärde mig den läxan, men det är kul om Sverige nu äntligen är moget för CAT och Accapella. Jag tog också en broschyr, så vi var nog 2 i alla fall Pratade länge med Tim om ditt och datt, man hör direkt på hans Engelska varifrån han kommer och det förklarar nog det folk har upplevt som an eccentric genius, men det är precis som ett par av mina Brittiska vänner, being utterly outrageous känner jag så väl igen. Lät bra gjorde det också på hans högtalare. Han tyvärr inte lyssna mycket annat. Patrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Tänkte dela med mig, tyvärr utan foton, med korta intryck från vad jag tyckte om saker och ting på mässan i Malmö. Mina intryck är vad jag personligen tänkte om div saker och är medveten om att akustiken kan spela ett spratt på sådana här mässor. Jag han ner från Götet en snabbis på lördagen med en polare som skall köpa hela kitet hembioprylar. Lyssnade på front högtalare runt 10.000kr klassen och en bit över. Fick en intressant demo hos Audiovector där de uppgraderade en högtalare för 9.000kr via 12.000kr till ca 15000kr. Det som uppgraderades var inte delningsfilter eller element bara själva bygget. Stor skillnad upplevdes. Det visade med största tydlighet vad själva lådbygget och materilval etc kan åstadkomma. Den 1a högtalaren var i min mening inte lyssningsbar, lyssningströtthet efter ca 2 sek. FFa mellanregister samt diskant var olidlig. Såg åhörare som hade fingrarna i öronen. Själv knep jag med ögonen men jag vet inte om det hjälpe. Väl max uppgraderad var det ok och stor skillnad till grundmodellen. Skulle jag kunnat leva med det (kanske) men hade inta valt detta själv. Monitor audio hade modeller i samma prisklass att demonstrera och här lät det bättre. Mjukare framtoning större register. Rent och luftigt. Ev lite för smickrande bas. Lyssnade på ELAC också, upplevdes grötigare men de spelades med sämre electronik. Polarn kommer att välja Monitor audio. Jag hade tittat vidare. Var även inne i Focal rummet och här hörde jag mässans bästa ljud. Pathos electronik i tot närmare miljonklassen och en Focal utopiamodell för drygt 200.000. Lät bra. Jag tror det var ett ev de bästa rummen att spela i också. Lyssnade på Burmester också. Imponerade inte lika mycket men lät bra, var i ett rum som var en glasbur, troligen akustikbesvär + att granrummet spelade högre... I Focalrummet spelades också på en mindre anläggning med Focalhögtalare för ca 85.000 tror jag det var. Lät bra! Men det här var mässans höjdpunkt för mig. Där demade mässans mest välklädda person, en engelsman men skor som matchade bältet och en klocka som säkert kostade som riktigt dyr hifi. Han demade skillnaden mellan orginalströmkablar i kasst grenuttag via bättre nätkablar till grenutag och strömrenare av god kvalitet. När jag slutat störas på att han förmodligen gör en bra slant på oss HiFi nerdar, var det solklart att hans demo var övertygande liksom hans argumentation om varför. Jag har varit på många hifidemonstrationer där det inte varit lika övertygande resultat eller argumentation. Här har många hifisäljare mycket att lära och produktutvecklare att bevisa. Denna killen kunde sälja sina produkter utan att behöva "sälja in" dem. De sålde sig själva genom hans trevliga sätt samt övertydliga och välgenomförda demo. Jag visste redan innan om skillnaderna men har aldrig hört det så tydligt. T.o.m min hembio intresserade och mindre hifi-nogräknad kompis blev övertygad. Det blev klart varför Engelsmannen hade den som jag förmodar exckusiva klockan och därtill skärp och skor som jag sällan sett på en svensk hifi säljare, Ingen jantelag där inte. Han sålde nog bra helt enkelt. Spekulationer! jag vet. Men ändå. Fotade av 3 cd skivor med mobilen. Många gånger hittar jag fantastisk musk bland säljarnas demoskivor. Jag blev inspirerad av mässan, lärde mig något och fick en del bekräftat. Det är väl meningen antar jag och därför ger jag mässan med beröm godkänt. :) :) Calle B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Hittade inte mkt om den,någon som har info o priser Bänken heter antingen Rock Solid Audio eller The Quiet Stereo Bench, och marknadsförs av www.rocksolidaudio.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Käera Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Bänken heter antingen Rock Solid Audio eller The Quiet Stereo Bench, och marknadsförs av www.rocksolidaudio.se Tack för det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranefjord Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Nagra CDC var mässans snyggaste pjäs. Men det hade den varit oavsett vilken mässa som helst och oavsett konkurrerande produkter. Nagra CDC är ett mästerverk! Nagra CDC spelade tillsammans med Spectral och Verity Audio - Finn (tror det var den modellen). Nåväl. Om Finn ska låta i närheten av Fidelio, så måste jag uttrycka mitt missnöje. Visst lät CDC-Spectral-Verity bra på mässan. Ett VG-system. Men... Om Finn är i närheten av Fidelio, eller ska påminna om Fidelio i karaktären, så menar jag att det var en mindre lyckad uppställning på mässan. Mitt tycke såklart. Jag har hört Verity låta bättre, klart bättre. Någon magi infann sig inte den här gången. Sorry. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Ja, då var Malmös HFI Show ”Bild & Ljudupplevelse 2009” avklarad. Jag fick ihop det så att jag kunde lägga ett antal timmar både på lördagen och söndagen, tror jag hann med det mesta, men med så mycket gött att titta och lyssna på, så ser jag det inte som osannolikt att jag missat något. En i vanlig ordning härlig tillställning där jag ständigt stötte på likasinnade vänner och bekanta. Det fanns flera utställare som fått till ett utomordentligt bra ”hifi” ljud, men endast ett fåtal där jag kände att det grep tag i mig på riktigt, då med både känsla, hjärta och själ med i ljudupplevelsen. Jag gillade PL Audios stora rum fyllt med godsaker….. Tex. Focals härliga högtalare, men jag blev också förtjust i Pathos goa monoblock. Nu har inte flerkanals bioljud någon högre prioritet hos mig, men Pioneers rum var häftigt, alla dessa rent sanslöst ”feta” bio/flerkanals prylar, och verkligen ett tungt imponerande bioljud/bild. Men för mig så handlar det om tre utställare som enligt min personliga smak får utmärkelsen mässans bästa ljud, där en av dom troligen ligger en hårsmån över de två. Hos HIGH-fi Consult och Uniconnect höll Charles Hägg en underbar demo, då spelandes på vinylsvarven Kuzma Stabi S med den nya uppgraderad skivtallriken och min favorit arm Stogi 4 Point med MC-picupen KC 4 vars signal förstärktes av Musical Surroundings Supernova, förstärkeriet i övrigt hade den nya Octave V80 hand om tillsammans med en av de trevligaste stativ högtalare jag lyssnat på, Acapella Fidelio 2. Bänken som grabbarna ställde upp på var om jag inte mins rent fel från FiniteElement, tror den hette Pagode Master Reference Heavy Duty, ett stabilt bygge med avkopplingar av Cerapuc, och snygg som attan var den också. Här har jag för mig att det hela var ihopkopplat med kablar från Slinkylink och DNM. Ett underbart mysigt ljud med förvånansvärt god kontroll i botten med tanke på de inte allt för stora stativarna, härlig klang med en god naturlig närvaro. Helt klart i mitt tycke en av mässans topp 3. Hos Akkelis & Transient design lirade Patrik Caesar på högtalare från Vivid Audio, då deras K1, detta tillsammans med elektronik från Audio Valve, har dessvärre tappat bort vilken vinylsvarv som det spelades på, har för mig att pickupen vare en ACE som Patrik var lite orolig för, den hade om jag förstod det rätt några spel timmar på nacken. Men riaan från Audio Valve tog väl hand om signalen från ACE. Här har jag för mig att det hela stod uppställt på en av RocksolidAudios bänkar, bänken heter väl just RockSolid, och här kan vi snacka om ett stabilt bygge. Här missade jag helt att kolla vilka kablar man använde, men man e ju bara människa. Jag har tidigare lyssnat på flera av Vivid Audios modeller, både på hemma plan, i butiker samt olika mässor, men jag har aldrig hört dom spela så sanslöst gött som på Malmö mässan i helgen, en mycket hög ”mysfaktor” med en riktigt härlig naturlighet och närvaro. Om detta beror på en god symbios med just Audio Valve vill jag låta vara osagt, men jag har i alla fall aldrig hört Vivid Audis K1 spela så mysigt tidigare. Helt klart i mitt tycke en av mässans topp 3. Hos Välljud huserade Exotic Audios, AL Audio och Ljudprodukter tillsammans med Tim de Pavaricini och hans E.A.R rör prylar. Jag hade ett par långa givande samtal med Mr Pavaricini, en mycket trevlig och sak kunnig man. Och här lirade man på Pavaricinis nya vinylsvarv Ear Master Disk med armen Helius Omega, minns inte vilken puppa dom körde med, även elektroniken stod Pavaricini för, försteget EAR 912 med en av Tim de Pavaricinis berömda phonosteg inbyggt, monoblocken EAR 509, och Pavaricinis nya högtalare Primary Drive, och det hela var då sammankopplat med kablar från Neotech. Vilken bänk det hela stod uppställt på missade jag tyvärr att ta namnet på. Här pratar vi om en mycket hög mysfaktor. Snacka om själ å hjärta, ett utomordentligt öppet och varmt naturligt ljudpanorama målades upp, massor av naturtrogna detaljer uppe i de översta registren, röster och akustiska instrument framställdes med en härligt naturlig närvaro, och man kunde känna och följa med i varenda ton i basen. Här har vi i mitt tycke mässans bästa ljud, hårfint mysigare än mina två övriga favoriter. För övrigt så tycker jag att det är väldans trevligt att Tim de Pavaricini numera finns representerat i södra delen av vårt avlånga land, en stor del av hans sortiment finns för beskådning och avlyssning hos Ljudprodukter i Malmö. //-- Tompa -- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minesota Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Tjen Har någon en bild på Octave/Kuzma/Acapella setupen? Acapella`n Vore roligt att se med i stilstudie. Mvh peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranefjord Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Jag har nog någon bild på Acapellauppställningen, men inväntar först Bebop. Dessutom kommer jag inte åt kameran förrän senare ikväll =). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Se här - en Euphonia-missionär i form av Peter Selmer som visade Nagra-Spectral-Verity; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Se här - en Euphonia-missionär i form av Peter Selmer som visade Nagra-Spectral-Verity; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...31/DSC_6543.JPG Hifimässor är utmärkta miljöer Euphonia-pins... :cool: Ser ut som att Finn kan skönjas i bakgrunden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Nagra CDC var mässans snyggaste pjäs. Men det hade den varit oavsett vilken mässa som helst och oavsett konkurrerande produkter. Nagra CDC är ett mästerverk! Nagra CDC spelade tillsammans med Spectral och Verity Audio - Finn (tror det var den modellen). Nåväl. Om Finn ska låta i närheten av Fidelio, så måste jag uttrycka mitt missnöje. Visst lät CDC-Spectral-Verity bra på mässan. Ett VG-system. Men... Om Finn är i närheten av Fidelio, eller ska påminna om Fidelio i karaktären, så menar jag att det var en mindre lyckad uppställning på mässan. Mitt tycke såklart. Jag har hört Verity låta bättre, klart bättre. Någon magi infann sig inte den här gången. Sorry. Finn kommer enligt planerna att studeras närmare i Veritytråden. Det skall bli väldigt intressant att jämföra med tidigare intryck av två Veritymodeller i samma rum och med kanske samma elektronik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Se här - en Euphonia-missionär i form av Peter Selmer som visade Nagra-Spectral-Verity; Peter är en trevlig prick som fick ta över Vivid Audio för Danmark eftersom det är svårt för svenskar att sälja till danskar, fast tvärtom har alltid gått bra. Han har mycket bra produkter som bl.a Magico, Audience m.fl. och de han visade på mässan. Enligt Peter ska spectral vara en av de snabbaste förstärkare han hört, vilket fick mig att intressera mig, kommer till Limhamn för provlyssning snart. Han var mycket imponerad över Vivids närvaro och att de trots sin storlek kunde spela så bra som de gjorde i rummet. Själv tyckte jag att det blev OK, men det går att få ut mer ur dem. Tack för er som kom och lyssnade och tack för att ni uppskattar att jag inte spelar hifiplattor, det är roligt att se er som sitter i timmar i sträck och njuter. Tack för en bra arragerad mässa & tack till mina kolleger, det var en skön stämning. Patrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck77 Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Hur lät Naim systemet? Mvh Sjösse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted November 2, 2009 Author Share Posted November 2, 2009 Jag har nog någon bild på Acapellauppställningen, men inväntar först Bebop. Shoot man, det är bara att ladda upp. När jag var i rummet var det rätt så fullt i ett redan trångt rum så jag fick aldrig till det riktigt. Fick bara till denna där högtalarna är med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ynnorc Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Hej, Malmömässan var en mycket trevlig mässa med många fina lyssningsprylar att njuta av. Kallas det Eye-Fi när det är vackert och låter vackert? En av de lite mindre pärlorna var Gemme Katana, enligt min mening. Lillebror Gemme Tanto borde göra sig bra kopplad till en god rörförstärkare. Andra godsaker var en kombination med Cayin och Martin Logan, eller Cantons flaggskepp, eller Vivid eller... Ja, det fanns mycket bra. Intressant att få se och höra Lindells högtalare, men dom kan inte ha hamnat i ett optimalt rum precis. Men priset!!!? Men, om man skall ta upp det negativa så blev jag (och mina resekamrater) mycket besvikna på Kef Reference. (Undrar hur många produkter som hette nå't med Reference i namnet?). Det saknades information och värme i mellanregistret, åtminstone på dom låtarna jag hörde. //Ynnorc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Kul med alla lyssningsintryck som kommer in vid sidan av bildrapporterna. Att både fotografera och lyssna ordentligt på en hifimässa kan vara rejält koncentrations- & energikrävande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted November 2, 2009 Author Share Posted November 2, 2009 Att både fotografera och lyssna ordentligt på en hifimässa kan vara rejält koncentrations- & energikrävande. Då slapp jag skriva det. Det blev inte mycket lyssnat för min del. Jag laddar bilder så får ni andra kommentera ljudet. Akkelis Audio hade letat sig ner till Malmö och visade bl a upp skivspelaren Knaster. Riggen spelade över Vivid K1 där Patrick utlovat Nobelpris för den som kan få till en bra bild av desamma. Något sådant försök gjorde jag inte i Malmö. Elektroniken kom från Audio Valve som ser rätt så smäckra ut med sin lite retroinspirerade design. CD-spelare från AMR och rack från Norlin & Persson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Intill jag fått rätt namn så får den heta Akkelis-snurran Knaster om den inte bytt namn nyligen? (transient design) /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted November 2, 2009 Author Share Posted November 2, 2009 Knaster om den inte bytt namn nyligen? (transient design) Tackar, det är korrigerat ovan ... Jag fortsatte till Cansedas rum där en nyhet skapade intresse... Det rör sig om Cantons nya referens som man följdriktigt kallar Canton Reference 1.2 DC. Notera hur nära bakväggen man satt upp högtalarna. Det var samma sak i München där jag hörde dom också. Jag tog mig lite tid här för att lyssna om de lät lika bra i Malmö som i München. Jag måste erkänna att jag gillar dessa pjäser men de tycks kräva rätt så rejält med ljudvolym för att spela ut. Tyska Audio skriver också att de kräver rejält med rumsvolym. Canseda använde tyska AVM förstärkeri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted November 2, 2009 Author Share Posted November 2, 2009 Mässans mest dynamiska system stod förmodligen detta tryne för ... Det handlar naturligtvis om JBL's nya lillebror till bjässarna Everest. Tror att det går under namnet K2. Oerhört dynamiska och kunde också spela finlir. Dom samsades med Revel Salon 2 Elektroniken stod i vanlig ordning Mark Levinson för, inklusive deras nya CD/SACD-spelare No 512. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
das Boot Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Ögnade nyss igenom Stereophiles senaste nyhetsbrev där Verity Finn fick mycket beröm på Montreal-mässan. Spelades med ARC-elektronik : "the Finns produced some of the most exciting, detailed, and musical sounds I heard in Montreal" /Stephen Mejias. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted November 2, 2009 Author Share Posted November 2, 2009 Prisvärd HiFi tillverkas av Vincent som visade upp nya monoblock och tillhörande försteg, kablar och fjärr. Lite nya frukter från Vincent visades också upp. Det handlar om TAC som om jag minns rätt är Vincents nya "brand" för rörbaserad utrustning. Den integrerade förstärkaren V-80 med tillhörande CD-spelare visades upp och spelades också på när jag var där. Dom körde över ett par tyska Heco-högtalare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Ögnade nyss igenom Stereophiles senaste nyhetsbrev där Verity Finn fick mycket beröm på Montreal-mässan. Spelades med ARC-elektronik : "the Finns produced some of the most exciting, detailed, and musical sounds I heard in Montreal" /Stephen Mejias. Då har vi två skilda mässupplevelser av Finn att falla tillbaka på när de skall kopplas upp... Ranefjord i Malmö och Stephen Mejias i Montreal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest patrikcaesar Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Då slapp jag skriva det. Det blev inte mycket lyssnat för min del. Jag laddar bilder så får ni andra kommentera ljudet. Akkelis Audio hade letat sig ner till Malmö och visade bl a upp skivspelaren Knaster. Riggen spelade över Vivid K1 där Patrick utlovat Nobelpris för den som kan få till en bra bild av desamma. Något sådant försök gjorde jag inte i Malmö. Elektroniken kom från Audio Valve som ser rätt så smäckra ut med sin lite retroinspirerade design. CD-spelare från AMR och rack från Norlin & Persson Jag tycker du gjorde ett bra jobb Det är svårt att plåta Vivid Audio, men det är nog för att de har väldigt få plana ytor. Svårt att ta bild på pga formen, men detta gör att man får "släpp" från högtalaren. Patrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted November 3, 2009 Author Share Posted November 3, 2009 Advance delade rum med Vincent. Smaken är som baken Sugden spelade på sin Master Class över ett par Cabasse golvare. Hörde en hel postivia kommentarer från det rummet Jag sträckte ut lite hos Yamaha som hade ett litet stereorum där man spelade på sina egna högtalare med sitt 1000-set. En radiodel fanns också med som släpps inom kort. Det är inte tu tal om att Yamaha gör riktigt prisvärda prylar. Påminner lite om Akais receivrar från slutet av 70-talet. Det lät riktigt bra. Även DLS fanns på plats med One-serie av CD-spelare och integrerad förstärkare och sina högtalare. Stilren design. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Jag sträckte ut lite hos Yamaha som hade ett litet stereorum där man spelade på sina egna högtalare med sitt 1000-set. En radiodel fanns också med som släpps inom kort. Det är inte tu tal om att Yamaha gör riktigt prisvärda prylar. Påminner lite om Akais receivrar från slutet av 70-talet. Det lät riktigt bra. http://i106.photobucket.com/albums/m271/Ro...4Yamaha1000.jpg Många av oss har säkert erfarenheter av Monster Cable och högtalararkablaget ser ut att vara ett par M2.2s som även finns i biwireversion, M2.4s. Använde deras interconnects i slutet på åttiotalet och RCA-termineringen nöp till så otroligt att RCA-honorna på mina Denon-slutsteg förde en osäker tillvaro när kablaget skulle plockas bort... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Akkelis Audio hade letat sig ner till Malmö och visade bl a upp skivspelaren Knaster. ...som numera är en sandwich-konstruktion av diabas, fo.Q och plywood. Även tallriken är försedd med fo.Q som skivmatta - spännande material! Eftersom Transient Design är svensk distributör för fo.Q passade jag på att fråga om KISO-högtalarna som jag sett i Tokyo. Och mycket riktigt, Transient-Lasse hade sett dem! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted November 3, 2009 Author Share Posted November 3, 2009 Vi har hamnat hos Audionord och här fanns det kabel både på bredden och längden. Brinkmanns nya instegsmodell Bardo spelade upp. Entrébiljetten för en Brinkman med tonarment 10.5 har sjunkit i pris men det krävs fortfarande mer än hundra loppor. Det är en direktdriven spelare som när andan faller på kan uppgraderas till en Oasis. ... och Luddes skugga fanns överallt ... Wilsons nya Sasha stod på programmet med elektronik från Brinkman och Moon hopflätade med Nordost Odin, Valhalla m.fl. Lite av hifi världens bästa och mest ansedda hifiutrustning visades upp men av korridorsnacket framgick det inte riktigt av spelningen. Ingen kan heller påstå att det var ett optimalt rum för så här fin utrustning. Rummet är ju en vital del i sammanhanget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zalve Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Jag antar att Ludwig i vanlig ordning bjöd på en av mässans mer ovanliga spellistor ?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts