The Hulk Posted November 11, 2003 Posted November 11, 2003 Tjena! Jag har ett par Parasound Hca-3500 som jag kör till ett par Nautilus 802 samt ett Lexicon Dc-1 försteg tillsammans med SACD från Sony 777 den med skivpucken och 25 kg rygg ont Mitt problem är att efter att jag möblerade om stereon att jag kopplade in steg nr 2 så har jag ett brummande som gör mig helt mongo. Är väldigt känslig för missljud och måste få bort det. Misstänker jord slinga eller liknande men för att spara tid så skulle jag uppskatta eran hjälp. Tack Timbre för ett trevligt initiativ mycket trevligt här.. Tack på förhand medvänliga hälsningar Johan Quote
besan Posted November 18, 2003 Posted November 18, 2003 Brummar det i högtalarna eller i stegen ?? Brummar det när bara stegen är inkopplade osv osv ?? //jonas Quote
MaxMartin Posted November 24, 2003 Posted November 24, 2003 Har du provat att slita ut någon kontakt som tex tv-antennen? Om det försvinner när du drar ut en annan kabel så handlar det om en loopning av jorden vilket jag också varit ute för. Enda alternativet för mig var att koppla bort jorden till projektorn. Hoppas det ordnar sig, inte roligt... Quote
Recommended Posts