Andy Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Hej. Det görs listor friskt just nu, det handlar om att knåpa ihop en lista med de 100 bästa låtarna som gjorts på 00 - talet. Tänkte att det var ett ypperligt tillfälle att se vad alla gillar och lyssnat mest till de senaste åren. Tyvärr saknas rätt mycket musik på spotify men rätt så mycket finns med. Här kommer mitt bidrag; http://open.spotify.com/user/andreasofia/p...NQ9WKvL5IWt8Te7 Hoppas ni inte tycker jag är för värdelös på att välja ut musik. Quote
calle_jr Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Hoppas ni inte tycker jag är för värdelös på att välja ut musik. Inte alls! Många okända för mig och dessutom kan man inte annat än häpna över titlar som "Generation Swine", "Robot rock" och "Det snurrar i min skalle" Jag kan inte tipsa om 100st just nu, men väl Marcy Levy's sång i Claptons Innocent Times; http://open.spotify.com/track/3xLj6N30lETGOARFSJ1nrU ...och återigen hela LPn med Baby Huey; http://open.spotify.com/track/0RDm6nifR4k5mHUpX3ZDq7 Quote
Bebop Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Hoppas ni inte tycker jag är för värdelös på att välja ut musik. Jag kommer inte åt Spotify - känner inget behov av det (för närvarande i vart fall). Men oaktat det, så finns det ingen värdelös musiksmak. Den är bara olika. Quote
Andy Posted October 26, 2009 Author Posted October 26, 2009 Lånar min egen tråd lite, det finns en låt i min lista som heter Only you med Joshua Radin. Är nästan säker på att det är en cover, om inte så är väldigt mycket lånat! Vem kan ha gjort originalet? Quote
Bebop Posted October 26, 2009 Posted October 26, 2009 Lånar min egen tråd lite, det finns en låt i min lista som heter Only you med Joshua Radin. Är nästan säker på att det är en cover, om inte så är väldigt mycket lånat! Vem kan ha gjort originalet? Om det är den klassiska "Only You" så var det The Platters som gjorde den först 1953 med släpptes aldrig då låten först var tänkt för The Ink Spots. 1955 spelade The Platters in den igen och det blev en megahit. Quote
calle_jr Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 Om det är den klassiska "Only You"... Nix, det är likaledes megahiten av Yazoo med duon Vince Clarke och Alison Moyet. Om du nu hade haft Spotify så hade du hört det Quote
Bebop Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 Om du nu hade haft Spotify så hade du hört det Ett och annat svinn får man räkna med Quote
juha Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 Precis inhalerat Spotify, rätt bra att kunna checka av låtar i ett album innan man köper den på riktigt, använder även Itunes i jakten på nya skatter..helt fantastiskt Quote
Sanfrid Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 Precis inhalerat Spotify, rätt bra att kunna checka av låtar i ett album innan man köper den på riktigt, använder även Itunes i jakten på nya skatter..helt fantastiskt Samma här, spotify har definitivt gjort att jag köpt mer skivor än innan. Dela spellistor är dessutom riktigt roligt! Quote
Bebop Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 Jag använder samma funktion på Amazon.com där jag köper 90 % av mina CD. Det jag tycker är intressant lägger jag i min Wishlist ´som jag går igenom en gång per månad och konverterar de slutliga valen till en beställning. Fungerar utmärkt. Quote
Timbre™ Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 Jag använder samma funktion på Amazon.com där jag köper 90 % av mina CD. Det jag tycker är intressant lägger jag i min Wishlist ´som jag går igenom en gång per månad och konverterar de slutliga valen till en beställning. Fungerar utmärkt. Måste nog komplettera med ett ljudkort nästa gång datorn åker in på service... Fick för mig att allt utrymme skulle användas till bilder men jag ser nu att det räcker och blir över. Quote
Recommended Posts