Jump to content

Integrerade stärkare med USB och/eller Firewire


K-man

Recommended Posts

Har noterat att det börjar dyka upp en del bra integrerade stärkare med USB och/eller firewire ingång....det ger ju möjlighet till en rätt minimalistiskt setup....vad finns det för modeller som vi känner till med detta?

Hegel H100 är en ...

Link to comment
Share on other sites

Har också varit intresserad av denna typ av lösning, de jag känner till är Moon I3.3X och Musical Fidelity A1.

Sen finns de som har optisk/coaxial ingång, många datorer och även Airport kan ju skicka signal optiskt så det skulle vara ett alternativ. Naim har sin Supernait och skvallras det om att Linn ska släppa en ny integrerad förstärkare (Linn Majik DSi) som dels ska ha stöd för Linns egen DS streaming lösning men också 6 digitala ingångar (3 optisk/3 coaxial).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Har noterat att det börjar dyka upp en del bra integrerade stärkare med USB och/eller firewire ingång....det ger ju möjlighet till en rätt minimalistiskt setup....vad finns det för modeller som vi känner till med detta?

\\K-man

Glöm för all del inte Musicstreamer, som ju bara blir som en bula på sladden mellan PC och line in. Måste säga att jag är helt Euforisk över min och vad den kan göra. Skulle vara aintressant att göra en jämförelse med de inhbyggda dacarna i dess nya stärkare.

Det är ju ett sätt att kunna behålla sin utvalda stärkare och ändå få in laptopen i anläggningen.

kan i alla fall varmt rekommenderas!

Link to comment
Share on other sites

En liten varning.

Som i Hegels fall så lever inte alltid ljudkvalitén på USB-ingången upp till den övriga nivån på förstärkaren.

Man har inte råd med en särskilt påkostad DA-omvandlare och som vi ser i en annan tråd om USB-överföring, så är USB inte optimal för bästa ljudkvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...