Jump to content

Recommended Posts

Posted

XTZ kommer att premiärspela de nya kommande Divine-högtalarna i samband med mässan i Malmö.

(Dock inte på mässan, men rakt över gatan)

Vi kommer att kunna ta emot en del besökare som vill komma och lyssna, men tyvärr måste vi ta upp anmälningar i förväg.

Vi är endast i Malmö på lördagen!

Anmälning för lyssning sker på via mail info@xtz.se (skriv Anmälan Malmö i ämnesraden)

divine10049_xtz.jpg

Ps. Priset kommer sättas till 39995:-

Försäljningsstart under första kvartalet 2010

Posted
Vad är det för fel på vår mässa?

Troligen inga fel alls,,

Men det var så här.

Vi blev inte inbjudna att medverka och när jag frågade så var alla redan inbjudna och det fanns det inga lediga rum.

Då kollade vi på andra möjligheter i närheten

Senare blev vi erbjudna ett rum, men tyvärr så passade inte det rummet

(ca 35kvm med toalett på mitten, som upptar en stor del av rummet)

I det rummet hade det inte funnits nån möjlighet att visa vad högtalaren klarar av.

Eller att få in med än 6 besökare åt gången som kan sitta hyfsat.

Posted

1. Rummen är 43 kvm

2. Alla andra spelar i sådana rum

tycker det är jävligt svagt att åka snålskjuts på vår mässa som vi har lagt ner väldigt mycket tid, planering och pengar på, eller?

Posted

Senast jag kollade så tjänar man gaaaanska mycket pengar på att anordna en mässa.

Dessutom var det en hel del extraarrangemang runt Arken förra gången och det är det alltid runt CESmässan också, det är nog något man får leva med och för mig som besökare är det bara bra ju fler som ställer ut sen om det är på mässan eller inte är inte intressant.

Posted
Dessutom var det en hel del extraarrangemang runt Arken förra gången och det är det alltid runt CESmässan också, det är nog något man får leva med och för mig som besökare är det bara bra ju fler som ställer ut sen om det är på mässan eller inte är inte intressant.

Även i München, både slutna och öppna. Samma sak där Ikea slår upp. Dom omringas av andra företag som drar fördel av Ikea som magnet. I Ullared är det så också. Jag tror faktiskt att samtliga tjänar på det. Det blir ju mer aktivitet runt arrangemanget.

Om det nu är så att arrangören "glömde" bort XTC så kan väl knappast den bortglömda klandras. Om XTC dessutom vill visa något speciellt som kräver speciellt utrymme måste det väl respekteras - det löses inte genom att det är OK för "alla andra". Bättre att sätta sig att ta en öl tillsammans och komma överens om hur problemet kan lösas till nästa gång.

Posted
tycker det är jävligt svagt att åka snålskjuts

Att ta upp en sådan diskussion i denna tråd är en stil som får potentiella besökare att prioritera alternativen.

Posted

Tycker det över lag börjar bli lite för mycker "branch tjafs", i konkurenters reklamtrådar, mässtrådar osv.

Alla borde ta och tänka till innan det trycks "add reply". Vinsten av att "trycka till" en kollega behöver inte vara större än presigeförlusten i en urartad pajkastning. Är detta intressant läsning för den musikintresserade är ju en vettig fråga att ställa sej själv innan man postar. Dokusåpa trams gör sej bättre på TV :D

Edit: Ser ut att vara en riktigt spännande högtalare :mm:

Posted

Tror ju inte att de som går på XTZ demo BARA kommer att gå på den utan de kommer nog också att besöka mässan.

Och sen när XTZ frågade och det var fult så tycker jag att dom gör rätt genom att hyra ett rum som dom kan optimera för sin demo.

Posted
tycker det är jävligt svagt att åka snålskjuts på vår mässa som vi har lagt ner väldigt mycket tid, planering och pengar på, eller?

Jag hade inte tänkt åka på mässan men överväger att åka dit för att lyssna på XTZ som verkar ha en intressant högtalare på gång. Jag tycker tyvärr att promotingen för denna mässa varit relativt dålig. Se t.ex vilka träffar en googlesökning ger: google hifi malmömässan 2009

Jag tror att "jippon" runtomkring mässan kan dra besökare dit också och inte bara tvärt om.