Sanfrid Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Den ser lite gimmic-aktig ut men den kanske låter bra. Någon som lyssnat på den? Tydligen limiterad om 100ex. http://www.aesthesis.se/?page_id=365 Quote
Absolute Audio Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Den kostar ju 60000euro så hyffsat bör den ju låta.... Och den var ju framtagen av Koenigsegg folk.... Kanske de 100ex'n som ska rädda Saab?? Quote
Charlie H Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Det var ett reprotage om konstruktören i Borlänge Tidning för någon månad sen, tyvärr hamnade den inte på nätet, då jag hade tänkt att lägga in den här för åsikter. kommentarer. Nu har du hittat en hemsida i alla fall. Tyvärr minns jag inte namnet på konstruktör, ägare av bolaget, tittar man i broschyren på hemsidan så hittar man fyra namn, någon som känner igen något av namnen? I alla fall så säger han att denna högtalare låter bättre än alla andra, men vem gör inte det? Den är mer marknadsförd utomlands än här hemma, och jag letade just då efter sidor på nätet om denna högtakare, utan att hitta något. Gramophone ska göras i 100 par och kosta €60.000, så det vill till att den låter bra! Förvånansvärt att den inte nämnts här tidigare, för inte kan den väl ha gått hela highend-Sverige förbi? Finns det NÅGON som har mer att ta på? Quote
oLjud Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Har läst om den tidigare på nyhetsbloggen Feber. Borde ju låta hyffsat, men kommer garanterat endast användas som prydnad i någon miljonärs hus/lägenhet.. Hade varit riktigt roligt att höra dem dock! Quote
Harryup Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Snyggt att man kan lägga handpenning och välja färg direkt, skönt att slippa provlyssna dom. :cool: Och namnet har man valt med omsorg? Går ju inte ens att skydda eller skaffa .com adressen till. Och dom skall vara general agent också för andra firmor? Varför inte distributor? Nåja jag missunnar ingen att lyckas om man säljer produkter som kunderna blir nöjda med. mvh/Harryup Quote
Sanfrid Posted October 22, 2009 Author Posted October 22, 2009 Annonserar man i Connoisseur har man kanske valt målgrupp..:-) Fast det görs ju ifs reklam för TAD reference one där också och det är ju en hyffsat seriös högtalare i "samma" prisklass. Quote
Transient Design Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Läste artikel från lokaltidning som jag fick av syrran (bor i Ludvika) där det stod en väldig massa om denna högtalare. De har verkligen försökt göra en bra grej och tydligen haft mycket hjälp av känd svensk högtalarkonstruktör. Startade som skol-projekt om jag minns rätt. Tyvärr så slängde jag bort texten då jag inte tyckte det var min prisklass på grejerna... Fast kul idé onekligen. Mvh Lasse Quote
Absolute Audio Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Annonserar man i Connoisseur har man kanske valt målgrupp..:-) Fast det görs ju ifs reklam för TAD reference one där också och det är ju en hyffsat seriös högtalare i "samma" prisklass. Häftigt! Har alltid undrat hur många hifi-handlare som annonserar i Connoisseur. När det kommer ett bra rabatterbjudande i Ica-kuriren på prenumeration ska jag nog oxå slå till, det verkar ju vara en bra tidning. Och TAD vs. "Vad den nu hette" skulle jag nog välja TAD... helt ohört! Quote
Recommended Posts