Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tänkte kolla intresse för ett gruppköp av ovanstående grej. Jag har ett pris idag på ett stycke a´ pris 17 500 kr, således borde man kunna pressa lite till om det blir ett par stycken. Köpet kommer att gå igenom en Svensk handlare.

PM mig vid intresse.

Posted

Hej HiFi-Guru

ett stycke a´ pris 17 500 kr
Kostade ungefär 6500 kronor via direkt-import år 2003. Jag kan inget om den senaste modellen men att den skulle vara så mycket bättre än 2003 tvivlar jag på.

För dom pengarna finns det en del att välja på. Ta hem för provlyssning eller ta den till ett bra känt system och testa den där och jämför med nåt annat i prisklassen.

Tycker den har blivit för Hypad.

Skulle vara intressant och höra vad du har för grejer som den skall spela med.

Kanske finns de andra här inne som spelar med Benchmark i sina anläggningar, jag hört den många gånger men aldrig ägt den. Vad säger ni andra?

Mvh Anders.S :)

Posted

Hm Anders. Förstår inte riktigt meningen med ditt inlägg. Vet vilken modell det är frågan om? 2003, då hade väl inte ens pre kommit ut. HDR är den nya med fjärrkontroll. 17 500 kr i Sverige få ses som ett mycket bra pris. Tror inte att man kommer under det med en privat import ifrån USA eller Asien.

Posted

Jag har Bechmark DAC 1.

Ibland saknar jag möjligheten till fjärrkontrollering.

Däremot saknar jag ingenting i ljudet! Kan inte beskriva ljudkaraktären egentligen. Det är väldigt god transparens i ljudet helt enkelt.

Jag har förvisso inga stora erfarenheter av hur olika DAC:ar låter, skall noga påpekas.

Köpte den för två år sedan för 12000 spänn, har jag för mej.

Egentligen tycker jag att så mycket pengar är rena vansinnet! Alltså, för en pryl som gör såpass liten skillnad som en DAC.

OBS, personlig åsikt.

Men ibland tillåter jag mej att vara vansinnig.

:)

Posted
Jag har Bechmark DAC 1.

Ibland saknar jag möjligheten till fjärrkontrollering.

Kul med vidareutveckling av en hifiprodukt som på kort tid har blivit klassiker. Har själv fjärrkontroll till min konverterare men ej till linjesteget och det är snabbt vanebildande... :)

Highendsound014.JPG

Highendsound050.JPG

Posted

Hej HiFi-Guru

Kanske blev lite off topic ber om ursäkt för det .

Hm Anders. Förstår inte riktigt meningen med ditt inlägg
Det var tänkt som lite historik kring produkten. Produkten Såldes i musikinstrument-affärer för studiobruk i början. Det va ingen hifiprodukt.

Tror inte att man kommer under det med en privat import ifrån USA eller Asien.
Har ingen aning! Jag pratade enbart om ett köp jag funderade år 2003 inget annat.

Kul att du tycker det är en bra prisvärd produkt! Lycka till med gruppköpet

Mvh Anders.S :)