Mattias Posted August 1, 2004 Posted August 1, 2004 Nu har Patricia Barber varit igång igen. Musikvänner, det vankas ny skiva Patricia Barber - Live: A Fortnight In France Skivan släpps 7 september i Usa. Patricia Barber säger att detta är en konsert inspelad på skiva. Inspelningen är genomförd vid tre konserttillfällen i Frankrike. Patricia fortsätter, materialet är 50% eget material och resten covers. Musikerna är detsamma som på skivan Verse Informationen kommer från Patricia Barbers hemsida: http://www.patriciabarber.com/ Ni som gillar hennes musik och är over there, Chicago närmare bestämt. Boka in måndag på The Green Mill 4802N Brodway Chicago Illinois. Hon spelar på måndagar då hon inte turnerar. Det skulle vara nåt /Mattias Quote
Mattias Posted August 1, 2004 Author Posted August 1, 2004 Det Svenska släppdatumet får vi anledning att återkomma med. Det rör sig som tidigare om en Blue Note inspelning. /Mattias Quote
Mattias Posted September 28, 2004 Author Posted September 28, 2004 Den släpptes 15/9'e i Svea. Antar att det är en del som handlat den och säkert fler som har den på ingång Skriv gärna en rad. Spelande/sjungande musikanter/intresserade kan handla hennes "songbook". Alltså alla låtarna i textformat och med noter (om nu jag förstått rätt) från samtliga tidigare plattor. Se mer på: http://www.patriciabarber.com/ /Mattias Quote
Guest Zalve Posted September 28, 2004 Posted September 28, 2004 Den är inhandlad och har snurrat ett antal varv i spelaren. Finns att lyssna på, på Lördag Mattias. (Kan väl säga att du kan köpa den från USA, så slipper du COPY Protection saken, som EMI har fixat dit) Lite lugnare stil än på Verse, men någon låt fanns med från den skivan oxå. (Jag tycker Verse är lite för nytänkade) Songbook'en verkar kul, men jag vet inte hur jag skall få Frun att sjunga ur den Quote
Mattias Posted September 29, 2004 Author Posted September 29, 2004 Gött! På Lördag alltså Fröken Barbers musik passar inte alla smaker, det kan man kanske förstå /M Quote
Recommended Posts