Käera Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 Dom här bilderna är riktigt bra, min D200 men en 17-35/2.8 gav vid 640Asa 2.8 och 1/4 s. Så Calle har lyckats suveränt. Dom där små högtalarna såg lite malplacerade ut bland dom stora system men dom lät bra. mvh/Harryup Harryup,du försåg oss ändå med många bra bilder även om Calle jr på något sätt lyckas överträffa alla...(hur bär han sig åt karln) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 Ärligt talat Calle jr,vad rörde sig i huvudet när du fick se allt detta när du klev in i rummet,vart det mer bugningar eller.. :cool: Med så många "Gudar" i samma rum blev det väl knästående bugningar under hela cermonin Det verkar ju vara lite svårt att få besöka detta nirvana men med tanke på hur slitna lyssningsstolarna verkar vara så måste det ändå vara gott om besökare, eller är det kanske mönstret i tyget som lurar ögat http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...st&p=109736 Iofs är vi i ett väl befolkat land med ... Japaner, japaner...överallt är det ... :cool: Och som vanligt får man tacka för att Calle skämmer bort oss med otroligt välkomponerade bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 Det verkar ju vara lite svårt att få besöka detta nirvana men med tanke på hur slitna lyssningsstolarna verkar vara så måste det ändå vara gott om besökare, eller är det kanske mönstret i tyget som lurar ögat http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...st&p=109736 Iofs är vi i ett väl befolkat land med ... Japaner, japaner...överallt är det ... :cool: Ja, här måste ha lyssnats en hel del och det tyder ju på stort intresse... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stargazer Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Jag har nu länge suttit med tappad haka inför detta, i alla aspekter, helt fantastiska reportage. Finns bara en sak att göra, att officiellt deklarera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Jag har nu länge suttit med tappad haka inför detta, i alla aspekter, helt fantastiska reportage Den nya Euphoniatrenden som tydligt går ut på att blanda kultur, stadsliv, gatuliv, musik, gastronomisk njutning, porträtt och natur för att sedan söka inspirationsvägar in till hifiuppställningarna, lyssningsrummen och de uppkopplade systemen. Tror vi kommer att få se mer av denna kultur, musik & hifi-integration i kommande trådar. Allt bra kan bara bli ännu bättre... :cool: Den allra första hifiartikel jag läst som var skriven i denna stil stod Ulf Bertil Stange för i en psykologist laddad beskrivning av premiärakten för Sonus faber Extrema som ägde rum i ett badhus i Vicenza. Den artikeln kan jag läsa hur många gånger som helst... :mm: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Labbe Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Den nya Euphoniatrenden som tydligt går ut på att blanda kultur, stadsliv, gatuliv, musik, gastronomisk njutning, porträtt och natur för att sedan söka inspirationsvägar in till hifiuppställningarna, lyssningsrummen och de uppkopplade systemen. Tror vi kommer att få se mer av denna kultur, musik & hifi-integration i kommande trådar. Allt bra kan bara bli ännu bättre... :cool: Den allra första hifiartikel jag läst som var skriven i denna stil stod Ulf Bertil Stange för i en psykologist laddad beskrivning av premiärakten för Sonus faber Extrema som ägde rum i ett badhus i Vicenza. Den artikeln kan jag läsa hur många gånger som helst... :mm: Kan det vara så att vi "hifinördar" börjar bli mer estetiska med livsnjutar tendenser? Jag tycker det är helt underbart att se omgivningarna innan man får se all hifiporr, eftersom det hjälper till att bygga upp förväntningarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Den nya Euphoniatrenden som tydligt går ut på att blanda kultur, stadsliv, gatuliv, musik, gastronomisk njutning, porträtt och natur för att sedan söka inspirationsvägar in till hifiuppställningarna, lyssningsrummen och de uppkopplade systemen. Tror vi kommer att få se mer av denna kultur, musik & hifi-integration i kommande trådar. Allt bra kan bara bli ännu bättre... :cool: Jag upplever att det alltid varit uppskattat när jag tagit med er på rundtur i Berlin, besök i Elsass, vandringar i Alperna mm på mina årliga HiFi-resor - Årets resa kommer snart att publiceras....den kommer att bjuda på utflykt längs Rhen, bilutställning i S:t Moritz, färd genom Alperna ända ner till Bellinzona i Tessin - uppblandat med flera hemma hos reportage och ett besök hos Soulution Audio - stay tuned Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Käera Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Jag upplever att det alltid varit uppskattat när jag tagit med er på rundtur i Berlin, besök i Elsass, vandringar i Alperna mm på mina årliga HiFi-resor - Årets resa kommer snart att publiceras....den kommer att bjuda på utflykt längs Rhen, bilutställning i S:t Moritz, färd genom Alperna ända ner till Bellinzona i Tessin - uppblandat med flera hemma hos reportage och ett besök hos Soulution Audio - stay tuned Tack Eliot,jag är helt säker på att detta kommer uppskattas lika mkt detta år Runt omkring foto uppskattas mycket,är det natur o bilar så kan jag bli salig men även av livs foto i största allmänhet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
juha Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Ahh Soulution Audio..så spännande, verkar som som sen hösten är räddad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted October 31, 2009 Author Share Posted October 31, 2009 http://i44.photobucket.com/albums/f11/mats...read750x563.jpg Stort tack alla! Just hemkommen från aktiviteter kring mässan här i sta'n måste jag nog greja något som värmer isen i glaset. Vi är inte på sluttampen än, och fler bilder kommer i morgon bitti. Härligt också att läsa att eliot halvt om halvt påannonserar 2009 års eskapader. Tror t.o.m att jag medverkar på någon av dem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Härligt också att läsa att eliot halvt om halvt påannonserar 2009 års eskapader. Tror t.o.m att jag medverkar på någon av dem Jag får nog gallra kraftigt bland mina bilder efter att ha sett dina fantastiska fotografier - Jättespännande med Japan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted October 31, 2009 Author Share Posted October 31, 2009 blanda kultur, stadsliv, gatuliv, musik, gastronomisk njutning, porträtt och natur för att sedan söka inspirationsvägar in till hifiuppställningarna, lyssningsrummen och de uppkopplade systemen Jag tackar för det, och det som gör skillnaden är alltid intresset och uppbackningen. På tal om kultur undrar man emellanåt om vi inte är på väg att blanda upp oss så mycket att allt blir detsamma - ett slags globalt mainstream. Visst finns det tecken, men det känns som det är en lång väg dit i Japan, och även i Tokyo. Jag är glad att vi är så olika. Eftersom isen smält kan vi lika gärna avsluta från H.A.L. I, en oförglömlig hifi-stund; Glöm inte hojta till om ni hör eller ser nå't om Kiso HB-1 eller avocadokablarna. I morgon blir det något annat. Jag vet inte än riktigt vad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Glöm inte hojta till om ni hör eller ser nå't om Kiso HB-1 eller avocadokablarna. Kanske det här kan vara av intresse då det gäller Kiso högtalarna ... Kiso Min Japanska är lite "rostig" men om man klickar på länkarna som heter ...kiso.jpg på slutet så dyker det i alla fall upp lite intressanta bilder från tillverkningen, de ser verkligen ut att vara byggda enligt god hantverkstradition Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Jag upplever att det alltid varit uppskattat när jag tagit med er på rundtur i Berlin, besök i Elsass, vandringar i Alperna mm på mina årliga HiFi-resor Vi har ju fått resa runt på tre kontinenter så "ny" var kanske att ta i men jämför man detta med de första forumsåren så har det hänt väldigt mycket. Från apparatstaplar upp & ner till stämningar, miljöer, människor och det ena utesluter ju inte det andra... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted November 2, 2009 Author Share Posted November 2, 2009 Kanske det här kan vara av intresse då det gäller Kiso högtalarna ... Kiso kul att du hittade den! Jag tänkte ta ett litet mellanspel här och visa lite mer om Akihabara. Det är ingen överdrift att kalla stadsdelen för Electric Town. Det man inte hittar här i elektronikväg finns inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted November 2, 2009 Author Share Posted November 2, 2009 Stora elektronikkedjor... ...varvas med lite mindre; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted November 2, 2009 Share Posted November 2, 2009 Kanske det här kan vara av intresse då det gäller Kiso högtalarna ... Kiso Min Japanska är lite "rostig" men om man klickar på länkarna som heter ...kiso.jpg på slutet så dyker det i alla fall upp lite intressanta bilder från tillverkningen, de ser verkligen ut att vara byggda enligt god hantverkstradition Mycket instrumentmakarfeeling över en del av bilderna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Mark Levinson, Krell, Vitus, Tack för ett fantastiskt fint bildreportage . Ser att de använder många Zoethecus racks i butiken. Firman var väl belägen i NY men visst slog väl de igen för ett tag sedan, någon som vet . De gjorde i alla fall de snyggaste amp stands jag sett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindvall Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Glöm inte hojta till om ni hör eller ser nå't om Kiso HB-1 eller avocadokablarna. Audionord är tydligen generalagent för Kiso i Sverige: http://www.kisoacoustic.com/distributors.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted November 3, 2009 Author Share Posted November 3, 2009 Ser att de använder många Zoethecus racks i butiken. Firman var väl belägen i NY men visst slog väl de igen för ett tag sedan, någon som vet Jag gillar också Zoethecus, och man ser dem emellanåt här och var. Har dock inte hört att de slagit igen. Audionord är tydligen generalagent för Kiso i Sverige: http://www.kisoacoustic.com/distributors.html Häpp! Där ser man. Skulle ju pratat med Ludvig om det då i helgen. Det ligger såklart nära tillhands eftersom de även har Lyra. Det var ingen som såg att det var en sumo-brottare som shoppade i elektronikaffären? Det finns inte så många, så ta en titt igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted November 3, 2009 Author Share Posted November 3, 2009 Här mötte jag en som nog trodde han var sumo-brottare. Jag hade inte begett mig ut på moped i Akihabara... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted November 3, 2009 Author Share Posted November 3, 2009 Ett par tjejer chillade på en mindre trafikerad bakgata; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted November 3, 2009 Author Share Posted November 3, 2009 På ännu en gata med konstiga tecken såg jag en butik som hette Oyaide. Där måste man väl gå in... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Käera Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Det var ingen som såg att det var en sumo-brottare som shoppade i elektronikaffären? Det finns inte så många, så ta en titt igen Visst tyckte jag att "Butiksföreståndaren"såg stadig ut men ...det var mao en riktig Sumo brottare,ingen expert men dom brukar väl leva en lite undanskymt liv,där bara ordet Sumo är en stor heder,bra fångat Calle jr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted November 4, 2009 Author Share Posted November 4, 2009 dom brukar väl leva en lite undanskymt liv Jag såg ett team sumobrottare som tävlade mot andra team i ett matlagningsprogram. Jag förstod inte så mycket, men de gjorde de klart mest tilltalande rätterna och kom tvåa i tävlingen. Jag har också för mig att de lever ganska självständigt, och matlagningskunskaperna kanske är ett tecken på det. Där måste man väl gå in... I Oyaides lilla men fullspäckade butik skulle var och en på Euphonia bli ett litet barn. Promise... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted November 4, 2009 Author Share Posted November 4, 2009 Jag kände igen en del av sortimentet, men det måste finnas ett inofficiellt eller japanskt sortiment för utbudet i denna lilla butik var helt otroligt; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zalve Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Där hade ju en icke kabeltroende tom börjat vackla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Där hade ju en icke kabeltroende tom börjat vackla Fågan är huruvida alla dessa objekt har passerat de kravfyllda japanska certifieringarna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted November 5, 2009 Author Share Posted November 5, 2009 Fågan är huruvida alla dessa objekt har passerat de kravfyllda japanska certifieringarna... Det skulle vara intressant att veta! Jag hoppas att C-004 har passerat, för en sådan köpte jag med mig för ett kommande projekt som såklart skall visas här :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Absolute Audio Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Ojojjoooo!! Hur mycket olika kablar och kontakter kom du hem med?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts