calle_jr Posted October 21, 2009 Author Share Posted October 21, 2009 Det är denna mycket kända japanska skådespelare som äger trädgårdar, tempel och små skrin som anlagts på sluttningarna här; Jag minns inte hans namn , men han bjöd på fint te i tehuset; Tillbaka till Bamboo forest; Förvånansvärt lite folk, men med dessa två kan man greppa storleken på bambun; Willy DeVille - Bamboo Road Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Jag fick också byta till nå'n slags ninjaskor för att få tillträde till templet; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...06/DSC_5773.JPG Fantastiskt rogivande miljöbilder och dessutom har vi en mättad höstkänsla :cool: över trädkronorna. Mitt Japanpaket har precis landat så jag skall också försöka få till en höstbild mot veckoslutet. Plastfodral till CD kan vara känsliga varor, så här skall noga studeras hur CDJapan.co organiserar sina försändelser. Är det samma ordning och reda som i våra Japantrådar tänker jag bli stamkund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Käera Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Jag stötte på en massa munkar vid ett Zen-buddistiskt tempel; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...06/DSC_5683.JPG Kan det va en avbildad Svensk i uppmaning att ha huvan uppe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harryup Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Fantastiskt rogivande miljöbilder och dessutom har vi en mättad höstkänsla :cool: över trädkronorna. Mitt Japanpaket har precis landat så jag skall också försöka få till en höstbild mot veckoslutet. Plastfodral till CD kan vara känsliga varor, så här skall noga studeras hur CDJapan.co organiserar sina försändelser. Är det samma ordning och reda som i våra Japantrådar tänker jag bli stamkund. Några Crystal-skivor Timbre? mvh/Harryup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Några Crystal-skivor Timbre? mvh/Harryup Nej, det var endast en testbeställning av Joe Sample på HQCD och paketet hämtades ut för en stund sedan. Diskret , enkelt och välförpackat så jag skall följa upp med ytterligare en beställning. Det finns ju en del att välja på... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted October 21, 2009 Author Share Posted October 21, 2009 CDJapan.co.jp var ju en rätt juste site! Såg att de hade Beatles' boxar som EMI Japanpress Det är denna mycket kända japanska skådespelare som äger trädgårdar, tempel och små skrin som anlagts på sluttningarna här; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...06/DSC_5790.JPG Jag minns inte hans namn , men han bjöd på fint te i tehuset; Jag lyckas inte banka fram namnet på denna skådespelare, så jag utlovar guldstjärna till den som knäcker det. Här är en bild till från en annan roll; Lägg märke till att han är iklädd, inte ninja-, utan munkskor! Jag stötte på ett par geishor också, vilka det sägs vara brist på numera; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekman Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Det här är forumets mest intressanta tråd på länge, otroligt fina bilder från en väldigt spännande kultur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Käera Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Det här är forumets mest intressanta tråd på länge, otroligt fina bilder från en väldigt spännande kultur. Ja visst är det,o ändå är det ingen hifi med än så länge,vi behöver helt enkelt vila upp oss i mellanåt med vackra rogivande bilder vilket Calle jr på ett utmärkt sätt tilldelar oss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harryup Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Skådespelaren heter nog Denjiro Okochi och platsen för hans villa Okochisanso och platsen med heliga reliker (Shrine) Nonomiya. mvh/Harryup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 Nu får jag se till att hålla stilen... Skådespelaren heter nog Denjiro Okochi och platsen för hans villa Okochisanso och platsen med heliga reliker (Shrine) Nonomiya. Det svaret måste ge tre poäng! Han har jobbat en hel del med Akira Kurosawa, som var en hjälte när man var grabb. Jäklar vad spännande de filmerna var. Det var en hel del ritualer vid dessa tempel och reliker, och jag begrep inte ett skvatt; Det blev varmt efter tyfoneländet, och vad passar då bättre än en glass? Efter glassen cyklade jag tillbaka till city, och passerades av denna buss; Jag har aldrig sett en back-kamera tidigare. Är det vanligt eller ett japanskt fenomen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Efter glassen cyklade jag tillbaka till city, och passerades av denna buss; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...06/DSC_5825.JPG Cyklade... Tyder även på välordnad trafik... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Frågan är om det finns högtalarkabinett i bambu... Om det er hele kabinettet vet jeg ikke, men finishen er iaf bamboo http://www.soundscapehifi.com/living-voice...shes.htm#bamboo Forøvrig en veldig flott tråd calle_jr mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Käera Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Jag har aldrig sett en back-kamera tidigare. Är det vanligt eller ett japanskt fenomen? På Lastbilar är det jättevanligt numera,på bussar vet jag ej men det börjar ju komma på bilarna med så.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Appropå högtalare med kabinett tillverkade i Bambu så finns det redan exempel på detta. Jag köpte in ett antal element från Hemp Acoustics och Perry Pecker visade mig en högtalare som jag tror hette Lotus eller nåt som var bestyckad med ett 8" bredbands Hemp-elelemt och hade hela lådan tillverkad utav bambu-plywood. Fast tyvärr så hittar jag inte denna länken längre. Kanske jag minns namnet fel? Kort utdrag från Långt mail: "Does Lotus make his Bamboo-speakers in China or America? Because they come with a good price for such an exlusive product. (Perry) they are made locally, he doesn't make too much profit..the cabinets are very very nice for that price personally I think its too cheap! but its not my company. " Mailet var från den 22 Januari 2008 så de kanske inte finns kvar längre? Googlade runt lite och hittade några andra exempel: http://www.maxxhorn.com/purchase-a-more/el...oudspeaker.html http://www.ascendacoustics.com/ Mvh Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FFrrEEddRRiiKK Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 En typisk Kyotisk familj? Hellre Kyotisk än Kaotisk antar jag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekman Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Hellre Kyotisk än Kaotisk antar jag? Och på det spåret. Kyoto anagramälskarens Tokyo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted October 23, 2009 Author Share Posted October 23, 2009 Cyklade... Tyder även på välordnad trafik... :cool: Cyklade, yes. Det var ett perfekt val. Men jag hade ingen på släp.... Hellre Kyotisk än Kaotisk antar jag? Lägg märke till den väldigt korta damen, som knappt sträcker sig till midjan på mig. Jag har egentligen ingen aning, men visst kommer det av hårt arbete på risfält eller liknande? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Käera Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Cyklade, yes. Det var ett perfekt val. Men jag hade ingen på släp.... http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...06/DSC_5806.JPG Lägg märke till den väldigt korta damen, som knappt sträcker sig till midjan på mig. Jag har egentligen ingen aning, men visst kommer det av hårt arbete på risfält eller liknande? http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...6/DSC_5649-.JPG Detta är ett perfekt transport medel för mig även om det skulle kännas konstigt att någon jobbar på detta sätt Det tror jag säkert,i Japan är det ju en ära att jobba för landet,många gånger långa dagar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Tillbaka i Kyoto city där centrum hunnit börja pulsera, och det mörknade på nolltid; Industriell tillverkning av munkar; Kamerabatterier behövde laddas, och det fixade en kille i elektronikbutiken för 200YEN (~16SEK); Så många trevliga krogar att det var svårt att välja; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Jag är te-drickare och blev överväldigad i en japansk te-butik; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 En Burger King Japanese Style Restaurant funkar utmärkt till lunch; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 En Burger King Japanese Style Restaurant funkar utmärkt till lunch; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...06/DSC_5835.JPG Bestickshanteringen ser redan proffsig ut... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted October 25, 2009 Author Share Posted October 25, 2009 Ett besök på Gallery of Kyoto Traditional Arts & Crafts, där konstnärerna med högsta koncentration och precision tillverkar olika slags bruksprodukter och framför allt prydnadssaker; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted October 25, 2009 Author Share Posted October 25, 2009 Dockor är populära; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted October 25, 2009 Author Share Posted October 25, 2009 En ovanlig variant av R2D2 i trä; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harryup Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Härliga bilder. Här är munkfirman ur en annan vinkel. :-) mvh/Harryup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted October 25, 2009 Author Share Posted October 25, 2009 Här är munkfirman ur en annan vinkel. :-) Häpp! undrar om det är samma kille som står och stämplar ut dem... Det råder ingen brist på gallerier och utställningar i Kyoto; Vi handlade i några butiker, och det var ganska vanligt att man fick dra en lott i samband med betalning. Robert fick hjälp av kassörskan att tolka utfallet; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Käera Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Ett foto säger mer än tusen ord... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted October 25, 2009 Author Share Posted October 25, 2009 Ett foto säger mer än tusen ord... Ibland kan bilden förvilla Här kommer nu ett sista gammalt Kyotiskt tempel som är en imponerande träbyggnad; Starka kontraster jämfört med det intillliggande stationsbygget; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Här kommer nu ett sista gammalt Kyotiskt tempel som är en imponerande träbyggnad; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...06/DSC_5917.JPG Märkligt att Japan inte har betydligt mer högtalartillverkare inom sina gränser jämfört med många andra hifiländer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts