Jump to content

Äntligen framme!


sladd

Recommended Posts

Två gånger har den röstats fram som Arkenmässans bästa ljud av besökarna och nu har vi äntligen fått in våra exemplar.

B 80 i Carrera White lyser upp tillvaron på fler än ett sätt.

I bakgrunden B20 och B 25

Observera att vi föll till föga och laddade med en bänk i matchande finish när vi ändå höll på...

Det nya 911 Mk3 håller också på att spela in sig tillsammans med högtalarna.

Burmester-OKT09.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest patrikcaesar
Jag tycker det är syveränt!! Det är många som färgkoordinerar sina vardagsrum och skulle aldrig få in en pryl som inte matchar. Jag tror att branchen skulle må bra av att fler går den här vägen. Känns som Tyskarna ligger lite före här.

Vivid Audio har alltid haft som tillval att du kan få vilken färg du vill utöver sina "standardfärger" och pärlvitt har alltid också funnits utöver de andra metalliclackerna.

Jag tycker det är snyggt med vitt och sen låter de riktigt bra och det för mig är det viktigaste.

Jag har hellre en högtalare som är byggd för verkligt Highend ljud än en "likkista", en liten plutt eller inbyggnadsvariant.

Formel 1 bilen eller en Top Fuel Dragster ser ut som den gör pga den ska prestera, en Trabant är en Trabant. ;)

Patrik

Link to comment
Share on other sites

Som en likkista eller en buttplug.... :D

Hur man än väljer att konstruera en högtalare är det ju ljudet som räknas för oss inbitna hifi-nördar. Men resten av världen är ju inte så förlåtande för den ultimata formen när den ska stå och ta plats i vardagsrummet. Att våra älskade schabrak till högtalare kommer i färger som mer smälter in i boendemiljön är positivt oavsätt form. Och givetvis kul att många högtalartillverkare anammat det t.ex Burmester, Avantgarde Acoustics, Vivid, MBL, Sonab, Wilson osv osv.

Link to comment
Share on other sites

Guest patrikcaesar
Som en likkista eller en buttplug.... :D

Hur man än väljer att konstruera en högtalare är det ju ljudet som räknas för oss inbitna hifi-nördar. Men resten av världen är ju inte så förlåtande för den ultimata formen när den ska stå och ta plats i vardagsrummet. Att våra älskade schabrak till högtalare kommer i färger som mer smälter in i boendemiljön är positivt oavsätt form. Och givetvis kul att många högtalartillverkare anammat det t.ex Burmester, Avantgarde Acoustics, Vivid, MBL, Sonab, Wilson osv osv.

Hahahaha buttplug, jag är inte 100% säker på vad det är, men jag kan föreställa mig. :D

Användingsområdet, är det medicinskt eller porr?

Jag håller med dig, ljudet är för mig nummer 1.

Jag har aldrig haft något större problem med en tjej som inte gillar mina högtalare och framförallt inte Vivid.

När jag asade in Snells dubbla 18 tums subbar och diskant/mellanreg. towers och delningsfilter som var stora som en stativare, då sa den då aktuella flickvännen Annika att hon tyckte det var fult, men inte hindrade det mig inte. :)

Att de åkte ut var pga av att de gjorde att jag saknade mina Audiostatic 500 för mycket.

Efter Snell systemet, älskades de 2 meter höga audiostatic. :)

Kolla denna setupen, han har 16 st ! av de där 18 tums subbarna och 8st diskant/mellanreg. towers!

Detta är nog det mest vansinniga jag sett. :D WAF?

Hans fru verkade glad ialla fal.

Snell.jpg

Snell1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...