Mctwins Posted October 17, 2009 Author Share Posted October 17, 2009 Härlig anläggning! Jag kör oxå med DBX 223 till min MC275a! Jag kunde heller inte upptäcka några ljudförsämringar när jag provade fram o tillbaka. Det man ofta glömmer är att det inte alltid sitter så "fina/dyra" komponenter i delningsfiltret i de högtalare man har. En annan orsak är att om man delar aktivt och behåller det passiva filtret i högtalaren så använder man bara det aktiva filtret för att avlasta rörförstärkaren och då ställer man in det aktiva filtret ca en oktav ifrån det passiva delningen. Det är bättre att lyssna på sin anläggning aktivt istället för passivt /FZA Du beskrev det hela helt korrekt, det viktigaste är att avlasta rörförstärkaren samt att man får bättre effekt och detta gäller alla rörisar, så är det bara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strmbrg Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 I avataren kan man se samma bild. Men den bilden är mindre beskuren. Man ser även att det står två fåtöljer i rummet. En ute till höger och en ute till vänster. De kanske står mer i mitten normalt? Eller finns det en annan sittplats hitom fåtöljerna. Hursomhelst så ser fåtöljerna bekväma ut. Köpta var? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mctwins Posted November 3, 2009 Author Share Posted November 3, 2009 Hej Strmbrg Fåtöljerna är köpta hos IKEA, minns inte namnet på dessa men är ganska bekväma och lyssningshöjden är bra. Som jag nämnde innan så är rummet stort och det finns ett soffgrupp hitom fåtöljerna. Där fåtöljerna är placerade är lyssningsplatsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mctwins Posted November 18, 2009 Author Share Posted November 18, 2009 Hej Här lite mätningar på Audiocircle hemsida http://www.audiocircle.com/index.php på mitt rum som jag lovade tidigare. Har gamla mätningar från winMLS och nya från ARTA. Ni får länka er vidare Gå in på Gallery och sök på Mctwins så hittar ni mina mätningar. Verkar vara komplicerat med länkar på denna forum. Dessa är mätt från lyssningspositionen. Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zalve Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Tror denna ska fungera http://www.audiocircle.com/index.php?actio...a=album;id=2758 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mctwins Posted November 22, 2009 Author Share Posted November 22, 2009 Tack Zalve Försökte lägga en länk som du gjorde men ville inte acceptera länken när jag hade postat färdigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joacim Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Mycket fint och trevligt rum! Man känner ju igen sig... Hur lång tid tog det att färdigställa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted November 29, 2009 Share Posted November 29, 2009 Strålande! Grymt rum. Med den electroniken och akustiken anar jag referensklass å ljudet. Calle B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts