Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ok,vi vänder på frågeställningen istället.

Vilka låter får er att stänga av radion och gå ut och klippa gräset istället!

Mina Anti-Låtar!

1/Crystal waters-gypsy woman

2/Broder Daniel-Luke Skywalker

3/Jennifer Lopez-Aint it funny

4/Gyllene tider-gå & fiska

5/Fairground Attraction-Perfect

Det finns väl en knippe till låtar som skulle platsat,men den här listan är väl ganska så representativ för min egen del!

Hoppas att ingen tar illa upp,det här är bara tänkt att vara en skoj lista.

Lite uppvägning till favorit-listan,ni vet,lite yin och yang!

Hälsningar

New Order

Posted

Gunthers låtar

Hej på dig monika

"I'm single" eller vad den heter

Blur, Oasis och liknanade ljudmattor med mer attityd än musik

Mycket av den rapp som Mtv visar med killar som försöker övertyga om hur tuffa, rika, busiga, fräcka bilar dom har (i videon), lyckosamma med tjejjer dom är...

Skall jag vara krass så är den mesta populärmusiken rätt kass som är äldre än ½-år. Få låtar som står sig speciellt länge när radio spelar dom 10 ggr per dag under en tid.

Guest Zalve
Posted

Detta är nog en klart svårare lista än top 10.

* Allt med killen i seglar/Kalle Anka kläderna.

* Allt från han som hummar i humlegården

* KENT

* B.Spears

* TOMAS DI LEVA!

Fick nog med dom "snabbaste" stänga_ av_ radion_ artisterna

Posted

Man glömmer ju snabbt titlarna på allt som inte engagerar och det är väl bäst så.

Sedan finns det ett och annat som är så dåligt att man kommer ihåg det just därför... :D

Posted

Hej!!

1. alla dessa pojkband :black:

2. Per Gessle (jo han är bra men när energy spelar sönder hans låtar om o om o om igen igen så tröttnar man på hans bra låtar tillslut) :evil:

3. di leva :dead:

4. poppis rap/soul med vältränade killar som har videos med massa brudar till vilken nytta då :?:

5. Aerosmith när den tiden begav sig.. :dead::dead::dead:

mvh Johan :)

Posted

Ahaaa! Lätt! Detta får mig att leta efter yxan:

1. RnB/rap/hiphop

2. Schlagertechno

3. Schlagers

4. Försvenskade covers på bra låtar, framförda av nästan bortglömda mediokra föredettingar.

5. Komersiell tjatradio.

Så är det med den saken! :D

Posted

I bilen stampar jag takten till det mesta... förrutom Dansbandsmusik!! :o Hemma hade jag aldrig slängt på något jag inte gillade... och ingen radio har man!! Så jag klarar mig ifrån allt elände. Har inte ens tv när jag tänker på det.. hehe.. Kör film på projje när jag vill se film!!

Guest Jorma
Posted

5 kommer jag inte på så här på rak arm, men en favorit har jag från 70talet tror jag att det var:

"Bordellmammas visor" och med låten "Censur :blush mig med vita handskar på". Den var så dålig att jag till och med kommer ihåg texten :D

Posted

1. All Hiphop

2. per gessle/gyllene tider

3. tomas ledin

4. Eurotechno

5. Svenska sclagervinnare som spelas om...och om...och om...och om igen

Resten av musiken på radion stör jag mig inte på,.jag bara ignorerar den :app:

Posted

Jorma:

"Favorit" med ett litet uns av hatkärlek?

En annan kul tråd hade varit "Skall det gå åt h-e, skal det gå åt h-e till musik, nämligen..." (mao, till vilken musik skall man hissa ridån till?)

:cool:

Posted

Jag ogillar följande starkt:

Schlager

Svensktoppen

"Fame Factory" musik

99% av all topplistemusik

Riktigt hård metal

Det verkar förresten vara många som ogillar hip hop/rap. Jag tror det beror starkt på att det enda ni hör är det som spelas på ZTV/MTV och den är för det mesta vedervärdig. Men det finns, tro det eller ej mycket bättre hip hop! :o

Sen avskyr nog många hip hop pga att det nästan alltid är kassa inspelningar....men det ska vara lite skitiga inspelningar tycker jag.. :)

Posted

Jag håller med dig Marbrink,stor del av den Hip hop/rap och soul som spelas på Mtv och Z-tv är ren och skär dynga!Men som alltid finns det undantag,ibland så letar sig någon pärla in ibland dyngan!

Mycket av den populärmusik som spelas idag skulle inte säljas alls om det inte var för fanatisk idol-dyrkan och påkostade (naken)videor.Allt upphausat av kanaler som Mtv och Ztv.Det verkar som att folk i allmänhet ser på musikvideon istället för att lyssna på låten och bedömma den som den är.Ibland så undrar man vars musiken försvann!?

Att sedan en kanal som Mtv är beredd att visa videos med så mycket hud som möjligt,men samtidigt censurerar låtar med t.ex ordet Fuck,tyder på en otrolig dubbelmoral!

Har någon sett Prince video "sexy motherfucker" på Mtv :?: många censur-pip blir det.... ;):D

Posted

1: per gessle/gyllene tider

2: per gessle/gyllene tider

3: per gessle/gyllene tider

4: per gessle/gyllene tider

5: per gessle/gyllene tider

en lätt fråga =)

Posted

Lite synd är det att de bara spelar några låtar om och om igen... blir lätt tjatigt! Finns ju massor med musik som aldrig spelas i etern.. :diss: Vi får hoppas att radion släpps fri snart (förrutom på nätet alltså) så kanske det blir lite bättre radiostationer! :mm:

Posted
1: per gessle/gyllene tider

2: per gessle/gyllene tider

3: per gessle/gyllene tider

4: per gessle/gyllene tider

5: per gessle/gyllene tider

en lätt fråga =)

:D Håller med!

Posted

satt och funderade en del på detta under semestern, ja, efter att ha läst frågeställningen förståss.. tillbaka på hisingen så läste jag igenom bidragen i denna tråd -- och visst -- det finns flera saker jag kan hålla med om, jag har aldrig förstått visten med att Per Gessle sjunger över huvud taget, han kan snickra fina låstar, men hans röst har ingen upphettsande kvalitet alls.

På min lista över radiosläckare hittar man följande..

Peter Lundblad - ta mej till havet -- VARFÖR???

Tomas Ledin - vad som helst..

Folk har klagat på "Allsång på Skansen" sedan Anders Lundin tog över, men för tusan folk, Lasse Berghagen är det västa ärkepekoral den svenska sångtraditionen någonsin haft.. - På min tid, när Egon Kerrman hade allsången då var det tjong i medaljongen minsan!!

Peter Jöback - när guldet blev till sand -- Jag fattar inte att hittsnickare som Ulvaeus och Andersson kunde nedlåta sig till pekoralhöjd..

Martin Ericsson (äk : e-type) - oavsett vilken text har rapar till sin låt så är det enfaldigt dåligt..

Till skillnad från Jorma så är jag så där småförtjust i Johnny Bodes så höstsonater i form av "Bordellmammas visor" - dom var ju riktigt pikanta när dom dök upp i början av sjuttiotalet, inte minst var dom ett sockersorgligt slut på en ofattbar karriär för en av sveriges största 1900-tals artister, under tiden före ABBA är det förmodligen bara Jussi Björlingt och Zarah Leander som kan konkurerar med hans berg-och-dalbanekarriär.. Ingemar Norléns bok om Bode "En herre i frack" (Carlssons 1991) är faktiskt riktigt intressant läsning om en idag ganska bortglömd svensk musikstjärna. :cool:

/ptr

• 1 month later...
Posted

"Antitopplista" är ju egentligen en omöjlighet med tanke på hur mycket skräp som surrar runt på radiostationerna. Dessutom har jag ingen gräsmatta....

1) Hej hej Monika ligger förstås bra till för att hänga sig... (fruktansvärt dåligt)

2) Smetig musik av sk pojkband (usch så förutsägbart dåöligt!)

3) Traditionell C&W (skittrist musik med bedrövliga politiska förtecken)

4) Nykomlingar från Fame Factory och liknande "institutioner" (bara så djävla DÅLIGT)

5) Eurodiscotrams (som tillsammans med all stereotyp musik) strör socker på vår musikupplevelse och till slut får oss att må illa.....

/ B

Posted

Jag ska inte bli politisk men... Jag har svårt att tänka mig att en reklamfinansierad radio inte blir av den upprepande sorten! :dead::)

Över till frågan... Listan kan bli väldigt lång eller väldigt kort beroende på formulering... Jag gör ett försök:

• All hårdrock
  • 99% av all rap/hiphop och liknande
  • Magnus Uggla
  • Tomas di Leva
  • "Hej hej Monika"
  • 99% av all dagssländemusik, typ B Spears- och Backstreet Boys-influerad och liknande
  • Det mesta av svensk pop (tyvärr)

"Gå och fiska" är ju bra, texten beskriver ju bara vad jag egentligen vill göra istället för att harva på jobbet! ;):D

/P

Posted

Då jag pendlar 13 mil varje dag och detta tar runt 2 timmar hag jag kommit fram till att det finns bara ett bra läge på radion i bilen. Skall det överhuvudtaget lyssnas på radio så är det bara P1 som gäller.

P1 är det enda riktiga alternativet då de inte tramsar bort min värdefulla tid med en massa löjliga tävlingar och annat som inte tillför mänskligheten annat än huvudvärk.

Låtar som verkligen är gräsliga, några exempel;

Nik and the family - alla deras låtar...

Nelly - Hot in here

Mariah Carey - allt hon ylat fram

Britney Spears - även här ger det mesta som är utgivet en svårartad huvudvärk

Usch vad negativt det blev.

:blush

För att motverka detta måste jag bara tipsa om Sara K och Chris Jones -Live in concert som är en rackarns trevlig skiva med mycket bra musik.

:app:

/Tux

• 2 weeks later...
Posted

Min "spy-musik/artist" lista är:

1. GES (Glennmark/Eriksson/Strömsted)

2. Tomas Ledin

3. Magnus Uggla

4. Mikael Rickfors

5. Fame Factory/Idol 2004 artisterna

Generellt for alla ovan är: VARFÖR??? Varför finns dom? Varför köper nån deras skivor? VARFÖR har dom skiv kontrakt???

Kanske är mig det är fel på, jag vet inte... :blush

/Steffo

Posted
Min "spy-musik/artist" lista är:

1. GES (Glennmark/Eriksson/Strömsted)

2. Tomas Ledin

3. Magnus Uggla

4. Mikael Rickfors

5. Fame Factory/Idol 2004 artisterna

Generellt for alla ovan är: VARFÖR??? Varför finns dom? Varför köper nån deras skivor? VARFÖR har dom skiv kontrakt???

Kanske är mig det är fel på, jag vet inte...  :blush

/Steffo

Varför kom inte jag att tänka på GES!! :dead:

Detta är ju ett av mina säkraste kort nr det gäller att springa-till-radion-och-byta-station!Jag är nog utan att skryta en av sveriges snabbaste på att byta radiostation när dessa spelas!Sen så ska jag bara inte börja nämna Tomas Ledin....

Posted

Fem skäl att stänga av:

1. Vad som helst med Shania Twain (burr...)

2. Vad som helst med Orup/GES/Anders Glenmark.

3. Lena Ph.

4. Vad som helst med Lisa Ekdahl (burr 2...)

5. Sting (utom kanske första soloplattan)

Över + ut

/K

Posted

Fem grovt generaliserade anledningar till kräkpåse fram:

* Allt med stora arga män i regn som mumlar fram något som har med livet i hårda kvarter i amerikansk storstad att göra. Å fullt med avklädda bimbos.

Pekandes med alla fingrar och själva bor de i 200 miljoner kronors slott långt ifrån den verklighet folk tror att de mumlar om. Jisses.

e.g. det mesta av hiphop. Mardömms CD: PDIDDY´s samlade "hits".

* Maskinproducerad låtsasmusik i reklamslingsradio från cyniska skivbolag som inte ens har vett att låta de sk. artisterna misslyckas på egen hand vid eventuellt konstlat liveframträdande.

e.g. tja, vem vet vilka som kan och vilka som fuskar?

Mardröms CD: NKOTB sjunger julsånger a capella.

* Allt överhuvudtaget som Loket skulle kunna tänkas uppskatta.

Mardröms CD: Lokets bästa.

* Tysk marschmusik.

e.g. behövs inte, det finns inget värre.

* Pubgitarrister som envisas med allsång till "Sweet home Alabama".

e.g. "Sweet home Alabama" för sjätte gången samma kväll.

Posted

Vad jag inte gillar? Mycket svårare än att tala om vad man gillar!

Hej, hej Monika som alla talar om har jag lyckats undvika fullständigt, spelas den på radio månne? Lyssnar bara på P1 och P2 och ibland Radio Stockholm för att höra om det är några trafikproblem. Det fanns en gång i den kommersiella radions barndom en kanal som jag gillade, Radio Bandit, som spelade bra rock, men den var förstås inte kommersiell nog för att kunna fortleva. Så fort jag hör en av dom kommersiella kanalerna som finns nu stänger jag av den om jag kan. Och får. För ev medpassagerare.

Här är i alla fall några exempel på sånt som brukar få mig att rysa (av obehag):

* Wailande sångerske-wannabees som inte ens kan hålla en rak ton (inklusive Whitney Houston och Mariah Carey)

* Nokia tune (alla med en sådan mobiltelefon vet vad jag menar)

* Stelfotade Karajan-inspelningar av Mozart (han måste fullständigt ha missat vitsen med Mozarts musik)

* Svulstig arenarock

* Lena Willermark. Har otroligt svårt för hennes sätt att sjunga, kan inte riktigt förklara varför. Vare sig det är kulning eller jazz. (Tyvärr Lena, du är säkert en trevlig person)

* Stefan Sundström när han sjunger Allan Edwall (Allans egna inspelningar är underbara, och Stefan har gjort bra saker, men varför detta?)