Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej, jag har blivit erbjuden dessa grejer mot min gitarr (värde ca 11 000) och min förstärkare (ca 1 400):

• Rörförstärkare: Seamus Synthesis integrated tube amp. (redwood) (less then 10 hours used) - www.audiophilia.com/hardware/Tube_Amps/reviews/synthesis.htm
  • CD-spelare + D/A: CEC belt driven CD player/Wadia D/A converter combination (tror det är CEC TL1 och Wadia 27).
  • Transistorförstärkare: Vincent SV-231

Tycker ni verkar värt det? :unsure:

Posted
Jo den är fin, en Ibanez Los Angeles Custom Shop. Kruxet är att jag inte har något intyg på den.

Har ingen aning vad en sådan kan vara värd egentligen - men borde det inte gå att få ett intyg från dem att de har gjort den? Även om jag inte kan spela gitarr eller ens har en gitarr - så skulle jag nog ha sparat den.

Posted

Om du nu vill ha en trevlig hifi-anläggning istället för gitarren så sälj den separat. Gå sen och lyssna i lite butiker och besök någon mässa eller en hemma hos seans. Och köp det som är närmst ditt ljudideal.

Mitt lilla tips!

Posted

"Customprylar" kan vara värda nästan hur mycket som helst för rätt person ...

Se bara på ett foto av Ingmar Bergman fotograferat av Irving Penn - 520000 SEK. Ok, lite haltande jämförelse kanske ...

Mr. Penn dog för övrigt igår. Sorgligt att en mästerfotograf lämnar oss ...

Posted
"Customprylar" kan vara värda nästan hur mycket som helst för rätt person ...

Ja men den är ju "bara" värd 11000 för innehavaren och det bör ju gå att få åtskilligt mer för elektroniken. Jag bjuder 15000 för elektroniken om grejorna är ok så han är ju garanterad vinst i affären om han är orolig för att slå till :)

Gitarren har han nog bättre koll på, jag antar det är värdet på elektroniken han funderar på eller?

Posted

Det är just det att elektronikprylarna kostar ett antal gånger mer än gitarren som gör mig misstänksam att priset är satt för lågt på gitarren.

Posted
Förstår inte hur nån kan erbjuda allt det där och en Wadia 27 för nåt som är värt 12400 kronor? Är värdet på gitarren i dollar?

Wadia 27 er jo "kun" en DAC, så derfor mangler man et drev for at have en komplet Cd-afspiller. Denne Wadia kom frem i '97 og blev kun produceret i et par år før der kom nyere varianter af 27'eren. Det er altså en ældre DAC, og lyden og teknikken er forbedret væsentlig med de nyere produkter. En opgradering af Wadia 27 er desværre meget dyr, så man er her bedre stillet med at købe en nyere version i stedet for. Dette er baggrunden for den tilsyneladende lave pris.

Held og lykke med købet ;)

Posted

Visst är den inte det nyaste som finns men 10000-12000 kr? En DAC är ju populär igen och en 27 lyfter nog vilken computer-audio-anläggning som helst till oanade höjder i välljud :cool:

Hifistället listar begagnat paket med en 7 + 27 för 59000:- som kostat 270000 nytt.

Posted
Visst är den inte det nyaste som finns men 10000-12000 kr? En DAC är ju populär igen och en 27 lyfter nog vilken computer-audio-anläggning som helst till oanade höjder i välljud :cool:

Hifistället listar begagnat paket med en 7 + 27 för 59000:- som kostat 270000 nytt.

Wadia lyder godt - ingen tvivl om det :D

59.000 for 7 + 27 er ALT for høj :o

Posted
Wadia lyder godt - ingen tvivl om det :D

59.000 for 7 + 27 er ALT for høj :o

Ja troligen, jag vet inte hur svårt det är att hitta en fin 7 för de som samlar vintage Wadia?

Posted

Vad är det för Ibanez exakt ? Har du en bild på den. Det finns några kostsamma ibanzer från custom shop men dom är nog extremt svårsålda i andrahand.

Är det en normal Ibanez Los Angeles Custom Shop modell så är den värd mellan 10-13 000 kr max.

/P

Posted
Ja... nu blev det lite fel av mig. Fick bilder idag på produkterna och det är Wadia DigiMaster X32 och CEC TL5100. Ber om ursäkt för det.

Wadia'en er så næsten 20 år gammel, idet den kom i 1990, altså året efter de første Wadia produkter kom på markedet. Virker den, så er den god nok, men regn ikke med at kunne få den repareret hvis/når den går i stykker. Der findes i øvrigt ingen opgraderings kit til dette produkt.

Posted

Numera off topic :D men Wadia 27 är kanske den bästa DAC jag har haft tillfälle att testa i mitt system. Driver slutsteg direkt med sex meter signalkabel utan att ens lyfta på ögonbrynen och ljudåtergivningen är något av det mest sofistikerade jag har träffat på... :mm: Synd att man är så märkesfixerad.... :(

Posted
Numera off topic :D men Wadia 27 är kanske den bästa DAC jag har haft tillfälle att testa i mitt system. Driver slutsteg direkt med sex meter signalkabel utan att ens lyfta på ögonbrynen och ljudåtergivningen är något av det mest sofistikerade jag har träffat på... :mm: Synd att man är så märkesfixerad.... :(

Endnu en Wadia fan :D

Du må en dag høre noget af det nyere Wadia, hvilket mere præcis er generation 581se og frem. Lyden er forbedret markant i specielt mellemtone området, og væk er den "bum-bum" effekt i bunden, hvilket er medvirkende til et markant bedre tonalt sammenhængende og roligt lydbillede.