minesota Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Hej Hur fasen ser jag vilken kvalitè och format en fil som sälj i I-tunes store har ? Mvh Peter Quote
Björn-Ola Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Oavsett om det är 128 eller 256 så är det för lågt för att jag ska vara intresserad. Quote
plundin™ Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Är det inte meningen? iTunes är för musik vad MacDonalds är för snabbmat.. Konstruerat för att konsumeras utan urskiljning! /ptr Quote
Ekman Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Är det inte meningen? iTunes är för musik vad MacDonalds är för snabbmat.. Konstruerat för att konsumeras utan urskiljning! /ptr Vad är Spotify i denna liknelsen? Quote
plundin™ Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Vad är Spotify i denna liknelsen? Lite som fredagarna på närmaste stormarknad, med massor av stånd med gratismat att prova och det går köpa det man provat om man nöjer sig med halvprosessad kvalitet, men vill man lite lossless käk får man gå någon annastans (typ saluhallen).. :cool: /ptr Quote
Almen Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 [spotify är] lite som fredagarna på närmaste stormarknad, med massor av stånd med gratismat att prova och det går köpa det man provat om man nöjer sig med halvprosessad kvalitet, men vill man lite lossless käk får man gå någon annastans (typ saluhallen).. :cool: /ptr Klockren! Quote
conan Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 På tal om att bli galen av dåligt ljud ... jag tror att unga som lyssnar på mp3 och annat komprimerat får hörselskador lättare än om de lyssnar med bra ljudkvalitét! Vore det inte intressant om någon kunde testa den hypotesen? Quote
mikael2 Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 itunes plus verkar ha försvunnit. Tror allt är AAC 256 kbs numera. Quote
mikael2 Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 ogg 320 ska ju inte gå att skilja från saluhallens produkter påstås det? Quote
oLjud Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Jag har köpt en musiklåt från iTunes, den är i 256 AAC... vilket var iTunes plus förut. hade börjat köpa fler låtar om de börjat sälja i lossless! Quote
Recommended Posts