figge Posted October 5, 2009 Posted October 5, 2009 Hej Har hittat ett par högtalare i Grekland som kan vara intressanta, det som för bryllar mig är att det är en privatperson som säljer och har har fyra par till salu av samma fabrikat? Ringer det någon varningsklocka hos någon? Några goda råd? mvh Tommy Quote
Nik Posted October 5, 2009 Posted October 5, 2009 Hej. det finns en god gammal tumregel för all postorder/näthandel If it sounds too good to be true, i probarbly is....... //Nikola Quote
figge Posted October 5, 2009 Author Posted October 5, 2009 Priset på högtalarna är rimligt, tänkte mer på hur jag kan kollla upp säljaren och ordna med en säker betalning för min del. Quote
Timbre™ Posted October 5, 2009 Posted October 5, 2009 Priset på högtalarna är rimligt, tänkte mer på hur jag kan kollla upp säljaren och ordna med en säker betalning för min del. Finns det egna bilder utlagda i annonsen... Quote
Richard Posted October 5, 2009 Posted October 5, 2009 Hej Har hittat ett par högtalare i Grekland som kan vara intressanta, det som för bryllar mig är att det är en privatperson som säljer och har har fyra par till salu av samma fabrikat? Ringer det någon varningsklocka hos någon? Några goda råd? mvh Tommy Hur vlli han ha betalt? Direkt till hans konto är inte så god ide. Paypal tycker jag är stor skillnad. Handlar man från en sajt med omdömen kan man ju kolla dessa och få vägledning, i synnrhet om man ser att han sålt liknande saker till andra. Man kan ju dessvärre inte vara hel säker även om allt ser bra ut. Jag försöker kolla om de vet vad de pratar om. Man kan ju ställa lite frågor som man behöver vara lite insatt för att kunna svara på. Jag har handlat en handfull grejer osedda från utlandet men aldrig blivit lurad. Har IOFS bara rört sig om mnågra tusenlappar. //Richard Quote
conan Posted October 5, 2009 Posted October 5, 2009 Jag köpte en del LP-skivor från Grekland, men aldrig mer. Det som kom hem var ospelbart trots att skivorna presenterades som EX/EX. Tyvärr tror jag att andelen oseriösa säljare är större i Grekland än i t ex Tyskland/Frankrike/England. Quote
Recommended Posts