sampix Posted August 28, 2004 Posted August 28, 2004 Classé CA-400 och ART Big Feet fungerar bra tillsammans. En undran bara; hur väl fungerar BDR under slutsteg? Har mest sett detta under högtalare/signalkällor. Quote
Timbre™ Posted August 28, 2004 Author Posted August 28, 2004 Jag har provat på Accuphase P-260 och Classé CA-400. Med P-260 föll många parametrar på plats, med CA-400 märkte jag ingen skillnad. BDR och Classéförsteget CP-60 ger dock ett helt nytt försteg. Framförallt ökar luftigheten. Quote
Timbre™ Posted September 1, 2004 Author Posted September 1, 2004 En jämn ström () av lyssnare har spetsat öronen och övningarna fortsätter. Jag har inte lyckats få M-8000 dit jag önskar och det är kanske dags att titta närmare på kablaget i signalvägen... Det är lätt att glömma bort matchningsaspekterna. Solid Tech Feet of Silence försvann lika fort som dom kom dit av den enkla anledningen att manualens uppgifter om max 40 kg stämmer. Dom bottnade direkt under M-8000. Vid gårdagens avslutande lyssningar med Merkurius gick det inte att vänta längre. Tänk om... Quote
K-man Posted September 1, 2004 Posted September 1, 2004 Hehee...trots dubbla gummiband bottnade de på en gång ...det är tung hifi det! \\K-man Quote
Timbre™ Posted September 1, 2004 Author Posted September 1, 2004 Ut med PowerIsolators XL, in med ordinarie nätkablar, på med de fortfarande varma slutstegen och plötsligt har vi tagit ett steg bakåt. Tunnare ljud, mindre kropp och mer känsla av "nypåslagna" slutsteg. Idag, efter 24 påslagna timmar, är det fortfarande ett steg bakåt och PowerIsolators blir nu konstant inkopplade . Quote
Timbre™ Posted September 1, 2004 Author Posted September 1, 2004 Accuphase M-8000 är fortfarande en utmaning. Här finns mycket som kan förbättras och nu ställs siktet in på signal/högtalarkablage. Kanske dags för ett litet kabeltest... Quote
Neodynium Posted September 2, 2004 Posted September 2, 2004 Kablar låter ju som en spännande sak att byta nu.. Det lär ju inte bli sämre kablar än innan du kopplar in... detta skall bli intressant!! Quote
fatpipe Posted September 25, 2004 Posted September 25, 2004 Toppen reportage Timbre som vanligt! Bilderna = Texten = Bara nyfiken men producerar PowerIsolators någon värme? Ser framemot resten! Quote
Timbre™ Posted September 25, 2004 Author Posted September 25, 2004 Lyssningsrummet börjar så smått fyllas av PowerIsolator XL och det blir inte en milligrad varmare för det. Det är redan varmt så det räcker och PowerIsolatorburkarna känns närmast svala i jämförelse... Quote
juha Posted September 26, 2004 Posted September 26, 2004 Intressant läsning!! Värre än en rysare Quote
Ekman Posted September 26, 2004 Posted September 26, 2004 kom igen nu jag vill se hur det gick med kablarna :cool: Quote
eliot Posted September 26, 2004 Posted September 26, 2004 Lyssningsrummet börjar så smått fyllas av PowerIsolator XL - Ja här är det inga halvmesyrer - rummet fullt med shaktistenar och powerisolatorer Quote
stargazer Posted September 27, 2004 Posted September 27, 2004 Hur stor är skillnaden (i prestanda) mellan PowerIsolator4 och PowerIsolator XL? Någon som har provat? Quote
Timbre™ Posted September 27, 2004 Author Posted September 27, 2004 Relevant fråga... Förmodligen beror det på omgivningen, d.v.s. hur många och framförallt vilka komponenter som är inkopplade på en PowerIsolator 4. Med Stax Omega hörlurssystem blev det en mäktig upplevelse att "lyfta ut" drivern från digitalkomponenterna med en egen PowerIsolator XL. Det blev helt enkelt bättre på allt. Neodynium var hemma och lyssnade med SRM-007t inkopplad på PI4 tillsammans med digitalkomponenter och Neo kör ju själv på samma hörlurssystem utan PowerIsolators så vi kanske kan få några synpunkter... Quote
StudioSound Posted September 29, 2004 Posted September 29, 2004 He, jeg må se at få prøvet min 5 kW dieselgenerator med systemet Timbre, er det et D2H du tager billeder med? Mvh, Karsten Quote
Timbre™ Posted September 30, 2004 Author Posted September 30, 2004 Det är en Coolpix 8700 med fast optik. Naturligtvis skulle det bli bättre upplösning med en Nikon digital systemkamera men jag har blivit lite bekväm på gamledar... Quote
Neodynium Posted September 30, 2004 Posted September 30, 2004 Timbre: Självklart kan jag lägga till lite intryck ifrån min sida. Jag tycker klart att med Transparent strömfixaren så blir allt mycket lugnare.. ljudbilden växer och ljuden lämnar själva hörlurarna... det blir också mycket tyst imellan tonerna. Det som jag reagerade på mest var att systemet tom blev ännu mer musikaliskt än vad det var innan... det trodde jag knappt gick att få till det bättre! Nu satt man nästan i chock när man lyssnade.. tiden bara flög iväg! Klar upplevelse att få lyssna på systemet med Strömfixningen igång... Detta är något jag hade köpt direkt om finanserna hade funnits för sådant inköp. Skillnaden var inte liten.. och inte på något speciellt område.. utan hela systemet spelade bättre.. på alla parametrar.. hörde inga försämringar heller. /Neo Quote
Pjotre Posted September 30, 2004 Posted September 30, 2004 Halloj! Har haft hemma två XL och en PI4 i några veckor, ljudet blir lugnare ljudbilden blir djupare och bredare bakgrunden svartare. Men framförallt blir det roligare att lyssna... Jag har nu i kväll kopplat ur allt och det är inte lika roligt att lyssna längre..... Vilket innebar att jag blev tvungen att beställa just två XL och en PI4. Jag kopplade även in både en XL till min projektor (Marantz S3) och jäklar.... Djupare svärta, lugnare bild och mer dynamik i bild och färger..... Tja, vad säger man... Låna inte hem dem om du inte har råd att köpa dem.... Quote
ISAK Posted October 1, 2004 Posted October 1, 2004 Hej! Även jag har provat Powerisolator PI4. Lånade hem en PI4 efter arkenmässan. Först när jag kopplade in den tycke jag inte att skillnaden var jättestor, men visst det var mera svärta i bakgrunden mera luft kring instrumenten. Lyssnade i några dagar kopplade sedan ur PI4:an och allt blev som pjorte skrev tråkigare glansen och musikaliteten var märkbart sämre inte samma luft i ljudbilden längre.Jag håller med Pjorte och Neodynium allt blir bättre med PI4:an inkopplad. Så det hela slutade som det brukar när man lånad hem utrustning. den står kvar och jag är ett antal tusenlappar fattigare. Jag har haft både en advantage thor och en CDfix inkopplad samtidigt. har även testat via hörlurar (HD600) och hörlursförstärkare (Harmonydesign Ear90) intrycken är de samma fast kanske ännu tydligare. Undrar hur bra det skulle bli med ett par XL /ISAK Quote
Bravo Posted October 20, 2004 Posted October 20, 2004 Emellanåt får jag en känsla av att göra något åt strömförsörjningen, näst efter rumsakustiken, kan vara bland de vettigare uppgraderingarna. Quote
juha Posted October 20, 2004 Posted October 20, 2004 akustik, el, vibration...mina käpphästar..klart bra grejer är också intressant! Quote
Bravo Posted October 24, 2004 Posted October 24, 2004 OK "juha", stabilt placerade prylar är själva grunden, utan tvekan. Quote
Recommended Posts