Strmbrg Posted September 29, 2009 Posted September 29, 2009 Jag sitter för tillfället och lyssnar på Frank Zappa med Etymotic ER6. Jag har aldrig riktigt förlikat mej med känslan av att lyssna med dessa pluppar. Köpte dem för kanske 10 år sedan och har bara använt dem sporadiskt. Det är trixigt att sätta dem på plats utan att det blir ett övertryck i hörselgången. En annan nackdel är att minsta rörelse mot kabeln ger ett skrapande ljud i örat. Är det mej eller plupparna det är fel på? Quote
Ekman Posted September 29, 2009 Posted September 29, 2009 Jag har ER4-p och jag har inte haft problem med det som du nämner, jag tycker dom är rätt bekväma och det är ju trots allt ganska sällan man kommer åt kabeln. Quote
Strmbrg Posted September 29, 2009 Author Posted September 29, 2009 Jag har ER4-p och jag har inte haft problem med det som du nämner, jag tycker dom är rätt bekväma och det är ju trots allt ganska sällan man kommer åt kabeln. Intressant. Hm, jag är väl för gnällig. Nyss gav jag upp plupparna och övergick till Grado SR80. Jag funkar tydligen bäst med en lite luftigare lurprincip. Kul hur påtagligt basen försvinner då man håller handflatorna utanpå öppna lurar... Quote
Recommended Posts