Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tittade in en stund idag på HiFi-stället för att lyssna en stund på vad Björn och Ludwig från Audionord hade att bjuda.

En ny Wilsonmodel drivna av tung Moonelektronik

imgp3049hdr.jpg

imgp3061.jpg

Ludwig lotsade som vanligt åhörarna med van hand genom ett urval av blandad musik. Från min plats lät det väldigt bra(som vanligt när det gäller Wilson..).

Björn och Ludwig hade oxå gjort ett grundligt jobb med uppställningen.

De betingar just nu ett "reapris" a´ 300000kr

Estetiskt är de inte "my cup of tea" men spela det kan de

imgp3064.jpg

imgp3069hdr.jpg

Lite smått o gott ur det ordinarie sortimentet

Posted
Det lät som vanligt bra med Wilson ;) Tight och homogent.

Kan tenke meg det, hadde man ikke ligget sjuk hjemme, så skulle man ha vært på jobb idag, så dette hadde man ikke kunnet overvære alikevel, litt derav nysgjerrrigheten på lytte inntrykk :) ...

mvh

Posted

Större delen av anläggningen kommer stå kvar ett antal dagar, så det finns chans till återbesök enligt Audionord. Det blev ett väldigt kort besök för mig idag, men det gav mersmak och hoppas kunna återkomme i veckan med egna skivor och kamera.

Posted
Med anledning av spekulationerna på grannforumet vill jag klargöra att det inte är Björn som hänger på väggen :D

Här är det bara hifitroféer som gäller och de skall stå på golvet... :D

Posted
Med anledning av spekulationerna på grannforumet vill jag klargöra att det inte är Björn som hänger på väggen :D

Bra att du skrev det, för det ser verkligen ut som björn :o

Posted
Bra att du skrev det, för det ser verkligen ut som björn :o

Calle! I det här fallet var det inte "the real thing" utan unge herr Wiman som avsågs.. :D

Posted
Större delen av anläggningen kommer stå kvar ett antal dagar, så det finns chans till återbesök enligt Audionord. Det blev ett väldigt kort besök för mig idag, men det gav mersmak och hoppas kunna återkomme i veckan med egna skivor och kamera.

Hej från Ludwig!

HELA anläggningen lämnade jag kvar i oförändrat skick. Den kommer att stå kvar i ca tio dagar nu.

Jag måste själv säga att jag är helnöjd både med uppslutningen kring demodagarna - vi fick släpa in alla extrastolar som fanns, och ändå blev det många "panelhönor" i lokalen. Och även tillstå att ljudmässigt kan vi verkligen stå för den här anläggningen - den spelar verkligen så bra som jag knappt vågat hoppas på inför detta. För mig är det fråga om All Time High. Det här är det bästa vi visat hittills på HiFi Stället.

Värt ett besök om du har möjlighet alltså! Ta med dina knäppaste och krångligaste skivor.

Lämna Stockfisch hemma. Och ha det så trevligt.

We hears,

Ludwig

Posted
Det lät som vanligt bra med Wilson ;) Tight och homogent.

Snygga bilder! Kul att du kom och lyssnade och fotade. Dina bilder blev mycket bättre än mina.

Roligt att du var med på Quantum-demon också. (Vi spelade anläggningen med och utan Quantum QX4 inkopplad), och att du - om än med viss generell motvilja gentemot "små lådor" - också hörde vilken bra vitamininjektion den är för systemet.

Nästa Quantum-demo blir på Malmö-mässan. Då blir det mer Sasha också. Jäklar va kul vi ska ha.

KOM DIT!

//Ludwig

Posted

Återbesöket avklarat. Inte omöjligt att det blir fler. Anders kommer ta in ett par Sasha till butiken och det skall bli spännande att höra dem med varierande elektronik. Lite lyssning och fotande hanns med igår eftermiddag. Rapport kommer.

DSC_3913.jpg

Posted
Det där var en ny och fin teaservariant... :cool: :)

Haha, jag hade igentligen inte tid att börja med rapporteringen redan imorse, men nu föll det sig ju så att för första gången någonsin; o jag är mångårig kund, så fick jag vänta för att bli intläppt under ordinarie öppentid. Nog för att det bara var ett par minuter, men det resulterade i en kul startbild. Tänkte väl redan då på att fotobackloggen ligger tung.

o jo, det kommer några trevliga och kompletterande bilder samt lite summariska intryck....

Posted

Den nya W/P modellen kan nog tilltala tidigare skeptiker, så väl som de redan frälsta. Jag reflekterade över faktumet att man nästan alltid hör Wilson med Krell i Sverige. Här var det Moon från början till slut. En lyckat uppställning på många sätt.

DSC_3938.jpg

på denna bild har jag försökt hitta en balans mellan tillräcklig exponering och återskapande av den lite dämpade mysbelysningen i rummet.

Posted
Jag reflekterade över faktumet att man nästan alltid hör Wilson med Krell i Sverige. Här var det Moon från början till slut. En lyckat uppställning på många sätt.

Inte så märkligt kanske med tanke på att de har samma agentur men i USA ser man ofta Wilson tillsammans med ARC som ju Audionord också har. VTL och Boulder är två andra namn som brukar demas med Wilson där. Fick ni någon uppfattning om skillnaden mellan att använda Moon istället för Krell?

Posted
Inte så märkligt kanske med tanke på att de har samma agentur men i USA ser man ofta Wilson tillsammans med ARC som ju Audionord också har. VTL och Boulder är två andra namn som brukar demas med Wilson där. Fick ni någon uppfattning om skillnaden mellan att använda Moon istället för Krell?

Min poäng var att just att det blev lite svårare att separera vilka skillnader som var relaterade elektronikegenskaper och vilka som var direkt relaterade till den nya Wilsonmodellen.