plind Posted September 26, 2009 Posted September 26, 2009 Tittade in en stund idag på HiFi-stället för att lyssna en stund på vad Björn och Ludwig från Audionord hade att bjuda. En ny Wilsonmodel drivna av tung Moonelektronik Ludwig lotsade som vanligt åhörarna med van hand genom ett urval av blandad musik. Från min plats lät det väldigt bra(som vanligt när det gäller Wilson..). Björn och Ludwig hade oxå gjort ett grundligt jobb med uppställningen. De betingar just nu ett "reapris" a´ 300000kr Estetiskt är de inte "my cup of tea" men spela det kan de Lite smått o gott ur det ordinarie sortimentet Quote
Guest om.s Posted September 26, 2009 Posted September 26, 2009 Kul! noen lytte inntrykk? ... mvh Quote
plind Posted September 26, 2009 Author Posted September 26, 2009 Kul! noen lytte inntrykk? ... mvh Det lät som vanligt bra med Wilson Tight och homogent. Quote
Timbre™ Posted September 26, 2009 Posted September 26, 2009 En ny Wilsonmodel drivna av tung Moonelektronik http://img.photobucket.com/albums/v492/pli...imgp3049hdr.jpg Finalen på en lång WATT/Puppy-resa om jag förstår det hela rätt... Tveklöst en högtalarserie som har betytt mycket för många och kan det vara världens mest sålda high performance speakers... Quote
Guest om.s Posted September 26, 2009 Posted September 26, 2009 Det lät som vanligt bra med Wilson Tight och homogent. Kan tenke meg det, hadde man ikke ligget sjuk hjemme, så skulle man ha vært på jobb idag, så dette hadde man ikke kunnet overvære alikevel, litt derav nysgjerrrigheten på lytte inntrykk ... mvh Quote
Matrixen Posted September 26, 2009 Posted September 26, 2009 Större delen av anläggningen kommer stå kvar ett antal dagar, så det finns chans till återbesök enligt Audionord. Det blev ett väldigt kort besök för mig idag, men det gav mersmak och hoppas kunna återkomme i veckan med egna skivor och kamera. Quote
Timbre™ Posted September 27, 2009 Posted September 27, 2009 http://img.photobucket.com/albums/v492/pli...imgp3069hdr.jpg Lite smått o gott ur det ordinarie sortimentet Lite off topic men jag kan tänka mig att Amati Anniversario fyller ut det här rummet på ett rejält sätt även om de råkar vara omgivna av storvuxna konkurrenter... Quote
plind Posted September 27, 2009 Author Posted September 27, 2009 Med anledning av spekulationerna på grannforumet vill jag klargöra att det inte är Björn som hänger på väggen Quote
Timbre™ Posted September 27, 2009 Posted September 27, 2009 Med anledning av spekulationerna på grannforumet vill jag klargöra att det inte är Björn som hänger på väggen Här är det bara hifitroféer som gäller och de skall stå på golvet... Quote
calle_jr Posted September 27, 2009 Posted September 27, 2009 Med anledning av spekulationerna på grannforumet vill jag klargöra att det inte är Björn som hänger på väggen Bra att du skrev det, för det ser verkligen ut som björn Quote
plind Posted September 28, 2009 Author Posted September 28, 2009 Bra att du skrev det, för det ser verkligen ut som björn Calle! I det här fallet var det inte "the real thing" utan unge herr Wiman som avsågs.. Quote
Bimota Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 Större delen av anläggningen kommer stå kvar ett antal dagar, så det finns chans till återbesök enligt Audionord. Det blev ett väldigt kort besök för mig idag, men det gav mersmak och hoppas kunna återkomme i veckan med egna skivor och kamera. Hej från Ludwig! HELA anläggningen lämnade jag kvar i oförändrat skick. Den kommer att stå kvar i ca tio dagar nu. Jag måste själv säga att jag är helnöjd både med uppslutningen kring demodagarna - vi fick släpa in alla extrastolar som fanns, och ändå blev det många "panelhönor" i lokalen. Och även tillstå att ljudmässigt kan vi verkligen stå för den här anläggningen - den spelar verkligen så bra som jag knappt vågat hoppas på inför detta. För mig är det fråga om All Time High. Det här är det bästa vi visat hittills på HiFi Stället. Värt ett besök om du har möjlighet alltså! Ta med dina knäppaste och krångligaste skivor. Lämna Stockfisch hemma. Och ha det så trevligt. We hears, Ludwig Quote
Bimota Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 Det lät som vanligt bra med Wilson Tight och homogent. Snygga bilder! Kul att du kom och lyssnade och fotade. Dina bilder blev mycket bättre än mina. Roligt att du var med på Quantum-demon också. (Vi spelade anläggningen med och utan Quantum QX4 inkopplad), och att du - om än med viss generell motvilja gentemot "små lådor" - också hörde vilken bra vitamininjektion den är för systemet. Nästa Quantum-demo blir på Malmö-mässan. Då blir det mer Sasha också. Jäklar va kul vi ska ha. KOM DIT! //Ludwig Quote
Matrixen Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 Återbesöket avklarat. Inte omöjligt att det blir fler. Anders kommer ta in ett par Sasha till butiken och det skall bli spännande att höra dem med varierande elektronik. Lite lyssning och fotande hanns med igår eftermiddag. Rapport kommer. Quote
Timbre™ Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 https://www.bredbandsbolaget.se/utdelat/hen...01/DSC_3913.jpg Det där var en ny och fin teaservariant... :cool: Quote
K-man Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 Menar ni att det blir ännu mer rapporterat från denna goa uppställning? \\K-man Quote
Matrixen Posted October 2, 2009 Posted October 2, 2009 Det där var en ny och fin teaservariant... :cool: Haha, jag hade igentligen inte tid att börja med rapporteringen redan imorse, men nu föll det sig ju så att för första gången någonsin; o jag är mångårig kund, så fick jag vänta för att bli intläppt under ordinarie öppentid. Nog för att det bara var ett par minuter, men det resulterade i en kul startbild. Tänkte väl redan då på att fotobackloggen ligger tung. o jo, det kommer några trevliga och kompletterande bilder samt lite summariska intryck.... Quote
Matrixen Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 använde pausen till lite foto. En väldokumenterad vy i forumsammanhang: Quote
Timbre™ Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 använde pausen till lite foto. En väldokumenterad vy i forumsammanhang: https://www.bredbandsbolaget.se/utdelat/hen...01/DSC_3915.jpg Många - både lokala och långväga gäster - har försökt kika in genom dessa fönster... Quote
juha Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Jo vist var man där och sög i sig lite av den sköna atmosfären en premiär har, en mkt lovande sådan tom. Quote
Matrixen Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 Den nya W/P modellen kan nog tilltala tidigare skeptiker, så väl som de redan frälsta. Jag reflekterade över faktumet att man nästan alltid hör Wilson med Krell i Sverige. Här var det Moon från början till slut. En lyckat uppställning på många sätt. på denna bild har jag försökt hitta en balans mellan tillräcklig exponering och återskapande av den lite dämpade mysbelysningen i rummet. Quote
Matrixen Posted October 8, 2009 Posted October 8, 2009 ...o här lite naturalistisk blixtattack; Quote
Hasse Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 Jag reflekterade över faktumet att man nästan alltid hör Wilson med Krell i Sverige. Här var det Moon från början till slut. En lyckat uppställning på många sätt. Inte så märkligt kanske med tanke på att de har samma agentur men i USA ser man ofta Wilson tillsammans med ARC som ju Audionord också har. VTL och Boulder är två andra namn som brukar demas med Wilson där. Fick ni någon uppfattning om skillnaden mellan att använda Moon istället för Krell? Quote
plind Posted October 12, 2009 Author Posted October 12, 2009 Får man hjälpa till med lite bilder här Självklart Quote
Matrixen Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 Får man hjälpa till med lite bilder här jag frågade inte ens Quote
Matrixen Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 Inte så märkligt kanske med tanke på att de har samma agentur men i USA ser man ofta Wilson tillsammans med ARC som ju Audionord också har. VTL och Boulder är två andra namn som brukar demas med Wilson där. Fick ni någon uppfattning om skillnaden mellan att använda Moon istället för Krell? Min poäng var att just att det blev lite svårare att separera vilka skillnader som var relaterade elektronikegenskaper och vilka som var direkt relaterade till den nya Wilsonmodellen. Quote
Matrixen Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 Moon var det ja! Strax under topp skiktet i evolutionserien. Alla skall tydligen ha lite evolution nu förtiden Supernova RS CD och P.7 RS försteg! Quote
Matrixen Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 ..och Canadian Bacon!! Näst största monoförstärkarna i serien! Inget snack om att effekten räckte till! W.7 M RS! Quote
P-pan Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 Snyggt Matrixen. Fast nu blir det ju inga vinklar kvar för min bilder Quote
Recommended Posts