Jump to content

Recommended Posts

Posted

När Megastore lade ner sin butik så öppnade dom en mindre butik i närheten. På vilken adress kan jag finna butiken i Stockholm?

Posted

gcs

Måste konstatera att den nya butiken på Mäster Samuelsgatan är bara en blek kopia av den gamla. Nya butiken känns mera inriktad på nyheter och storsäljare. Saknar både den gamla jazzavdelningen och den klassiska som är nedbantade nu.

Tycker nästan att den nya musikavdelningen på NK:s bokavdelning 3 tr. är mer välsorterad.

Nu finns förutom de specialaffärer som jag redovisat i tråden "Stockholms Musikmecka"

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...ic=5330&hl=

bara Åhlens som större butik.

Calm

Posted
Hur är det med vinylen, har de bara den på nätet?

Var där senast idag och letade iofs inte efter vinyl men jag såg ingen.

Nya butiken är på 2½ våningar och naturligtvis inte lika stor som den gamla. Översta vån är mest klassiskt med en mindre hörna för jazz.

Tycker nog att Megastore är värd ett besök. Håll utkik på deras hemsida, de har bra priser på nya CD:s om man beställer dem innan de släpps. De sålde nya Beatles för 139:- och de sålde Madonnas nya dubbel-CD för 99:-.

Killen i butiken sa att de var tvungna att flytta till den mindre butiken pga att fastighetsägaren ville höja hyran m 25%, den gamla butiken står fortfarande tom....

Posted
de har bra priser på nya CD:s om man beställer dem innan de släpps.

Hm, jag var i gamla butiken i vintras och köpte ett par nya CD på Deutsche Gramophone. De kostade 219:- styck. Det är alldeles för mycket. Från Amazon.com i USA kostar de ca 175:- inklusive frakt och moms och på Ginza 169:- Något är galet och jag kan förstå att skivbutikerna för nya CD är näst intill borta nu. I vart fall butiker med bredd. Det är väl så enkelt som att CD-skivor lämpar sig utmärkt att köpa över nätet på samma sätt som epost förvisat Postverket till ICA-butiker och bensinmackar. I det fallet har dock servicen ökat med öppet 7 dagar i veckan och senare på kvällen.

• 3 weeks later...
Posted

Jag har ledsnat på ny-cd-butikernas utbud.

Det finns mycket mer att botanisera bland i begagnataffärerna.

Vasa Skivbörs och Marquee är två jag brukar besöka. Odengatan mittemot Vasaparken.

Öh, Stockholm, alltså...

Finns ytterligare en lite längre ner mot S:t Eriksplan.

Sedan finns det två på Upplandsgatan också, som jag inte kommer ihåg namnet på.

Alla dessa har de flesta musikstilar.

Finns även en på Råsundavägen i Solna, som har mycket.

Vill jag prompt ha en speciell platta så beställer jag en av CD-on.

Posted

Jag har just sagt upp bekantskapen med CDon. Jag har tidigare köpt ganska mycket från dom men nu så har det hänt flera gånger att dom helt enkelt har strukit en eller två skivor ur min order. Men trots detta kan man fortfarande finna skivorna i deras katalog. En annan märklig sak är att en sådan bra artist som Lars Jansson numera överhuvudtaget inte finns kvar i deras katalog. Dessutom så irriterar det mig att så många skivor har ökat så våldsamt i pris. Priset som tidigare låg på160:- kan ha ökat till 600:-. Ja jag har skrivit till dom flera gånger men dom svarar inte på mina frågor utan ursäktar sig bara med att så är det. Jag kommer i fortsättningen att köpa direkt från naxos och Amazon.

Posted
Jag har just sagt upp bekantskapen med CDon. Jag har tidigare köpt ganska mycket från dom men nu så har det hänt flera gånger att dom helt enkelt har strukit en eller två skivor ur min order. Men trots detta kan man fortfarande finna skivorna i deras katalog. En annan märklig sak är att en sådan bra artist som Lars Jansson numera överhuvudtaget inte finns kvar i deras katalog. Dessutom så irriterar det mig att så många skivor har ökat så våldsamt i pris. Priset som tidigare låg på160:- kan ha ökat till 600:-. Ja jag har skrivit till dom flera gånger men dom svarar inte på mina frågor utan ursäktar sig bara med att så är det. Jag kommer i fortsättningen att köpa direkt från naxos och Amazon.

Uh?

600 för en skiva?

Posted

Ginza ... de känns seriösa i allt de gör. Jag har fuskat med CDON ett bra tag - men går nu tillbaka till postorderfirman jag började köpa plattor ifrån.