Guest justaudiomagic Posted September 22, 2009 Posted September 22, 2009 Hej! Då var det snart dags för vår tredje demo/minimässa som nästan blivit som en tradition för oss Första gången (Mars 2007) visa vi upp en del produkter som vi var o är ÅF för med väldigt positivt gensvar, långt över förväntan! Mycket glada är vi för det o fortsätter nästa år igen med lite nya prylar. Med en flytt som gjordes 14 Juli i år har vi även nytt "showroom" som mäter 5,6 x 3,57 (Cirka 20 kvm) Demon kommer placeras längs långväggen för bättre plats för allt Bland annat har vi blivit Svensk distributor för högtalare från Polen -ESA- och strömkablar/nätfilter även de från Polen -ENERR-. Vi har valt att visa upp o spela på den nyaste modellen från ESA - Credo 3 Illuminator med element från just Illuminator, Scan-Speak. De har även 4 passiva element från Revelator på baksidan Som rör-förstärkare har vi valt Ayon Spirit. Med sina 2 x 50 watt pentod och 2 x 30 triod klarar den sin uppgift galant ! Cd-spelare är det CD3 som gäller - Separat nätdel bland annat Vinylen tas hand om Music Hall's toppmodell MMF-9 Vi kommer även visa upp o ha riggen placerad på det helt nya racket från Music Hall Komplett rigg under 6000 :- (Detta rack kommer vi ha specialpris för alla som besöker oss) Svart o silver ram, hyllplan i 3 olika färger Allt kommer vara kopplat med strömkablar o nätfilter via ENERR - Eventuellt även deras helt färska högtalarkablar ! Annat smått o gått vi kommer visa är elektronik från Music Hall för visuell njutning Duelund Coherent Audio produkter kommer finnas på plats Fler prylar kommer efterhand! Vänligen Just Audio Magic Quote
calle_jr Posted September 22, 2009 Posted September 22, 2009 Här får man titta in emellanåt så att inte datumet missas! Vi kommer även visa upp o ha riggen placerad på det helt nya racket från Music Hall http://justaudiomagic.se/Ayon/Rack1.jpg-for-web-LARGE.jpg Är detta MHs egen tillverkning eller är de distributör? Tycker mig känna igen modellen lite. Quote
Guest justaudiomagic Posted September 22, 2009 Posted September 22, 2009 Är detta MHs egen tillverkning eller är de distributör? Tycker mig känna igen modellen lite. Det är deras egna tillverkning, vilken syftar du på som den liknar? Nyfiken Quote
calle_jr Posted September 23, 2009 Posted September 23, 2009 Ja, om jag bara kunde komma på det... Bläddrade just igenom 1200 bilder från München, men jag hittade inte det där. Quote
Guest justaudiomagic Posted September 23, 2009 Posted September 23, 2009 Ja, om jag bara kunde komma på det... Bläddrade just igenom 1200 bilder från München, men jag hittade inte det där. Idag är det väldigt många prylar som liknar varandra, inte enbart rack. Se på alla skivspelare t ex, eller varför inte alla oändliga högtalare etc Om nu racket liknar ngt annat tror jag inte priset liknas iaf, vi kommer ha ett riktigt bra pris på denna för de som närvarar på demodagen / minimässan Quote
Akkelis Audio Posted September 24, 2009 Posted September 24, 2009 Eftersom du är på planeringsstadiet, varför inte planera in dig på årets Hifi Mässa i Malmö. Boka ett rum och visa upp ditt stora utbud, möt mängder av hifi intresserade besökare och kolleger i branschen. Quote
Transient Design Posted September 24, 2009 Posted September 24, 2009 En jättebra idé tycker jag. Och även om mässor kanske inte alltid har det bästa ljudet så är det i varje fall lika för alla så att kunderna kan jämföra produkter från olika leverantörer. Mvh Lasse Quote
Guest justaudiomagic Posted September 24, 2009 Posted September 24, 2009 Stefan & Lasse Jag har valt att inte medverka på allmänna mässor mycket på grund av okontrollerade förhållanden. All heder till alla som medverkar, jag går gärna o tittar men deltar inte själv. Quote
Engelholm Audio Posted September 24, 2009 Posted September 24, 2009 Stefan & Lasse Jag har valt att inte medverka på allmänna mässor mycket på grund av okontrollerade förhållanden. All heder till alla som medverkar, jag går gärna o tittar men deltar inte själv. Vilka förhållanden är det du saknar kontroll på? Quote
Guest justaudiomagic Posted September 24, 2009 Posted September 24, 2009 Vilka förhållanden är det du saknar kontroll på? Finns en rad olika aspekter jag tänker på men t ex uppställning av anläggning, Musik från andra rum, Folk springandes in o ut ur rummen etc etc... Quote
Akkelis Audio Posted September 24, 2009 Posted September 24, 2009 Så det har inget med pengar att göra då? Bara rent ljud ideoligiska skäl till att inte delta? Quote
Guest justaudiomagic Posted September 24, 2009 Posted September 24, 2009 Så det har inget med pengar att göra då? Bara rent ljud ideoligiska skäl till att inte delta? Med tanke på de aspekter jag prata om så tycker jag det där för dyrt... Quote
Engelholm Audio Posted September 24, 2009 Posted September 24, 2009 Finns en rad olika aspekter jag tänker på men t ex uppställning av anläggning, Musik från andra rum, Folk springandes in o ut ur rummen etc etc... Tips och hjälp på vägen från mina Arkenutställningar är att hålla dörren stängd eller i alla fall halvstängd. Min erfarenhet säger att folk som går in verkligen sätter sig och inte springer iväg efter 2 minuter. Nummer 2 är att ta ett snack med grannen! Frågan är öppen och båda parter är måna om att det skall låta bra. Köra varannan ½? Hitta en maxvolym för repektive rum? Uppställning av anläggningen förstör jag inte helt vad du menar med! Är som hemma hos vilken kund som helst - det bästa av förusättningarna. Quote
Guest justaudiomagic Posted September 24, 2009 Posted September 24, 2009 Tips och hjälp på vägen från mina Arkenutställningar är att hålla dörren stängd eller i alla fall halvstängd. Min erfarenhet säger att folk som går in verkligen sätter sig och inte springer iväg efter 2 minuter. Nummer 2 är att ta ett snack med grannen! Frågan är öppen och båda parter är måna om att det skall låta bra. Köra varannan ½? Hitta en maxvolym för repektive rum? Uppställning av anläggningen förstör jag inte helt vad du menar med! Är som hemma hos vilken kund som helst - det bästa av förusättningarna. Tack för råd och tipsen, uppskattas Quote
Bebop Posted September 24, 2009 Posted September 24, 2009 Folk springandes in o ut ur rummen etc etc... Jobbigt med presumtiva kunder :angry: Men en mässa utan kunder kan ju bli en märklig tillställning. Om man inte satsar något kan det ju också vara svårt att ro hem någon vinst. Och tror man inte på att en marknadssatsning kan ge något kanske det är dags att se om sortimentet eller byta bransch. Som kund måste jag säga att det är betydligt roligare att handla av någon man kan relatera till, från en mässa, en butik ... prylar som man sett och hört och som det skrivs om. Jag tror inte Du har så mycket på att vinna av att stå vid sidan om. Samtidigt har jag full respekt för den ekonomiska risken. Det är lätt att ge råd om andra pengar. Quote
Guest B-200 Posted September 24, 2009 Posted September 24, 2009 Kollade på kontaktinfon finns ni i skurup nu hade inte ni showroom i malmö innan? Quote
Guest justaudiomagic Posted September 24, 2009 Posted September 24, 2009 Jobbigt med presumtiva kunder :angry: Men en mässa utan kunder kan ju bli en märklig tillställning. Om man inte satsar något kan det ju också vara svårt att ro hem någon vinst. Och tror man inte på att en marknadssatsning kan ge något kanske det är dags att se om sortimentet eller byta bransch. Som kund måste jag säga att det är betydligt roligare att handla av någon man kan relatera till, från en mässa, en butik ... prylar som man sett och hört och som det skrivs om. Jag tror inte Du har så mycket på att vinna av att stå vid sidan om. Samtidigt har jag full respekt för den ekonomiska risken. Det är lätt att ge råd om andra pengar. Jodå, jag liksom alla andra handlar vet om att man inget kan vinna om man inte satsar Du är självklart välkommen att ha en åsikt, precis som alla andra. Marknadssatsning behöver absolut inte vara att delta på någon mässa, finns så mycket annat. Sortimentet är jag väldigt nöjd med, men tack ändå Vi gör inte detta främst för pengar, då hade vi satsat på alla de oändligt "packade" märken som finns på marknaden idag. Som jag sa, det handlar inte om pengarna. Jag vet en hel del distributörer som ser det precis som vi, det ger inte mycket o därför håller sig utanför. Kollade på kontaktinfon finns ni i skurup nu hade inte ni showroom i malmö innan? Stämmer men det är flyttat till Skurup från mitten av Juli i år Quote
Bebop Posted September 24, 2009 Posted September 24, 2009 Sortimentet är jag väldigt nöjd med Du har säkert många bra prylar, men tror Du inte framtida kunder vill se, höra och känna? Få en presentation av prylarna helt enkelt. Samtidigt kan ju du själv få en avstäming och feedback från besökarna ... det borde vara intressant för dig. Du kan ju också få omnämnande i tidningar och inte minst på forumen. Tycker bara att det är lite synd att Du skall "gömma" dina prylar i Skurup. Det är en liten udda marknadsstrategi. En minimässa är ju alltid något som jag önskar dig lycka till med. Quote
Akkelis Audio Posted September 25, 2009 Posted September 25, 2009 Mässor är i första hand för distributörer. Alla butiker kan inte ställa ut på en mässa och kan heller inte förväntas göra det. Sedan finns det ändå butiker som gör det och så finns det butiker som distribuerar några märken och därför i sin dubbla roll ställer ut på mässor. Om jag skall vara återförsäljare åt en produkt där det finns en distributör så har jag vissa förväntningar på denna distributör. Jag förväntar mig att han gör reklam, jag förväntar mig att han har ett visst lager eller snabba vägar till leverans om jag behöver produkter och jag förväntar mig att han visar upp produkterna för den ”stora massan” som besöker en hifi mässa. Om jag inte får denna hjälp av min distributör så fyller han ingen funktion. Det enda den distributören då gör är att ta en del av marginalen till sig själv för att han förmedlar mina pengar till tillverkaren och förmedlar produkten åt andra hållet. Just Audio Magic är distributörer för ESA, Enerr, Music Tools, Transcriptor och Radiotechnika, (Ypsilon?). Det är nog läge att fundera om du vill vara distributör eller butik med några produkter med dubbelmarginal. Quote
Transient Design Posted September 25, 2009 Posted September 25, 2009 Enligt min syn på saken (och hur jag själv försöker efter bästa förmåga) som distributör och utländska märkens representant så är det mitt ansvar gentemot både tillverkare och butiker att få produkter att synas så mycket som möjligt. Det innebär en rad olika saker: 1, Att sköta kontakt med tidningar och förse dem med information, bilder (fotografer är inte gratis...) och ev låna ut demoex för tester. 2, Att annonsera i tidningar för att kunderna inte så lätt ska glömma bort vad de sett och läst tidigare om och att nya kunder ska kunna hitta dem. 3, Ställa ut på mässor för att möta slutkunder, butiker (förhoppningsvis även några nya) och press och svara på frågor och efter bästa förmåga försöka verka kompetent. 4, Åka runt och besöka butiker och visa upp nya och gamla produkter och om möjligt göra mini-mässor ute hos butikerna. Jag räknar med att det tar ca 4 år (med rätt stora kostnader!) innan ett på svenska marknaden nytt märke börjar att generera pengar (om alls någonsin). Men om man byter märken hela tiden till nya (alla kan vi ju göra fel val) så är det väldigt svårt att få några enkla försäljningar och hitta butiker som vill jobba med produkterna. Och jag lovar: Jag är inte den som rullar mig i pengar! Fråga vem som helst som varit här... Och ändå väljer jag att prioritera (kanske idiot-dumt?) att vara med på mässor runt om i Sverige. Givetvis för att jag nu faktiskt tycker det är himla skoj att besöka och ställa ut på mässor med massa trevliga kollegor men även att få träffa kunder öga mot öga och inte bara via telefon eller e-mail. Sen lyckas man ju sällan få det att låta som man skulle önska (och vet att det kan låta) men det är som sagt lika för alla på en mässa. Mvh Lasse Quote
Guest justaudiomagic Posted September 25, 2009 Posted September 25, 2009 Om jag inte får denna hjälp av min distributör så fyller han ingen funktion. Det enda den distributören då gör är att ta en del av marginalen till sig själv för att han förmedlar mina pengar till tillverkaren och förmedlar produkten åt andra hållet. Oj, håller absolut inte med men nu vet jag din åsikt. Detta är absolut inget jag ställer krav på mina distributörer. Fyller ingen funktion? Det tyckte jag nog var lite hårt uttryckt men självklart respekterar jag din åsikt. Som jag sagt förut gör vi absolut inte detta för pengarna främst, utan för att vi är entusiaster o vill erbjuda produkter som inte alla andra gör / kan. Just Audio Magic är distributörer för ESA, Enerr, Music Tools, Transcriptor och Radiotechnika, (Ypsilon?). Det är nog läge att fundera om du vill vara distributör eller butik med några produkter med dubbelmarginal. Tack för omtanken Stefan men tycker du inte det är upp till mig o avgöra? Quote
Bebop Posted September 25, 2009 Posted September 25, 2009 Musical Fidelity och Spendor är ett par mycket uppmärksammade brands i Europa och USA/Kanada. Det finns en distributör i Sverige, men prylarna syns inte på mässor i någon omfattning såvida inte en handlare har med dom. I Montreal visades de upp tillsammans med Monitor Audio och ihop med KEF, bl a deras aluminiumkreationer Muon (rätt stavat?) och fick mycket uppmärksamhet. Kopplat med att Stereophile ofta har dom med i sina spalter har gjort MF till en betydande produkt i USA/Kanada. Det hade knappast hänt om produkterna inte exponerats. Samma sak med Spendor som gör mycket bra och prisvärda högtalare. Dom gömmer sig i Tingsryd liksom tidigare Bryston. Och nu har samme distributör börjat handla med Luxman. Dom presenterades på bred front i München tillsammans med bl a Zu och Vivid. Men i Sverige har man valt den tysta kommunikationen som koncept. Varje distributör gör som den vill, jag tycker att det visar ändå ett visst förakt för presumtiva kunder och även handlare. Tillverkarna borde ju också ha synpunkter på detta. Framför allt dom som sysslar med produkter som har lite mer volympotential än det rena high end sortimentet. Där finns inte plats till så många butiker och målgruppen vet i regel vad man hittar dessa prylar, t ex hos Audio Concept, HiFi Consult, HiFi-Stället, Akkelis och kanske några till. Trots det hittar dessa ut till mässorna vilket hedrar dom. Quote
Akkelis Audio Posted September 25, 2009 Posted September 25, 2009 Okej Micke, kan inte du berätta vad du tycker att en återförsäljare kan ställa för krav på en distributör? Vad fyller dina distributörer för uppgift för dig och vad vill du ha för funktion som distributör gentemot dina ev. återförsäljare? Quote
Guest justaudiomagic Posted September 25, 2009 Posted September 25, 2009 Bebop! T ex ESA är med på många olika mässor, t ex nu i helgen är de med i Helsingfors - Finlands största mässa där det även kommer visas Music Tools och ENERR (Bilder kommer). Test är på gång i High Fidelity både när det gäller ESA och ENERR. Vi sitter inte direkt på vår r*v o inget gör bara för att vi väljer att inte deltaga på mässor runt om i Sverige. Vi väljer att inte arbeta som alla andra gör - Detta är vår nisch, inget som alla tycker om - men så arbetar vi! Okej Micke, kan inte du berätta vad du tycker att en återförsäljare kan ställa för krav på en distributör? Vad fyller dina distributörer för uppgift för dig och vad vill du ha för funktion som distributör gentemot dina ev. återförsäljare? Stefan! Jag vill ha nära kontakt med både mina distributörer som återförsäljare, självklart. Gärna även mina kunder. De som handlat av oss ger oss toppbetyg när det gäller service så något gör vi rätt En distributör ska alltid finnas till hands om återförsäljaren t ex inte kan svara på ngt till en kund! Han ska dessutom kunna stå till tjänst med lån av produkter om återförsäljaren vill göra ngt speciellt i butiken/showroom en dag/helg! Om återförsäljaren får en fråga om en modell som handlaren inte har hemma o kanske inte har tid eller möjlighet för demo/lån ska distributören kunna stå till tjänst o själv åka hem till kunden för en privat demo. De distributörer jag har fyller inte alla dessa krav men de har andra krav såsom hög service, god kontakt, ställer alltid upp etc etc. Ett par av de jag har lånar mer än gärna ut produkter åt oss för demo (Utan att tveka), vi försöker alltid lösa saker ihop. Quote
Guest patrikcaesar Posted September 25, 2009 Posted September 25, 2009 Finns en rad olika aspekter jag tänker på men t ex uppställning av anläggning, Musik från andra rum, Folk springandes in o ut ur rummen etc etc... Det är det som är en mässa förstår du och folk springandes in o ut ur rummen kallas för kunder. Man får ta risken att mötas av ett betongtak och eko som i Grand Canyon. Det är därför det kan vara lite knivigt att få det att låta bra i ett rum som man inte sett förrän man öppnat dörren kvällen innan mässan. Så man drar runt på högtalarna tills 4-5 på morgonen, efter att ha kånkat på dessa tunga, dyra, ömtåliga produkter som man packat kl 05.00, 24 timmar tidigare. Sen ska man efter 4 timmars orolig sömn som grädde på moset möta en publik i 8 timmar och vara trevlig. Alltså....Folk springandes in o ut ur rummen etc etc... ja, just de där folket vill man ska få en så trevlig upplevelse av mässan som möjligt. Då kan man bli lite trött när en "kollega" skriver...... " Var det fler än jag som blev missnöjd med mässan? Inte mycket som imponerade tyckte jag. PL-Audio hade fin elektronik och Cantons bio lät bra. De stora högtalarna Cabasse för 1,3 miljoner lät mest som ett skämt Personligen kunde jag inte hitta en handfull rum som jag blev imponerad av.... " Nej du, ställ ut en gång så får vi se hur roligt du tycker det är när en som kallar sig "en i branchen" fäller indiskreta eller rent utav plumpa kommentarer om något han inte har en susning om. Fast jag tror inte att någon av dina kolleger skulle sänka sig så lågt. Minimässa..... Quote
Bebop Posted September 26, 2009 Posted September 26, 2009 Bebop! T ex ESA är med på många olika mässor, t ex nu i helgen är de med i Helsingfors - Finlands största mässa där det även kommer visas Music Tools och ENERR (Bilder kommer). Då borde Du kanske ta intryck av detta. Varför visas de på "Flera olika mässor" inklusive största mässan i Finland men inte i Sverige? Eller menar Du att om vi vill höra dom som kan vi dra till Finland? De finns olika sätt att värdera kunder och olika sätt att företräda en tillverkare. Det är ju väl att valen är fria. Quote
Timbre™ Posted September 26, 2009 Posted September 26, 2009 Minimässa..... Som utomstående läsare finns naturligtvis en neutral hållning men det är ofrånkomligt att en del frågetecken börjar ta form när det gäller tydandet av ovanstående dödssmiley... Om vi vänder på tidsperspektivet, tillbaka mot millenniumskiftet och Hifimagasinets forumstid, så har väl nyetablissemanget i den svenska hifibranschen procentuellt sett varit ganska stort sedan denna typ av internetverksamhet drog igång... En hel del företag har utvecklats och vi har kunnat följa aktiviteter och progression över internet. Samtidigt som det bidrar till forumsverksamhetens trevnad finns det naturligtvis ett reklamvärde över svenska internetmötesplatser och justaudiomagic är inte först med att inse denna potential. Kan man tolka " " som att det föreligger en rejekterande hållning till ytterligare etableringar i Hifi-Sverige med alternativt utformad verksamhet... Korten på bordet - kan den attityden i så fall vara av ekonomisk struktur... Allt sedan de första inköpen på slutet av sextiotalet har jag tyckt mig märka att hifibranschen i likhet med närliggande verksamheter är kraftigt självsanerande och huruvida "minimässor" i butiks- eller hemmiljö är ett gångbart alternativ kan väl endast framtiden utvisa. Så vilket är egentligen problemet... Quote
conan Posted September 26, 2009 Posted September 26, 2009 Jag har bara varit på ett par hifimässor genom åren - men varje gång har jag haft med mig ett antal intryck med mig hem. Det är inte alltid "bäst ljud" jag kommer hem med. Jag kan bli besviken på alla utställare i det avseendet. Jag kanske blir imponerad av någon utställare med en viss musik när jag sitter i en viss lyssningsposition. Svårt det där. Bra ljud tar tid att utvärdera. En del kanske går på "bästa ljudet på mässan" - men jag är ute efter mer - ett bra bemötande, goda förklaringar varför en detalj designats si eller så. Jag värdesätter ett stort kunnande hos säljaren. Det kanske kommer med åldern att man värdesätter serviceandan lika högt som produktkvalitét. På Arken tog jag med mig ett par saker, dels Engelholms ljudbild i det lilla akustikbehandlade rummet. Det var mer detaljer i ljudbilden som jag inte tänkt på förut. Hegel som jag själv har en förstärkare från var ok, rent av sämre än jag är van vid hemma, men det var mötet med Bent Holter som var värt det besöket. Det var några tankar ... Quote
iroise Posted September 26, 2009 Posted September 26, 2009 Som utomstående läsare finns naturligtvis en neutral hållning men det är ofrånkomligt att en del frågetecken börjar ta form när det gäller tydandet av ovanstående dödssmiley... Om vi vänder på tidsperspektivet, tillbaka mot millenniumskiftet och Hifimagasinets forumstid, så har väl nyetablissemanget i den svenska hifibranschen procentuellt sett varit ganska stort sedan denna typ av internetverksamhet drog igång... En hel del företag har utvecklats och vi har kunnat följa aktiviteter och progression över internet. Samtidigt som det bidrar till forumsverksamhetens trevnad finns det naturligtvis ett reklamvärde över svenska internetmötesplatser och justaudiomagic är inte först med att inse denna potential. Kan man tolka " " som att det föreligger en rejekterande hållning till ytterligare etableringar i Hifi-Sverige med alternativt utformad verksamhet... Korten på bordet - kan den attityden i så fall vara av ekonomisk struktur... Allt sedan de första inköpen på slutet av sextiotalet har jag tyckt mig märka att hifibranschen i likhet med närliggande verksamheter är kraftigt självsanerande och huruvida "minimässor" i butiks- eller hemmiljö är ett gångbart alternativ kan väl endast framtiden utvisa. Så vilket är egentligen problemet... Hade en del åsikter iag tänkt torgföra men efter Timbres inlägg behövs det inte sägas mer, bättre uttryckt än så här har jag svårt att se att det kan bli! Quote
Guest justaudiomagic Posted September 26, 2009 Posted September 26, 2009 Det är det som är en mässa förstår du och folk springandes in o ut ur rummen kallas för kunder. Man får ta risken att mötas av ett betongtak och eko som i Grand Canyon. Det är därför det kan vara lite knivigt att få det att låta bra i ett rum som man inte sett förrän man öppnat dörren kvällen innan mässan. Så man drar runt på högtalarna tills 4-5 på morgonen, efter att ha kånkat på dessa tunga, dyra, ömtåliga produkter som man packat kl 05.00, 24 timmar tidigare. Sen ska man efter 4 timmars orolig sömn som grädde på moset möta en publik i 8 timmar och vara trevlig. Alltså....Folk springandes in o ut ur rummen etc etc... ja, just de där folket vill man ska få en så trevlig upplevelse av mässan som möjligt. Då kan man bli lite trött när en "kollega" skriver...... " Var det fler än jag som blev missnöjd med mässan? Inte mycket som imponerade tyckte jag. PL-Audio hade fin elektronik och Cantons bio lät bra. De stora högtalarna Cabasse för 1,3 miljoner lät mest som ett skämt Personligen kunde jag inte hitta en handfull rum som jag blev imponerad av.... " Nej du, ställ ut en gång så får vi se hur roligt du tycker det är när en som kallar sig "en i branchen" fäller indiskreta eller rent utav plumpa kommentarer om något han inte har en susning om. Fast jag tror inte att någon av dina kolleger skulle sänka sig så lågt. Minimässa..... Prata om att hänga upp sig på en sak o vara långsint Ja jag sa (eller skrev så) efter att verkligen tyckt så. Jag står för vad jag tycker o skriver. Jag har aldig sagt att jag kommer få till så mycket bättre ljud än andra på mässor men så ställer jag heller inte ut. Jag förstår inte vad jag inte skulle ha en aning om...? Hur en anläggning låter? Hur det låter med ett rum bredvid med lika hög (eller högre) musik? Om "grannen" har en avskyvärt dåligt ljud som stör vårt rum? etc etc... jo jag har faktiskt ganska bra aning om hur det är då jag hjälpt ett bra antal utställare på mässor - Känske även mer än vad du har!? Plump kommentar sa du? Sen kan man se det såhär, varför ta åt sig vad en annan handlare säger/tycker? Tycker utställaren i sig att det låter o ser bra ut då ska han/hon stå på sig - Anser jag Jag har förstått att du inte "diggar" mig men håll det till en proffsig nivå är du snäll... Vet inte om ni är irriterade, avis eller liknande för att vi "små" lyckas utan för dess skull åka på stora mässor Quote
Recommended Posts