Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det diskuterades vinyl och vinyltvätt ganska intensivt under förra helgen på Balance i Jönköping.

Detta är det första steget mot en vinyltvättarträff en helg i december (eller möjligen januari),

eftersom initiativet kommer från en Göteborgseuphonier så är platsen kanske utpekad ...

(vilket inte hindrar att vi kör parallellt på flera platser.. :unsure: )..

Vovvens bild på Sindren vi spelade på där är ju ett bevis på att någon behöver intensifiera sitt tvättande!

Balance129-2009001.jpg

Jag skulle vilja veta följande?

• Är du intresserad?
  • Har du en vinyltvättmaskin du skulle vilja demonstrera?
  • eller besitter du andra vinylrengörande kvalifikationer som du skulle kunna bidra med?
  • har du fler ideer om vad man skulle kunna göra på en vinyltvättarträff?
  • Är det någon helg som skulle passa bättre?

Förhoppningen är att kunna "låna" minst ett halvdussin apparater att testa! :?:

Vill du inte agera under offentlighetens vakande öga får du gärna skicka mej ett PM!

/ptr

Posted

Jag åker gärna till Götet om det passar. Goa gubbar däruppe ... :)

Jag har själv en Okki Nokki som går flitigt. Samtliga beg-vinyl avlusas innan jag spelar ... Kan dock tänka mig att det finns ett antal Nokkis kring Göteborg att få in till träffen. Skulle dock vara kul att se på lite olika varianter. En tvätt som tar båda sidor på en gång, t ex.

Borsten, eller vad man kan kalla skräpet som kommer med Nokkin, är inget att ha. Jag kör med en Mobile Fidelity dyna idag men jag har en ny borste på gång (minns inte namnet). Det skulle kunna vara intressant att lyfta fram vilken piasava som gräver bäst och avlägsnar mest skräp.

En demo "före - efter" kanske. En föreläsning om hur man går till väga för bästa resultat. Skall man låtav ätskan verka ett tag innan man borstar? Skall man efter borstningen vänta ett slag och sedan borsta igen? Räcker det med att tvätta en gång eller skall det upprepas? Om det fortfarande sprakar, finns det andra "Undermedel" eller är då skivan förbrukad?

Bra initiativ, Plundin!

Posted

Kan man tänka sig lite mer än skivtvätt, dvs nåltvätt, skivborstar och liknande?

Jag skulle gärna vilja vara med och klämma på grejerna - det är ju alltid så att byggkvalitén på saker är svår att förmedla via webben.

Posted
En Hanss Acoustics RC-20 kan jag låna ut.

Har nästa räknat med att utnyttja dig på ett eller annat sätt! :cool: :cool:

En Hanss är mycket välkommen!

Behöver ni lokal också?

Det gör vi säkert, men jag väntar med att bestämma något tills jag ser vidden av projektet! :blush;)

/ptr

Posted
Kan man tänka sig lite mer än skivtvätt, dvs nåltvätt, skivborstar och liknande?

Alla former av rengöring borde vara välkommna tycker jag!

Jag skulle gärna vilja vara med och klämma på grejerna - det är ju alltid så att byggkvalitén på saker är svår att förmedla via webben.

Det är en del av orsaken till att vi spånade fram indéen om en testträff!

Går det att slinka med som vinyltvättsfotograf...

Ser inte någon anledning till att du skulle behöva be om att få vara hovfotograf, det är ju redan din titel! (no offence till euphonias övriga fotogarde!!)

/ptr

Posted

Jag känner ett visst sug...

Mellandagarna skulle vara perfekt.

Som conan var inne på + setup-verktyg + innen- und aussenhülle etc...

Vi kanske kunde rulla den där Fremer-DVDn som man aldrig får se annars.

Posted
Det diskuterades vinyl och vinyltvätt ganska intensivt under förra helgen på Balance i Jönköping.

Detta är det första steget mot en vinyltvättarträff en helg i december (eller möjligen januari),

eftersom initiativet kommer från en Göteborgseuphonier så är platsen kanske utpekad ...

(vilket inte hindrar att vi kör parallellt på flera platser.. :unsure: )..

Vovvens bild på Sindren vi spelade på där är ju ett bevis på att någon behöver intensifiera sitt tvättande!

Balance129-2009001.jpg

Jag skulle vilja veta följande?

• Är du intresserad?
  • Har du en vinyltvättmaskin du skulle vilja demonstrera?
  • eller besitter du andra vinylrengörande kvalifikationer som du skulle kunna bidra med?
  • Är det någon helg som skulle passa bättre?

Förhoppningen är att kunna "låna" minst ett halvdussin apparater att testa! :?:

Vill du inte agera under offentlighetens vakande öga får du gärna skicka mej ett PM!

/ptr

Hvor skulle det være ?

Det kunne blive stort :)

Posted
Hvor skulle det være ?

Det kunne blive stort :)

Det är ikke bestämt än.. men kanske i göteborgsområdet...

Vill nog se att det finns ett intresse först, så indikera gärna om du är intresserad av att tvätta vinyl!

/

Posted

Det är ikke bestämt än.. men kanske i göteborgsområdet...

Vill nog se att det finns ett intresse först, så indikera gärna om du är intresserad av att tvätta vinyl!

/

Vi vil altid have en mand med til dette :)