gozzi Posted September 13, 2009 Posted September 13, 2009 Som Rubriken lyder, funderar på att byta ut min Theta mot en Krell cd. Vet att det har varit en hel del strul med denna model. Någon som haft / hört Sacdn ? Den borde ju spela skjortan av Thetan iaf.. ? Quote
samuel noren Posted September 13, 2009 Posted September 13, 2009 Som Rubriken lyder, funderar på att byta ut min Theta mot en Krell cd. Vet att det har varit en hel del strul med denna model. Någon som haft / hört Sacdn ? Den borde ju spela skjortan av Thetan iaf.. ? jag vet att krell dvd showecase spelar bättre än sacd hur otroligt men sant Quote
Ekman Posted September 13, 2009 Posted September 13, 2009 jag vet att krell dvd showcase spelar bättre än sacd hur otroligt men sant Du har rätt det låter lite väl otroligt, bildkretsar o.s.v. stör ljudet en hel del. Sen hur den står sig mot thetan är svårt att säga men eftersom du verkar gilla krelljudet så kan du nog inte gå fel med en standard. Eller så slår du till på en KPS28c direkt den är fantastiskt bra. Quote
bogren Posted September 14, 2009 Posted September 14, 2009 Som Rubriken lyder, funderar på att byta ut min Theta mot en Krell cd. Vet att det har varit en hel del strul med denna model. Någon som haft / hört Sacdn ? Den borde ju spela skjortan av Thetan iaf.. ? Om man läser på diverse forum (svenska och utländska) så är det väldigt många som haft problem med MKII (och MKI), att cdsläden hänger sig, det låter onormalt mycket om mekaniken m.m. Sen är ju säkert debatten uppblåst, dvs att alla med problem hamnar på samma ställe men att det fortfarande finns en väldigt stor majoritet som inte har några som helst bekymmer. Kan dock rekommendera MKIII som inte verkar ha samma bekymmer som sina föregångare då mekaniken tagits från evo 505 till den Ljudmässigt kan jag inte säga så mycket då jag inte lyssnat på Theta, men SACDn låter väldigt bra... Quote
Nik Posted September 14, 2009 Posted September 14, 2009 Har ägt både MK II som lät fantastiskt så länge driven fungerade..(man kan ju iofs ha åsikter om ett företag som uppenbarligen stoppar sån dynga i apparater av den prisklassen)..och MK III som är en fantastisk spelare med den fördelen att drivenheten verkar vara betydligt stabilare dock med en display som får dos 6.22 att verka hightec...... Ljudmässigt är båda som en midsommarnattsdröm... Har inga erfarenheter av Thetan.. så mitt tips är en begagnad gondul, så får du digital in på köpet //Nikola Quote
gozzi Posted September 14, 2009 Author Posted September 14, 2009 Tack för alla svar ! Jag är i chock, har gått och längtat efter krellen nu i 3 veckor. Matade den med modell bättre nätkabel & Purist Elementa balanserat. Thetan fick vanlig nätkabel & lite bättre än standard bal. Bara där har Krell ett ganska stort försteg. Skillnaden är minimal, Thetan låter enligt mig bättre än krellen. Större ljudbild & mer dynamik. Precis det som jag trodde att Krellen skulle bistå med. Krellen låter lugnare, nästan tråkig i direkt jämförelse. Visst krellen är mer ofärgad än Thetan, men jag vet inte om jag gillar det ! Ska låta apparaterna stå på över natten och göra ett nytt test imorgon. Hade förväntat mig mer, trodde jag skulle få uppleva en revulotion här hemma.... återkommer imorgon ! http://forumbilder.se/images/d44200992715P72f9.jpg Quote
Ekman Posted September 14, 2009 Posted September 14, 2009 Om du gör misstaget att koppla en Purist Elementa på en Krell så får du nästan vänta dig att det blir "lugnare och nästan tråkigt" Quote
gozzi Posted September 14, 2009 Author Posted September 14, 2009 Jasså.. ? Då ska jag prova att koppla om.... Quote
Ekman Posted September 14, 2009 Posted September 14, 2009 Gör det så får vi se vad som händer, det lär iallafall bli lite mer dynamiskt och livligare. Quote
Hasse Posted September 14, 2009 Posted September 14, 2009 Har ägt både MK II som lät fantastiskt så länge driven fungerade..(man kan ju iofs ha åsikter om ett företag som uppenbarligen stoppar sån dynga i apparater av den prisklassen)..och MK III som är en fantastisk spelare med den fördelen att drivenheten verkar vara betydligt stabilare dock med en display som får dos 6.22 att verka hightec...... Ljudmässigt är båda som en midsommarnattsdröm... Har inga erfarenheter av Thetan.. så mitt tips är en begagnad gondul, så får du digital in på köpet //Nikola Hur skiljer sig Gondul mot Krellarna? Quote
gozzi Posted September 15, 2009 Author Posted September 15, 2009 Har bytt kablar nu och testar som en galning ! Quote
Ekman Posted September 15, 2009 Posted September 15, 2009 Har bytt kablar nu och testar som en galning ! Skoj ska bli intressant att se vad du kommer fram till, men man får inte glömma att Thetan är absolut en väldigt bra spelare också. Quote
DODGE.RJ Posted October 7, 2009 Posted October 7, 2009 Hur gick det i din jämförelse? Hade själv en MKII sedan en tid tillbaka och fick problem med släde och fick den utbytt. Funka i 6 månader och nu har jag skickat tillbaka den igen för att istället få en MKIII Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.