Jump to content

Lindell Audio - Bohuslänsk hifikultur.

Timbre™

Recommended Posts

• Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

De symmetriskt placerade basmodulerna har vardera 1000 W effekttålighet :o samt uppmätt verkningsgrad på 87dB/W/m.

Här går det att flytta luft och det gäller att ha kontroll på rummets övriga inredning när gästlyssnare lätt drar upp volymen på höga amplituder. Det ena utesluter inte det andra och intrycken av känd musik på invanda och mer normala lyssningsnivåer blir även det ett kapitel för sig... :cool: :mm:

Mersmak är bara förnamnet och därmed lämnar jag hifipressens alla superlativer åt sidan. Här kommer Bohuslän att få uppleva något osedvanligt exklusivt och speciellt växa fram. Likt stormar på Skagerrak skulle jag våga påstå.

lindell087.JPG

Vi kan väl försöka styra upp en liten träff inom snar framtid?

Det finns ju onekligen en hel del sköna möbler att sitta i och vidsträckta golv att röra sig på :) samt gott om space. Välinspelad musik finns det gott om och här kan också skapas ljudtryck. De framåtriktade och resonansfria basportarna hjälper säkert till när basarna matas med 3,4kW av Class D-moduler från italienska Powersoft.

lindell097.JPG

Hoppsan Tobbe! Det var till att ha kommit upp en bit på skalan sedan jag köpte dina gamla Volt-element från din studio... Bra jobbat! Har du någon bra sponsor till detta då det inte ser billigt ut att bygga? Vad kommer att vara slutpris till kund för ett par? Finns det planer på serieproduktion eller är detta en one off statement? Aktiva?

Vänliga Hälsningar

Lasse

Transient Design, Alingsås

(tidigare anställd på Golden Age Music)

Guest justaudiomagic

Har sagt det förr, säger det igen - Oehört intressant !! En lyssning, viewing och feeling hade varit mycket intressant från min sida. Inte enbart som handlare utan självklart mest som entusiast :app:

Högtalarkabel? Påminner om Viablue på utseendet

Skulle man kunna tänka sig att stapla basmodulerna på varandra och ha mellan/diskant på stativ bredvid?

Hej,

Ja, det skulle funka om jag gör ett program till delningsfiltret där jag sänker delningsfrekvensen mellan bas/mid en aning

samt ställer om time-alignen så det blir "perfect phase" mellan bas/mid.....

Är det i huvudsak tänkt för studio eller hemmabruk??

Med tanke på vikten så är det nog tänkt för markplan :)

Det ser ut att vara välbyggt. Detta kan inte vara första gången Tobias bygger högtalare?

Vi kan väl försöka styra upp en liten träff inom snar framtid?

Ja, det skulle va intressant!

Guest justaudiomagic

Att dela på basmodulerna o plarcera på var sida och ha hög/mellan delen på stativ kan oxå bli väldigt snyggt !

Framförallt kan man då välja att ha endast en modul (Till mindre rum) om man hellre vill ha det - Känns som det är väldigt genomtänkt av Tobbe

Hoppsan Tobbe! Det var till att ha kommit upp en bit på skalan sedan jag köpte dina gamla Volt-element från din studio... Bra jobbat! Har du någon bra sponsor till detta då det inte ser billigt ut att bygga? Vad kommer att vara slutpris till kund för ett par? Finns det planer på serieproduktion eller är detta en one off statement? Aktiva?

Vänliga Hälsningar

Lasse

Transient Design, Alingsås

(tidigare anställd på Golden Age Music)

Tjena Lasse, det var inte igår!

Systemet är aktivt med en DEQX processor. Jag kör 3st slutsteg; Class-AB till diskant, Class-D till mid och bas.

Serieproduktion blir det ju när du beställer 10 par av mig :D

Guest justaudiomagic
Hej,

Det är ställbart. Kör man mid/high som "stativare" så skulle man hamna på en 45-50Hz till 40k

Intressant !! Kan den som vill enbart köpa dessa "stativare" utan basmoduler?