BosseLuleå Posted September 12, 2009 Posted September 12, 2009 Jag har sprängt basarna i mina Wharfedale Emerald EM 97 MkIV. Är det någon som vet var man kan hitta nya element till vettigt pris. Dom är märkta: Model 1779 Wharfedale Cambridge England. Quote
conan Posted September 12, 2009 Posted September 12, 2009 Du kan ju alltid prova att kontakta dem direkt i England. Ibland är firmor bra på att ge god service, ibland inte. Fråga skadar inte. Annars är det väl att höra med återförsäljaren i Sverige eller där du köpt dem. Alternativt, kolla själv på vad som gått åt pipan - kanske är det inte elementet utan nåt i delningsfiltret. Är det filtret kanske det är enkelt att fixa. Det är lätt att testa om så är fallet genom att prova att skruva loss elementet och byta med den andra högtalaren. Följer felet med till den andra högtalaren så är det elementet som är paj. Sedan kan man ju dra en rövare om garantin är kvar, dvs att hävda att elementen ska ju hålla längre än så här - jag som spelat så pass försiktigt. Mvh Conny Quote
Guest justaudiomagic Posted September 13, 2009 Posted September 13, 2009 Jag har sprängt basarna i mina Wharfedale Emerald EM 97 MkIV. Är det någon som vet var man kan hitta nya element till vettigt pris. Dom är märkta: Model 1779 Wharfedale Cambridge England. Prova med den svenska distributören Quote
Recommended Posts