Ekman Posted September 3, 2009 Posted September 3, 2009 Ultra audio och närmare bestämt Jeff Fritz har bestämt sig för att under en niodagarsresa uppleva sex av världens absolut bästa högtalare och göra någon form av jämförelse antar jag. Tanken bakom projektet kan ni läsa här. The Great North American Loudspeaker Tour Första stoppet Wilson audio är nu publicerat här: Wilson Audio Under de närmaste dagarna kommer även reportage om toppmodellerna ifrån YG Acoustics, Verity Audio, Rockport Technologies, EgglestonWorks och en sjätte än så länge hemlig deltagare att dyka upp på hemsidan. Quote
Strmbrg Posted September 3, 2009 Posted September 3, 2009 Under de närmaste dagarna kommer även reportage om toppmodellerna ifrån YG Acoustics, Verity Audio, Rockport Technologies, EgglestonWorks och en sjätte än så länge hemlig deltagare att dyka upp på hemsidan. Magnepan? /Strmbrg, något tjatig och inskränkt... Quote
Ekman Posted September 3, 2009 Author Posted September 3, 2009 Du får väl hoppas på det De är ju iallafall nordamerikanska så det är inte omöjligt, men frågan är nästan om de har någon produkt som kan konkurrera i det här segmentet. Quote
Strmbrg Posted September 3, 2009 Posted September 3, 2009 Du får väl hoppas på det De är ju iallafall nordamerikanska så det är inte omöjligt, men frågan är nästan om de har någon produkt som kan konkurrera i det här segmentet. Pja, det vet jag inte så mycket om, skall erkännas. Jag är extremt dåligt påläst om fabrikat och modeller Av de du nämner känner jag naturligtvis till Wilson. Eggleston har jag hört talas om. Men resten... /Strmbrg, Quote
Bebop Posted September 3, 2009 Posted September 3, 2009 Under de närmaste dagarna kommer även reportage om toppmodellerna ifrån YG Acoustics, Verity Audio, Rockport Technologies, EgglestonWorks och en sjätte än så länge hemlig deltagare att dyka upp på hemsidan. Avalon platsar i det här gänget och är det inte dom så kan man nästan börja undra ... Quote
Ekman Posted September 3, 2009 Author Posted September 3, 2009 Avalon platsar i det här gänget och är det inte dom så kan man nästan börja undra ... Avalon är en mycket bra gissning. Martin Logan Statement E2 eller vad den nu heter är också ett ganska mastigt nordamerikanskt system. Nu är YG Acoustics reportaget ute på hemsidan också. YG Acoustics Quote
Hasse Posted September 4, 2009 Posted September 4, 2009 Du får väl hoppas på det De är ju iallafall nordamerikanska så det är inte omöjligt, men frågan är nästan om de har någon produkt som kan konkurrera i det här segmentet. Inte prismässigt men kanske ljudmässigt . Som Jacob Heilbrunn (TAS) uttryckte det när han recenserade Maxx 3; "Is the Maxx 3 the perfect loudspeaker? No way. It’s a precise loudspeaker that lacks some of the airiness of a planar. (I’ve been a Magnepan devotee for almost a decade.) And there may be speakers out there with more extended tweeters (although the Alexandria is rated to 45,000 hz.)"...så någonting gör tydligen hans 20.1 bättre än de betydligt dyrare Maxx 3 (enligt hans tyckande). Quote
plundin™ Posted September 4, 2009 Posted September 4, 2009 Är Genesis fortfarande High-End? Eller varför inte Nola, Nearfiled pipedreams, eller varför inte en klassiker som Beveridge? .. Fast Jeff Fritz verkar favorisera dynamiska element så det är väll kanske inte så troligt? Magico hade kanske annars passat in i sammanhanget? Annars hade det vart kul med en andra Kanadensisk tillverkare i USA dominansen... Hansen Audio kanske? /ptr Quote
MasterChief Posted September 4, 2009 Posted September 4, 2009 Kul! Andra tänkbara kandidater är Von Schweikert och Wisdom Audio. Men med tanke på hur heta Magico verkar vara så tippar jag nog på dem, tätt följt av Avalon. Quote
Ekman Posted September 4, 2009 Author Posted September 4, 2009 Magico vore skoj att läsa om faktiskt de är verkligen heta just nu och jag har inte sett något ordentligt reportage om dom. Annars så ser jag mest fram emot Rockport Arrakis det är ett ganska extremt bygge. Men frågan är om något kan hävda sig mot Alexandria X2 plus 2st Thors Hammer subbar, det är ett gaaaaanska potent system... Quote
Ekman Posted September 4, 2009 Author Posted September 4, 2009 Då är Verityreportaget ute också. Verity Lohengrin2 Quote
MasterChief Posted September 5, 2009 Posted September 5, 2009 Tycker nog reportagen är på tok för korta. Tar han sig tid att flänga runt hela USA skulle ett mer djuplodande reportage vara mer i sin ordning. Quote
Ekman Posted September 8, 2009 Author Posted September 8, 2009 Det blev...Paradigm och dessutom ett reportage om en sub? något av en högoddsare men det kanske låg nära något av de andra företagen han besökte på sin resa. Quote
Recommended Posts