Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ultra audio och närmare bestämt Jeff Fritz har bestämt sig för att under en niodagarsresa uppleva sex av världens absolut bästa högtalare och göra någon form av jämförelse antar jag. Tanken bakom projektet kan ni läsa här.

The Great North American Loudspeaker Tour

Första stoppet Wilson audio är nu publicerat här:

Wilson Audio

Under de närmaste dagarna kommer även reportage om toppmodellerna ifrån YG Acoustics, Verity Audio, Rockport Technologies, EgglestonWorks och en sjätte än så länge hemlig deltagare att dyka upp på hemsidan.

Posted
Under de närmaste dagarna kommer även reportage om toppmodellerna ifrån YG Acoustics, Verity Audio, Rockport Technologies, EgglestonWorks och en sjätte än så länge hemlig deltagare att dyka upp på hemsidan.

Magnepan?

:)

/Strmbrg, något tjatig och inskränkt...

Posted

Du får väl hoppas på det ;) De är ju iallafall nordamerikanska så det är inte omöjligt, men frågan är nästan om de har någon produkt som kan konkurrera i det här segmentet.

Posted
Du får väl hoppas på det ;) De är ju iallafall nordamerikanska så det är inte omöjligt, men frågan är nästan om de har någon produkt som kan konkurrera i det här segmentet.

Pja, det vet jag inte så mycket om, skall erkännas.

Jag är extremt dåligt påläst om fabrikat och modeller :blush

Av de du nämner känner jag naturligtvis till Wilson.

Eggleston har jag hört talas om.

Men resten... :blush

/Strmbrg,

Posted

Avalon platsar i det här gänget och är det inte dom så kan man nästan börja undra ...

Posted
Avalon platsar i det här gänget och är det inte dom så kan man nästan börja undra ...

Avalon är en mycket bra gissning.

Martin Logan Statement E2 eller vad den nu heter är också ett ganska mastigt nordamerikanskt system.

Nu är YG Acoustics reportaget ute på hemsidan också.

YG Acoustics

Posted

Inte prismässigt men kanske ljudmässigt ;). Som Jacob Heilbrunn (TAS) uttryckte det när han recenserade Maxx 3; "Is the Maxx 3 the perfect loudspeaker? No way. It’s a precise loudspeaker that lacks some of the airiness of a planar. (I’ve been a Magnepan devotee for almost a decade.) And there may be speakers out there with more extended tweeters (although the Alexandria is rated to 45,000 hz.)"...så någonting gör tydligen hans 20.1 bättre än de betydligt dyrare Maxx 3 (enligt hans tyckande).

Posted

Är Genesis fortfarande High-End? Eller varför inte Nola, Nearfiled pipedreams, eller varför inte en klassiker som Beveridge? .. Fast Jeff Fritz verkar favorisera dynamiska element så det är väll kanske inte så troligt?

Magico hade kanske annars passat in i sammanhanget?

Annars hade det vart kul med en andra Kanadensisk tillverkare i USA dominansen... :dry:

Hansen Audio kanske?

/ptr

Posted

Magico vore skoj att läsa om faktiskt de är verkligen heta just nu och jag har inte sett något ordentligt reportage om dom.

Annars så ser jag mest fram emot Rockport Arrakis det är ett ganska extremt bygge.

Men frågan är om något kan hävda sig mot Alexandria X2 plus 2st Thors Hammer subbar, det är ett gaaaaanska potent system...