Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nej, men funderar på ett. Jag har tittat på olika modeller av billigare nätfilter och de som verkade mest lovande var PS Audio Ultimate Outlet och Chang. Jag köpte visserligen nyligen ett UO som det var specialpris på och skall använda detta i kombination med min PS300 som inte räcker till effektförstärkaren. UO hade en klart positiv effekt och UO verkar fungerar bra om man inte har problem med spänning och kraftigt deformerade sinusvågor (vilket bara P300 klarar, och för all del Exact Audio).

Jag behöver dock ett filter till på annan plats och funderar där fortfarande på Chang. Det har 4-5 uttag och man kan köra en hel anläggning på det. Uttagen är isolerade från varandra (i alla fall de digitala från de analoga). Detta är inte fallet med UO och man rekommenderas att skaffa en UO till digitalt och en till analogt.

Chang har fått bra omdöme i en jämförande test av power conditioners i Absolute Sound.