Guest justaudiomagic Posted September 1, 2009 Posted September 1, 2009 Inom de närmaste veckorna kommer vi att presentera produkter från Italienska Music Tools. Priser o info kommer snart Quote
Guest justaudiomagic Posted September 2, 2009 Posted September 2, 2009 Den översta, ISOshelf; 4-hyllplan utan ställbara spikar under glasskivorna 14 995 :- 4-hyllplan med ställbara spikar under glasskivorna 16 995 :- ISOstatic (Den svarta); 4-hyllplan 31 499 :- Grand 1 hylla 10 615 :- (Kan självklart byggas till en 4-hyllplans) Priser på Flooramp kommer snart Quote
Guest justaudiomagic Posted September 2, 2009 Posted September 2, 2009 Detta är dock bara prisexempel, självklart går det att beställa en hylla i taget eller t ex en 3-plans hylla med bara mitthyllor Quote
Guest justaudiomagic Posted September 2, 2009 Posted September 2, 2009 Flooramp kostar 8415 :- Efter förfrågan från kunder skriver jag ner kostnader för 3-hyllplan; ISOshelf; Utan ställbara spikar under glashyllorna - 11 449 :- Med ställbara spikar under glashyllorna - 12 995 :- ISOstatic; 24 449 :- Quote
Guest justaudiomagic Posted September 2, 2009 Posted September 2, 2009 Priser, info och bilder hittar ni här -> Music Tools Quote
Vox Posted September 3, 2009 Posted September 3, 2009 Jag läste en intervju med Lars Kristensson på Nordost i senaste numret av Fidelity där han menade att glasskivor är alldeles förkastligt som underlag. Enligt Lars så "svänger" glaset med på ett icke önskvärt sätt. Quote
Engelholm Audio Posted September 3, 2009 Posted September 3, 2009 Jag läste en intervju med Lars Kristensson på Nordost i senaste numret av Fidelity där han menade att glasskivor är alldeles förkastligt som underlag. Enligt Lars så "svänger" glaset med på ett icke önskvärt sätt. Jag undrar om vi någonsin kommer nå ett consensus kring detta med vibrationer i hifivärlden! Ta alla högtalartillverkare som skryter om sina grymma material som är "döda"! Ändå visar Stereophile's (rätt enkla) mätningar att till och med svindyra högtalarmärken - vars hemliga material är si och så mkt dyrare än MDF - att det ringer i lådorna! Quote
Guest justaudiomagic Posted September 3, 2009 Posted September 3, 2009 Jag läste en intervju med Lars Kristensson på Nordost i senaste numret av Fidelity där han menade att glasskivor är alldeles förkastligt som underlag. Enligt Lars så "svänger" glaset med på ett icke önskvärt sätt. Finns många tankar o idéer om allt idag. Lars tycker si o så medans andra tycker precis tvärtom. Är det bara välgjort är det absolut inget fel på hyllplan av glas. Precis som Engelholm skriver ang högtalarlådor så finns det tankar om allt - Tallriken på skivspelaren, ska den vara av rostfritt, trä, akryl etc etc etc? Ska högtalare byggas av MDF, HDF, gediget etc etc? osv... Såhär skriver man om glashyllorna till Music Tools..."glass shelf made of three different layers and damping material In between" Quote
Guest justaudiomagic Posted September 5, 2009 Posted September 5, 2009 Två modeller till - Alicia och coro Alicia Kombination enligt bilden; Vänstra, 4 hyllplan 1000 mm bred Från 12 815:- Högra, 5 hyllplan 620 mm bred Från 13 695 :- Coro Kombination enligt bilden; Vänstra, 5 hyllplan 580 mm bred 12 045 :- Mitten, 3 hyllplan 1150 mm bred 14 025 :- Höger, 4 hyllplan 960 mm bred 14 630 :- De tål alla 90 kg per hyllplan Quote
Recommended Posts