Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag skaffade the essential Bruce Springsteen för ett tag sen och har fastnat lite för låten Rosalita.

Jag undrar bara om någon vet ifall den finns på någon annan skiva kanske en liveskiva? helst med lite bättre ljudkvalitet för den på the essential är verkligen anskrämligt dålig.

Jag vill helst ha tag på en fullversion med hela blåssektionen osv och ingen lite mer akustisk version om det nu finns.

Posted

Rosalita finns med på Springsteens andra skiva,the wild the innocence and the E street shuffle.Det är på den skivan som han börjar att hitta formen som låtskrivare,Sen finns den låten med på Live-boxen också.

Jag kan tyvärr inte så mycket om Springsteens senare skivsläpp och samlings-skivor,jag tycker att han låter lite trött på den senare alstrena.Enligt min åsikt så är han i sitt esse på skivorna Born to run,darkness on the edge of town,the river,Nebraska samt Born in the USA.Samtliga album absoluta mästerverk,enligt mig iaf.

Mvh New Order