Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mognad brukar betyda semesterslut :) och naturens frukter bevisar detta även i år. En snabbkoll på Nyhetsforum antyder dessutom att hifisäsongen har dragit igång och vad passar bättre än att mjukstarta med en afton hifimingel, god mat och god musik... :?::mm: Dessutom hade vi ett par kejsarinnor som lyfte fram musikupplevelserna denna augustikväll.

awing013.JPG

Posted

Lite klättring i nejden tillsammans med plundin tog oss till en kyrktupp som kopplade av i eftermiddagssolen... :cool: :) Vädret stod således på vår sida och ibland är det skönt med hifiträffar där även utomhusmiljön kommer med i bilden... :mm:

awing007.JPG

Posted

Fler mogna bär och Särö Kyrka uppfördes i början på tjugotalet. Verksamheten är ekumeniskt inriktad och förutom traditionella aktiviteter bjuds även programverksamhet som omfattar såväl jazz som klassisk musik. Särö Kyrka vilar ekonomiskt på ett fundament av privata initiativ.

awing011.JPG

Posted
Verksamheten är ekumeniskt inriktad ....

Precis som vi har det på Euphonia då :)

Fina bilder som vanligt Timbre ... väntar ivrigt på resten :mm:

Posted

... och ingen kan säga "surt sa räven om rönnbären". Vi som inte var med får med ett fint bildmaterial uppleva dagen som om vi var på plats.

Posted
... och ingen kan säga "surt sa räven om rönnbären".

Den va' annars bra :) men gällde som sagt inte kvällens träff då det mesta fanns på armslängds avstånd. Avstressande samvaro till förfriskningar och här ser vi plundin, streamer och Kungälv i samspråk med en representant för en av Japans tyngre hifitillverkare som var med i egenskap av privatperson.

Mycket musik hade plockats med och som alltid sammanfaller smaken eller så går den skilda vägar.

Precis som det skall vara för utbytets skull... :)

awing017.JPG

Posted
Precis som vi har det på Euphonia då :)

Ja, mångfald bäddar för musikaliska upptäckter och här dök det upp Californiablues :cool: som jag aldrig kunnat drömma om ens i min musikaliska fantasi. Inhandlade på plats och Johnny Nitro And The Doorslammers :) gick minsann inte av för hackor. Så även Chico Banks och det här var blues som aktiverade trum(m)hinnan direkt... :mm:

awing027.JPG

Posted

Vad kan gå fel på dom här träffarna med så många trevliga hifikompisar som har så

mycket att tillföra både musikaliskt och erfarenhetsmässigt. Jag som värd satt mest och insöp atmosfären.

Posted
Jag som värd satt mest och insöp atmosfären.

Ytterligare erfarenhetsutbyte innan det var dags för medelhavsinspirerad aftonsupé som satte fart på både kropp och själ. Vår värd har intagit en avspänd hållning som på ett tydligt sätt förkroppsligar hela kvällens atmosfär... :cool: :)

awing018.JPG

Posted

Först är det dock obligatoriskt gruppfoto som gäller och här har vi tre B i form av Calle B, Björn B och Bernt. B nummer fyra står bakom kameran och A/Wing får fylla på med ytterligare namn ur deltagarlistan.

awing020.JPG

Posted

Men...här saknas någon och det blir straffkommendering direkt... :angry: :) Claes Olsson har varit med förr och den här gången bjuds vi på en målinriktad rönnbärsposering. Eller det kanske handlar om balett... :?::)

awing023.JPG

Posted

Signalkällan i fokus och kvällens diskussioner spände över det mesta från Bedini Compact Disc Clarifiers, vibrationsdämpning/avledning, eliminering av elektromagnetiska fält samt protektion mot RF-instrålning. Innehållet i en Shakti Stone kom naturligtvis också på tal och när lågkonjunkturen väl har vänt skall jag undersöka detta på egen hand... :) Lagringsformat plus inspelningsteknik diskuterades och här gick åsikterna delvis isär vilket naturligtvis kryddar meningsutbytet en sådan här afton. Hifiträffar har en tendens att rusa iväg och plötsligt drar det ihop sig till midnatt... :o

Sony CDP-XA50ES CD Player med separat konverter DA9 från Harmony Design. Innehållet i den magiska skinnpåsen får A/Wing. redogöra för alldeles själv... :)

awing031.JPG

Posted
Först är det dock obligatoriskt gruppfoto som gäller och här har vi tre B i form av Calle B, Björn B och Bernt. B nummer fyra står bakom kameran och A/Wing får fylla på med ytterligare namn ur deltagarlistan.

Dom andra glada gossarna som poserar i den påträngande höstskymningen är Plundin,Christer, Streamer, Classe,Sven,Leif,och Björn.

Posted

Den magiska skinnpåsen som Bengt kallar det är den första prototypen från Entrec alltså den första hifimusen,

nä jag skojar givetvis och så magisk är den inte eller utan innehåller lite blyhagel och blästersand, i krisens tid så får det bli något eget.

Posted

Trots att jag än en gång fått vilda bevis på att jag misslyckats med min överkammning så måste jag tacka A/Wing för ett trevligt initiativ!!

Det var en varm lördagskväll som ledde till många initierade snakk!

/ptr

Posted
Trots att jag än en gång fått vilda bevis på att jag misslyckats med min överkammning så måste jag tacka A/Wing för ett trevligt initiativ!!

Det var en varm lördagskväll som ledde till många initierade snakk!

/ptr

Det ser fantastisk hyggeligt ud :)

Ked af, at vi ikke kunne komme og nu er det jo bare endnu værre :D

Håber, at i havde en god dag (kan jeg jo se) og fik lavet nogle gode forsøg, i kan fortælle om ? :mm:

Posted
Men...här saknas någon och det blir straffkommendering direkt... :angry: :) Claes Olsson har varit med förr och den här gången bjuds vi på en målinriktad rönnbärsposering. Eller det kanske handlar om balett... :?::)

awing023.JPG

Jeg ved at du har flere billeder Timbre......venter :D

Hyggelig dag forstås :)

Posted

Här passar det utmärkt med en systemöversikt och ett par Empress som har skridit fram millimeter för millimeter de senaste dagarna. Frågan är om framåtskridandet ännu har gått till final... :?::)

Är kanske part i målet men slutsteget bara småler när det dyker upp impedanser och verkningsgrader av denna klass (7ohm/90dB@1W/1m) och Classé CA-400 lyfter inte ens på ögonbrynen. A perfect match i mina öron.

awing016.JPG

Posted

Tillbaka ut i naturens förråd och rönnbär kan vara betydligt lurigare än vad denna bild ger sken av... :) Längre fram i höst kommer jäsprocessen igång, alkoholhalten stiger och kringstrykande sidensvansar, bergfinkar och diverse trastar kan få sitt livs första och sista rejäla rus. Det går inte att flyga omkring packad i skogen så det brukar sluta med elände. I Australien finns det papegojor som har blivit riktiga festprissar på jästa frukter men de tycks klara sig bättre.

Det kanske beror på klimatet... :?::D

awing014.JPG

Förmodligen säkrare inomhus och avslutningsvis ett stort tack till A/Wing för mycket förberedelser och en trevlig afton!

Man lär sig något nytt varje dag och även house music lät väldigt intressant över detta system.

Musiksuget tar nog aldrig slut.

awing004.JPG

Posted

Överförfriskningar inträffar här och var. Minns skriverier om berusade älgar och hittade följande lilla notis införd i Kristianstadsbladet för något år sedan.

18.26: Polisen får samtal från personal på äldreboendet Skogsbrynet i Sibbhult om att flera berusade älgar befinner sig i trädgården, där de har kalasat på jästa äpplen. Enligt polisen uppträdde älgarna hotfullt och vägrade låta sig skrämmas iväg, så jägare med hund fick tillkallas innan älgarna valde att lägga benen på ryggen. Samma sak ska ha inträffat på lördagskvällen. Enligt länsvakthavande polisbefäl beskrev personalen älgarna som "halvtoppade, tuffa och kaxiga". DS.

Ta vara på era äpplen ... :)

Posted

Vill tacka för en trevlig träff A/WING och alla ni andra som var där. Hoppas det blir fler. Tur med vädret hadde vi. Och framför allt ljuv musik på en underbart ljudande anläggning. /P