Jump to content

A band powerful enough to turn goat piss into gasoline


calle_jr

Recommended Posts

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

419gVYe2PwL._SL500_AA240_.jpg

:D Fast det blir bara silverstjärna ... för många ledtrådar :dead:

Det är alltså fråga om elektronika musik. Calle_Jr's fördom om min musiksmak är inte alldeles fel, men den här plattan är inte ointressant. Härligt suggestiv med små fina teman.

Killen bakom DJ Koze är tysk och har spelat ín i vart fall 2 plattor utöver denna. Hans rätta namn är Stefan Kozalla men har också använt sig av namnet Adolf Noise och sedan Januari kallar han sig Swahimi. Han tillhör Berlins mest kreativa Mac/PC-musikkreatörer.

Hur vet jag detta? Läste i tyska Image och plattan hörde jag på Münchenmässan.

Link to comment
Share on other sites

Kul att se två hendrix-plattor: Axis bold o Electric ladyland. Hemmet ser mycket tilltalande ut med konstglas från 50-60-talet blandat med nytt snyggt! Ser också en Beatlesplatta på väggen, hur funkar detta sätts omslagen upp direkt utan ram :?:

Link to comment
Share on other sites

Joo, det är det snygga Audiomagic Hepta :mm:

Sommaranläggningen består av inte mindre än fyra källor, varav den ena är den så kallade Ful-Linnen;

DSC_4723.JPG

Då rör det sig alltså om en inte 100% fullutrustad Linn LP12, med Alito tonarm och Arkiv PU;

DSC_4729.JPG

Ful-Linn? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...15/DSC_4723.JPG

Då rör det sig alltså om en inte 100% fullutrustad Linn LP12, med Alito tonarm och Arkiv PU;

En liten rättelse. Det är en Eikos arm men inte den senaste SE-modellen.

Observera även hyllan som är svävande i av repellerande magneter och hålls på plats av skivspelarens tyngd och spärrpinnar i två hörn som ser till att plattan inte far i sidled.

Link to comment
Share on other sites

Aha, då är de ju även enkelt spelbara.

Det var naturligtvis sommaranläggningen som fick driva högtalarna;

DSC_4715.JPG

Smaken är ju bekant som baken men jag har alltid tyckt att McIntosh är fantastiska att vila ögonen på. Inte blev det sämre allt eftersom dagsljus och rumsbelysning dämpades - blev lite lätt förälskad faktiskt.

Link to comment
Share on other sites

Don var mycket bestämd om Ormbunkar - "hifivännens bästa vän" - den växt som låter bäst!

Ormbunkar i all ära men ingenting går upp emot högväxta skäggiga kaktusar (t.ex. Oreocereus) och det får gälla tills motsatsen är bevisad... :cool: :D Tyvärr hoppade mina av i förtid... :(:)

Ormbunkar är dock mer anpassningsbara till skilda ljusförhållanden och det kan ju vara en avgörande faktor. Vill man ha ett behagligt, lite dunkelt ljus i lyssningsrummet blir det snart kaktusprotester och till slut lämnar de in.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...