Jump to content

Recommended Posts

Posted

a band powerful enough to turn goat piss into gasoline

DSC_4710.JPG

Minst ett år har passerat. Högsommarvärme igen, och Kristianstad ligger åter lika lågt som Blues Brothers.

En enda dag av regn på sistone, och det skulle slumpa sig att bli denna. Inte alls oss emot.

Vi ska inte norrut denna gång, utan stannar i vad som får betraktas som hjärtat av GÖK-trakter.

Vi inleder med Dirty Music, och så får vi se vad det leder vidare till...

:)

• Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
JFK kastar sig rakt över den tunga jazzen;

Alltid lika trevligt att leta efter nya skivor, inte minst på Dirty Music med sina speciella och sköna atmosfär. Någon jazzskiva blev det däremot inte denna gång. Åkte hem i sällskap av Bob Dylan och Aretha Franklin

Posted
Alltid lika trevligt att leta efter nya skivor, inte minst på Dirty Music med sina speciella och sköna atmosfär. Någon jazzskiva blev det däremot inte denna gång. Åkte hem i sällskap av Bob Dylan och Aretha Franklin

Aretha's Atlantic-inspelningar håller än idag så det hade jag också gärna gjort... :mm::)

Posted

Om jag inte såg fel var Aretha Franklin utgiven på 4 Men With Beards. Jag har aldrig sett något annat än supermusik bland deras återutgåvor.

Själv fick jag tag på en reggae-platta med Willie Nelson, två Miles Davis, en Ben Webster samt den som står i lyssningsfåtöljen med lejonmotiv.

En guldstjärna till den som knäcker artist och albumtitel;

Posted

Post nr 1 Välkommen JFK, kul att du nu är skrivande medlem.

Guldstjärnefrågan är jag tyvärr helt körd på, ser ut som något indiskt! Ravi Shankar-polare eller kanske någon soloutflyckt med Ringo eller Harrison sist tänkte jag på John-mahavishnu-Mc laughlin/santana men det stämmer ej eftersom jag vet hur omslagen ser ut under deras gurutid!

Jag beklagar också att jag fick hoppa av denna hifi-träff!

Affären är som ett möblerat hem och det finns alltid trevliga lp i den affären.

Sist jag var där satt jag faktiskt för förtsa gången och lyssnade på Sven-Bertil Taube från en mycket bra återgivning, intimt och musikaliskt! Don är också en synnerligen trevlig man som jag gärna snackar musik o hifi med. Har också lagt undan lite udda omslag till honom som han kan ha på väggen i affären samt ett par obskyra jul-lp!

Förbannat att jag inte knäcker det där omslaget!!!!!!!!!

Posted

Jag tänker på Engelsmannen eller Amerikanen som har börjat spela igen eft att han lagt både gitarr o musik på hyllan länge,gick han inte över till en annan religon....det är ju inte säker att det är han förståss :blush

Guest patrikcaesar
Posted
Jag tänker på Engelsmannen eller Amerikanen som har börjat spela igen eft att han lagt både gitarr o musik på hyllan länge,gick han inte över till en annan religon....det är ju inte säker att det är han förståss :blush

Ni ser ut att ha haft kul. :)

Patrik

Posted

Warum denkst Du auf Amerika und England. Es gibt andere Länder ...

Posted

Inte Yussuf eller Cat stevens, nix någon annan, byt religion!?

Trevligt reportage att följa ser fram emot fortsättningen som antagligen blir något extra!

Posted
ser fram emot fortsättningen som antagligen blir något extra!

Ja, något lite kan nog utlovas ;)

Det går fler tåg...

Observera att Bebop delar ut ledtrådar om albumgåtan. Jag visste inte att han lyssnade på så'n här musik. Egentligen visste jag inte att någon av oss lyssnade på så'n här musik :D

Backar och väggar är fulla av albumgåtor, men vi tar en i taget.

DSC_4697.JPG

DSC_4699.JPG

Posted
Observera att Bebop delar ut ledtrådar om albumgåtan. Jag visste inte att han lyssnade på så'n här musik. Egentligen visste jag inte att någon av oss lyssnade på så'n här musik :D

"Warum denkst Du auf Amerika und England. Es gibt andere Länder ..."

Det måste då vara Tyskland ;)

Posted

i tyskland finns det väll bara en über-super-sztar, "The Hoff"

:D

Och du tror att jag köper skivor av honom, och dessutom att vi spelar det :?::o

Vi får se om Bebop har någon mer ledtråd.

Det står ett gäng backar i genomgångsrummet;

DSC_4701.JPG

DSC_4711.JPG

DSC_4714.JPG

Posted

Man upplever det som att musiken står i första rummet, och jag känner inte till så många andra hifi-butiker som inger den känslan.

Det finns dock en hel del hifi både på display och för demo;

DSC_4700.JPG

DSC_4712.JPG

DSC_4707.JPG

Posted
Post nr 1 Välkommen JFK, kul att du nu är skrivande medlem.

Guldstjärnefrågan är jag tyvärr helt körd på, ser ut som något indiskt! Ravi Shankar-polare eller kanske någon soloutflyckt med Ringo eller Harrison sist tänkte jag på John-mahavishnu-Mc laughlin/santana men det stämmer ej eftersom jag vet hur omslagen ser ut under deras gurutid!

Jag beklagar också att jag fick hoppa av denna hifi-träff!

Affären är som ett möblerat hem och det finns alltid trevliga lp i den affären.

Sist jag var där satt jag faktiskt för förtsa gången och lyssnade på Sven-Bertil Taube från en mycket bra återgivning, intimt och musikaliskt! Don är också en synnerligen trevlig man som jag gärna snackar musik o hifi med. Har också lagt undan lite udda omslag till honom som han kan ha på väggen i affären samt ett par obskyra jul-lp!

Förbannat att jag inte knäcker det där omslaget!!!!!!!!!

Tack så mycket Iroise! Har genom åren haft stor behållning av att följa diskussionerna på detta forum. Är en ambition att framöver även bidra med ett eller annat inlägg.

Posted

"Sugen på en uppgradering av din CD-spelare?

Köp en vinylsvarv." :D Stor humor.

Dirty Music, är en affär jag måste besöka nästa gång jag hälsar på min son i Brösarp.

Härliga bilder, som vanligt. Tack!

Posted
Vi får se om Bebop har någon mer ledtråd

Struligt idag ...

Visst, vi får bege oss till Tyskland och Berlin och det är musik i tiden skapad av en sån där DJ på en XXX eller XX.

Posted
och vilken dam är det som poserar mot hylldisken alldeles till höger om albumet med Procol Harum... :?:

Liknar en sån där 100 meterslöpare från Jamaica ... ;)