Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej alla gurus!

Har testat denna fråga även på http://www.prisjakt.nu/forum, men har ännu inte fått svar. Antingen känner ingen där igen dem eller så har de inte hunnit svara ännu (la in frågan i förmiddags). Men då jag är ivrig på att få svar på om högtalarna duger till något, så ställer jag frågan även här :-)

När de skulle bygga om på min tjejs arbetsplats skulle de sälja ut det mesta. I en sal för presentationer mm hade de några högtalare som jag passade på att köpa (köpte även en motordriven filmduk ;-). Efter detta har jag sökt efter info om högtalarna på Google och Sony.com mm, men hittar inget.

På dem står det:

Sony model no MU-S7W, (2 stycken)

Speaker system

Impedance: 4 ohm

Power handling capacity: 100W

Serial no 151028

Sony Sound Tec Copr.

Made in Japan 2-335-998-01

D x B x H mm = ca 180 x 485 x 172 mm

På baksidan finns ett hål, ungefär lika stor som till en stor hörlurskontakt (samt två vanliga högtalarsladdsnäppfästen). Vet inte om de är två- eller trevägs, men känner man med handen på framsidan känns det som om det skulle finnas "tre fack".

Sony model no SRP-S800W, (2 stycken)

Speaker system

Impedance: 8 ohm

Power handling capacity: 150W (NOM)

Serial no 200054

Made in Japan 2-337-345-01

D x B x H mm = ca 390 x 380 x 545 mm

På baksidan finns en rund kontaktanslutning med tre piggar (och två högtalarsladdskruvfästen). Inne verkar det finnas en stor högtalare (ca 240 mm diameter) och två små runda hål (ca 50 mm) och ett fyrkantigt tratthål (ca 259 x 80 mm)

Har precis flyttat och min förstärkare är trasig, så kan inte testa dem (funderar på att köpa en Denon AVR-3805 (eller kanske en Arcam AVR-200)).

Är det någon som vet något om dessa högtalare? Om de är dåliga har jag en chans att deala till mig bättre pris på nya högtalare om jag köper dem samtidigt med förstärkaren tänkte jag...

/Reinoso

PS. Bild finns på:

http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=66524