Jump to content

Recommended Posts

Guest patrikcaesar
Posted

IMG_0220-Edit.jpg

Hemma hos en favorit, som ni kanske kommer ihåg från ett annat tillfälle, då hon var modell brevid ett par Vivid Audio V.1.5.

Jag hade med mig en liten sak hem till hennes husse för test, för vi var båda nyfikna på hur bra den här saken kunde låta.

Detta pga att "audionet Micke" sagt att den var förvånandsvärt bra.

Guest patrikcaesar
Posted

Nelly5.jpg

Nelly som hon heter är en av de trevligaste hundar jag träffat på och ni får ursäkta om det kommer att handla om henne lite nu i början, men en "cockopu" är härligt att känna, framförallt om det är en Nelly "cockopu"

Nelly3.jpg

Här är hon i full gång att klättra upp i famnen på en Vivid Audio chef, Philip.

Nelly4.jpg

Och här visar hennes svans hur mysigt de har det.

Guest patrikcaesar
Posted

Nelly2.jpg

Oftast intar hon platsen brevid lyssningspositionen och gnyr till om man inte klappar henne tillräckligt mycket.

Den här gången skulle vi lyssna på en liten apparat som kom att förvåna oss alla tre, Jesper, Nelly och mig själv.

Guest patrikcaesar
Posted

Nelly-2.jpg

Men va.....detta låter ju riktigt bra..hör ni?

Guest patrikcaesar
Posted

Roth4.jpg

Denna lilla apparat kunde få högtalarna att spela högt/starkt, det lät så bra att Nellys husse och jag tittade på varann med förvånade ögon.

-Kostade den 5000 spänn sa du?

-Jaaaa, svarade jag och undrade om det verkligen var fallet numera.

-Man får ju en snygg fjärr med i det priset med..

-Ja och kolla högtalarkablarna som följer med, det är ju rejäla banankontakter.

Guest patrikcaesar
Posted

Denna enligt mig skitsnygga pryl hade Caroli killarna och sålde inte en enda, vilket förvånar mig.

Men ibland är det väl så att vi Hifikillar inte tittar åt en så billig pryl?

"audionet" köpte en på rean och jag tog den andra, men har inte haft tid att packa upp den och höra på den.

Men jag har haft den i tankarna och då jag skulle ta med mig något roligt hem till Jesper och Nelly, föll valet på denna.

Jag ska ärligt säga att det hade jag inte gjort om inte "audionet" sagt att den var bra till killarna på Caroli.

Det är Audio Concept som är importör och gissa om jag kommer att ha den på Limhamn.... ;)

Vill ni läsa mer om den så finns länken till Roths hemsida här.

ROTH

Guest patrikcaesar
Posted

Roth2.jpg

Nu ska det ju också nämnas att vi använde en Lector CDP7 och Vivid Audio är lättdrivna och spelglada.

Men för 5000:- tycker jag att det är ett fynd.

Undrar hur den låter med en I-pod eller I-phone?

Vi kopplade raskt tillbaka till Sim Audion och visst, det var bättre, men var det nästan 10ggr bättre som prisskillnaden var?

Nästa gång vi ses, får jag ta med något annat litet och roligt kanske låter Ferguson Hills lilla förstärkare bra, eller den här lille?

MINI_Houston.jpg

Guest patrikcaesar
Posted

Nelly1.jpg

Vi var helnöjda med vad Roth kunde prestera och jag slutar med en bild där Nelly sitter brevid stjärnan för idag.

PS. På lördag kommer jag inte att spela på Roth, utan på Stello setupen, vilken jag förberedde efter jag lämnat Nelly och hennes husse DS.

Stellosetup.jpg

Välkomna

Posted
Roth4.jpg

Denna lilla apparat kunde få högtalarna att spela högt/starkt, det lät så bra att Nellys husse och jag tittade på varann med förvånade ögon.

-Kostade den 5000 spänn sa du?

-Jaaaa, svarade jag och undrade om det verkligen var fallet numera.

-Man får ju en snygg fjärr med i det priset med..

-Ja och kolla högtalarkablarna som följer med, det är ju rejäla banankontakter.

Intressant att se input selector knappens olika val möjligheter, CD, Ipod & mp3 en rikitig audiophile pryl

Guest patrikcaesar
Posted
Intressant att se input selector knappens olika val möjligheter, CD, Ipod & mp3 en rikitig audiophile pryl

:) Visst är det inte den prylen vi tänker på i audiofilsammanhang, men då och då trillar man på prylar som verkligen imponerar i pris/prestanda förhållande.

Jag önskar att jag hade den till försäljning på Limhamn, för den är bra.

Frågan är hur bra den är om man använder den med I-pod eller I-phone.

Vi använde en bra CD (Lector CDP7) så källan var utmärkt.

Patrik

Guest Audio Concept
Posted

Ett litet apropå.....

Vi lät installera, i ett av Kungsholmens mest besökta cafe (Il Cafe) - med latte i världsklass - för ca ett år sedan en Roth MC4... Till den ett par knallröda Usher 520. Hela övningen har fungerat som ett "syratest" för att verifiera hur mycket en sådan förstärkare tål. Till historien hör att cafeet har det som måste vara jordens mest väl-laddade Ipod. Vi snackar tio-tusentals låter, och därmed många minuters letande när de skall hitta en specifik låt. (Det är också därför vi rekommenderar alla att ha låtarna på datorn och föra över det man behöver - ett lagom antal kanske en gång i månaden eller så. )

Hursomhelst - här spelas det högt. Gissar att 11 av de 12 inneboende watt kontinuerligt är i aktion. Och den kör hela dagen - non-stop. För varje gång jag köper en latte där är jag säker på att nu måste den ha gett efter för all hiphop mm, men icke...... Den härdar ut, och därmed har vi en utmärkt anledning att skicka kunder som vill kolla den under tung belastning, IRL till cafeet - och en perfekt latte....

I sanning en produkt som förvånar och gör många glada... :-)

Mvh. Audio Concept

Posted
dagen - non-stop. För varje gång jag köper en latte där är jag säker på att nu måste den ha gett efter för all hiphop mm, men icke...... Den härdar ut, och därmed har vi en utmärkt anledning att skicka kunder som vill kolla den under tung

Bara en reflektion ... ett klass A steg på full volym har mycket små effektförluster om man spelar "fyrkantvåg" ... öh, hiphop kanske. :clown:

Guest patrikcaesar
Posted

En rättelse, "cockopun" som ett par dagar efter lyssningstestet, gav Göran en likadan "behandling" som Philip (hon gillar audiofiler) heter Nellie inte med "Y" i slutet som jag skrev.

Enligt husse blev den Engelsktalande vovven stött. :D

Göran, Jesper och jag lyssnade om igen och till alla fyras förvåning så gjorde "Rothen" om samma sak och denna gången frågade Göran var den fanns att få tag på. :D

Ny lyssnade vi inte på stora symfoniska verk utan lite skön blues och vackra kvinnostämmor, men ändå, att det kunde låta så bra.

Lector CDP7, Vivid Audio V1.5, JPS Super conductor Q signal & ultra conductor högtalarkabel och så den lille "Rothen"

Nästa gång Jesper och jag ska ses, så ska vi testa den lille Mini Houston och kanske Ferguson Hills lilla fyrkant.

Den låter bra som kombo, så det vore intressant att testa den med Vivid själv.

BlackVelvetboth.jpg

Har inte ni stött på någon rolig liten förstärkare som låter bra för små pengar?

Kom med lite råd, så ska jag se om jag kan få tag på en och testa den, jag tycker det är skitkul. :)

Läste i Stereophile tror jag att Musical fidelities lilla hörlursförstärkare låter utmärkt som försteg för pengarna med skosnöre inkopplat på hörlursutgången tror jag det var.

Någon som läst den testen?