Jump to content

Recommended Posts

Posted

Spännande. Jag kan varken spela eller sjunga - men att kunna spela in musik vore roligt att lära sig! och att spela och kanske sjunga (host).

Posted
Spännande. Jag kan varken spela eller sjunga - men att kunna spela in musik vore roligt att lära sig! och att spela och kanske sjunga (host).

Mitt gitarr-plinkande är nog inget jag räknar med att bli rik på...men det tjänar som utbildning för inspelnings-kunskapen plus att det är otroligt lärorikt (och pinsamt) att lyssna till sig själv!

:)

Posted
Mitt gitarr-plinkande är nog inget jag räknar med att bli rik på...men det tjänar som utbildning för inspelnings-kunskapen plus att det är otroligt lärorikt (och pinsamt) att lyssna till sig själv!

:)

Jag tycker det räcker med att ta självporträtt ... det går en 20 bilder innan en av dem blir någotsånär ok.

Posted

Kul att vi får se lite av detta. Jag är i princip helt novis.

Mitt gitarr-plinkande är nog inget jag räknar med att bli rik på...

Säg inte det!

En musiker som Chris Rea började sent lära sig spela gitarr.

Idag har han t.o.m accepterats som bluesman.

Posted
Kul att vi får se lite av detta. Jag är i princip helt novis.

Säg inte det!

Än finns det hopp... :)

Vi får se vad som står för dörren. Än så länge är det akustisk gitarr, klarinett och med lite tur klämmer vi in en stråk-kvartett också - dock inte alla musiker samtidigt. Det finns redan bokningar... :blush:o:D

Posted
Säg inte det!

Finns det nån gitarrist som blivit stor och börjat sent? Finns det hopp för mig?? :blush

Posted
Trevligt att vi får lite fler inspelande Euphonier!

/ptr

Å skönt att ha nån å rådfråga! :D:blush

Detta är bara en teaser - jag är bara i uppstartsfasen med detta... Leva och lära, heter det väl?

Hoppas kunna delge lite inspelningar framöver.

Posted
Å skönt att ha nån å rådfråga! :D:blush

Euphonia.frågeforum har öppet "twentyfourseven" som man säger över där... :D

Hoppas kunna delge lite inspelningar framöver.

Det ser vi fram emot! Annars jättebra med gitarr som första inspelningsobjet, det är lätt att det låter för jäkligt, samtidigt som det kan låta sublimt bra om man ger sig lite tide att experimentera! .. Själv använder jag gärna mikrofontekniken "MS*" på akustisk sologitarr, kanske en lite knepig teknik att börja med, men ofta den som ger den mest realistika ljudbilden av ett stränginstrument..

/ptr

MS = en framåtriktad njure (kanal 1) + en sidoriktad åtta, som man spelar in på två kanaler (kanal 2 & 3), höger, och vänster som man vänder polariet på. Sedan kan man styra stereobredden med hur mycket signal man mixar in från åtta micken...

Posted

Riktigt bra foto med fint ljus, Engelholm!

mainstreamproduceradmusik

Han spelar dessa på sina konserter fortfarande, men helt omgjorda i samma stil och sättning som på albumet

. Oerhört bra!
Posted
Riktigt bra foto med fint ljus, Engelholm!

Han spelar dessa på sina konserter fortfarande, men helt omgjorda i samma stil och sättning som på albumet

. Oerhört bra!

Hej å tack! :blush Fotona va ganska så o-engagerat tagna och jag stör mig på assymetrin och hur allt är utplacerat i bilden. Dock ger ljuset bilden en skjuts frammåt! :)