x2000 Posted August 8, 2009 Posted August 8, 2009 Hej, Smet iväg från grillen i det varma västkustsvädret för att titta på Herbie Hancock hos Costello på Svt 2. Väldigt intressant och med mycket bra musik. Missar/missade ni denna pärla så finns den på SvtPlay under nästa vecka. Btw hur kan mannen se så oförskämt ung ut, han är ju trots allt 69 år. Quote
Zalve Posted August 8, 2009 Posted August 8, 2009 Sist jag såg, så var det Diana Krall som var gäst,, men så var det Eton John som hade hoppat in som "host" Klart trevligt program. Ska kolla igenom det på stvplay.se Quote
Bebop Posted August 8, 2009 Posted August 8, 2009 Btw hur kan mannen se så oförskämt ung ut, han är ju trots allt 69 år. Själv hävdar han att det kan ha att göra med sin livsföring, ingen rök, inget krök, inga droger, ingen skräpmat, kreativ arbete, positivism och öppet sinne för olikheter... Quote
gcs Posted August 9, 2009 Posted August 9, 2009 hur kan mannen se så oförskämt ung ut, han är ju trots allt 69 år. Ja det kan man undra över. Han kan i alla fall inte ha varit ute på fälten och plockat bomull. Jag såg programmet idag och tycker att Herbie Hancock var otroligt trevlig och underhållande att lyssna på och det var jazzhistoria. Den där basisten in the background Christian McBride är också en dunderbra basist som förekommer på flera skivor. McBride har lirat in Niel Hefti låten, Splanky tillsammans med Ray Brown och Milt Hinton. Programmet kan ses redan nu på SVT play. Quote
Timbre™ Posted August 9, 2009 Posted August 9, 2009 Sänds i repris,i morgon Söndag 13.05 TV2 Ett härligt program där viktiga delar av jazzens innersta väsen lyftes fram. Redan ett spontant sample ur Miles Davis' Nefertiti bekräftade vilken nivå det handlar om. Herbie Hancock är verkligen en tung aktör inom jazzens evolution... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.