Guest Rydberg Posted November 10, 2003 Posted November 10, 2003 Jaha, då har den kommit. Lyssningsintryck kommer.Tänkte bara fresta med ett par bilder sålänge....... :cool: Quote
marbrink Posted November 10, 2003 Posted November 10, 2003 Trevligt! Får vi se bilder på bakdelen också? Quote
K-man Posted November 10, 2003 Posted November 10, 2003 BAT BAT BAT...... de tar onekligen stora steg framåt! \\K-man Quote
dominik S. Posted November 10, 2003 Posted November 10, 2003 Lika vacker som alla andra BAT's produkter Quote
Guest Rydberg Posted November 10, 2003 Posted November 10, 2003 Bild från baksidan var det, kommer här........ Nu är ju frågan, Meridian 588 eller BAT VK-D5 SE, vilken ska jag behålla......... Ett par bilder från insidan (försök till iaf ) Quote
marbrink Posted November 10, 2003 Posted November 10, 2003 Ser trevligt ut! Men jag tycker Meridian spelaren är snyggare. Quote
Guest Rydberg Posted November 10, 2003 Posted November 10, 2003 Marbrink> Ok, då säljer jag BAT:en Quote
Timbre™ Posted November 10, 2003 Posted November 10, 2003 Ser jag ett par RCA-kontakter eller är det bara en hägring... Quote
Timbre™ Posted November 10, 2003 Posted November 10, 2003 Är lite dåligt bevandrad i Nordost signalkablage. Vilken modell är det... Quote
Guest Rydberg Posted November 10, 2003 Posted November 10, 2003 Det är nog en hägring Signalkabeln är Nordost Quattro Fil, helt ok. Quote
mikael2 Posted November 10, 2003 Posted November 10, 2003 Snygga bilder, är detta senaste versionen av BATs spelare? Jag gillar både Meridian och BAT. Har inte hör BATs cd-spelare men Meridian har jag haft lite av varje, från 500 transporten upp till 800:an. Quote
Guest Rydberg Posted November 10, 2003 Posted November 10, 2003 Nej det är inte 24bitsversionen utan 20 bits, det går dock att uppgradera den till senaste status för $800. Quote
Neodynium Posted November 10, 2003 Posted November 10, 2003 Skall bli skoj att höra dina lyssningsintryck! Quote
Bravo Posted November 11, 2003 Posted November 11, 2003 Bland dessa Meridianentusiaster, är det någon som hört Meridian 596/598 och kan delge en bedömning av dessa som CD-spelare. Quote
Guest Rydberg Posted November 11, 2003 Posted November 11, 2003 Nu har det blivit dax för fladdermusens(!) tur att strippa, hmmm :cool: Först påklädd! Här är det ingen stegvis avklädning utan här åker allt av direkt! Bat:en använder sig av 4st dac:ar, PCM63P 6-pack behöver inte vara öl, inte om du frågar männen på BAT!! :cool: Akilleshälen för BAT-spelaren är transporten (Philips), helt tyst är den inte dessvärre. På de nyaste spelarna sitter en plåt över, en sådan kommer att införskaffas om jag ska ha spelaren kvar [V] Quote
Guest Rydberg Posted November 11, 2003 Posted November 11, 2003 Strömförsörjningen verkar däremot vara väl tilltagen Rören som BAT använder sig av är de så kallade BAT Supertubes, egentligen inget märkligare än några ryska militärrör vid namn 6H30. De är 4 till antalet i SE versionen av BAT VK-D5. I den vanliga sitter 6st 6922/ECC88 vilket förklara det "tomma" platserna på kretskortet. Ett par avslutande bilder på de glödande rören! [:p] Quote
Timbre™ Posted November 11, 2003 Posted November 11, 2003 Ja jösses, här var det oljefyllda teflonkondensatorer både på längden och tvären... :cool: Undrar vad öriket har att sätta emot... Kan knappt vänta på denna jämförelse! Quote
Adagio Posted November 11, 2003 Posted November 11, 2003 Kul Rydberg, börjar bli dax för en lyssning igen mao, lite intryck nu tack! Var hos Sampix i helgen för övrigt, mycket trevliga högtalare, cdn och jag kände ju varandra sedan tidigare. Det lät bra, mycket bra med tanke på akustiken, som vanligt en akilleshäl hos lägenhetsinnehavare. Quote
Guest Rydberg Posted November 11, 2003 Posted November 11, 2003 Tyvärr har jag tenta på fredag så kommer inte ha tid att jämföra spelarna nått förrän början på nästa vecka. Preliminärt så kan jag väl säga att BAT:en splar större, en starkare känsla av att vara där, att lyssna på människor av kött och blod. Meridianen är en något slankare spelare och som spelar med mycket detaljer, kanske något mindre lättflytande än BAT:en En djupare analys recension kommer i början av nästa vecka. Quote
Guest Rydberg Posted November 12, 2003 Posted November 12, 2003 BAT:en är nog en bättre spelare låter nog även bättre och för 10' får man den upp till dagens prestanda maskin som kostar 74000. Känns ändå lite som om man saknar Meridianens nyktra synsätt på musiken. Just nu så blir det M som får stanna B blir lite mycket i min anläggning och framförallt rum. Inget hundra bestämt än, vi får se, annars är den till salu för 25' Quote
Matrixen Posted November 12, 2003 Posted November 12, 2003 Trevlig "tentaflykt" annars som vi brukade kalla det på Chalmers, att leka med dessa grejer Plugga nu! Vi får vänta... Quote
Guest Rydberg Posted November 12, 2003 Posted November 12, 2003 Jo du, tentaflykt är bara förnamnet, horribelt är det. KOmmer nog skita i att skriva den då jag ändå inte har nån chans att klara den nu... Quote
Matrixen Posted November 12, 2003 Posted November 12, 2003 Jasså, passerat förnekelsefasen och gått in i lägganer fasen :evil: Mitt sämsta fall av lägganersjuka var när jag vände vid spårvagnen, påväg till tentan. Rannsaka dig själv och utröna huruvida du har en reell chans o klara dig, med maximalt utnyttjande av kvarvarande tid. Är det kört så lägg ner i tid och spara onödig ångest :cool: alternativt satsa max Spela BAT... Quote
Guest Rydberg Posted November 12, 2003 Posted November 12, 2003 Jag vet i fan vilken fas jag kommit in i, har varit matt i hela kroppen och orkat nada i snart ett år nu. 4 år på teckfack sätter sina spår Quote
Adagio Posted November 15, 2003 Posted November 15, 2003 Det är mao samma karaktärskillnader som vid vårt cd "spelarrace" hemma hos mig, mellan M, MC och WA Quote
Recommended Posts