Jump to content

Recommended Posts

Posted

Intressant läsning!

Man känner sig kluven.

Beundransvärd inställning om att sälja audio religion.

Men att presentera en återgivning som inte bara är så bra som är möjligt, utan bättre än vad som är möjligt... :dry:

Jag tänker på det han skrev om Mark Levinsons TAD-band, och visst har man råkat ut för det.

Posted
Man känner sig kluven.

Beundransvärd inställning om att sälja audio religion.

Frågan är kanske om inte även Mark Levinson kände sig kluven... :?::D De efterföljande äventyren med Red Rose Music visade ju upp minimalistiska arrangemang, kinesiska förstärkarmodeller i företagets namn och inte minst fick vinyl en framskjuten plats i butiken på Manhattan.

Kanske en kontrareaktion på den egna religionen.... :?:

Posted

Kul att Jerry nämner min gamla arbetsplats Ambrosia Audio :)

Det är ju ganska klart att man kan göra kanon demos om man har riktiga master tapes inspelade just för detta ändamål, att vara demo material, men det är ju inte vad kunder kommer att lyssna till när dom kommer hem.

Jag finner också interessant hur Jerry jämför analog 2 kanal stereo med dages digitala multi kanal ljud (HDMI) det är väl som att jämföra äpplen med apelsiner. Plus att det låter som analog 2 kanals ljud inte finnes längre.

Nästa gång Jerry ringer så får jag nog prata in homom lite vett :)

Han har rätt om försäljarna han pratar om, dom var ökända i Hifi kretsarna att kunna sälja hur dyra system som möjligt.

• 1 month later...