BwR Posted July 15, 2009 Posted July 15, 2009 Hej, Har precis köpt mej en Thule ia60 och cd100, men matchningen mellan den elektroniken och min Dali Ikon6 vart inte alls bra. Min kompis har ett par focal elektra 946 å jag älskar ljudet i dom, så nu sneglar jag på ett par 906 stativare, men jag vet att dom där är väldig känsliga på elektronik och kablar. Är det nån här som provat med thule elektronik? Mvh Robert Quote
BwR Posted July 18, 2009 Author Posted July 18, 2009 Hej, Har precis köpt mej en Thule ia60 och cd100, men matchningen mellan den elektroniken och min Dali Ikon6 vart inte alls bra. Min kompis har ett par focal elektra 946 å jag älskar ljudet i dom, så nu sneglar jag på ett par 906 stativare, men jag vet att dom där är väldig känsliga på elektronik och kablar. Är det nån här som provat med thule elektronik? Mvh Robert Ett par Focal Electra 906 är på väg hem nu så vi får väl se hur det blir Mvh Robert Quote
P-pan Posted July 18, 2009 Posted July 18, 2009 Jag har inga erfarenheter av Focal men Thule hade jag spelandes i stugan för några år sedan tillsammans med mina B&W 805. Thules elektronik upplevde jag som lite mörkare i sin karaktär så beroende på vad du har för ljudideal så kanske det fungerar bra med Focalerna. Du får väl återkomma med lite intryck när du lyssnat in dig. Jag böt så småningom från Thule till Krell 400xi + cd av samma märke och fick i.o.m det en mycket öppnare och fastare ljudbild. Kanske är en orättvis jämförelse i.o.m prisskillnad mm, men ändå ... Hoppas du gillar det du kommer att höra Mvh Quote
Recommended Posts