Prodigy Posted July 14, 2009 Posted July 14, 2009 Snart kommer jag att kunna ta ut lite mer musik ur min Avid Acutus........ Quote
Prodigy Posted July 16, 2009 Author Posted July 16, 2009 Nu är hon här...mitt Ayre P5xe. Återkommer med lyssningsintryck så snart jag hunnit ställa in/koppla upp henne. Quote
Timbre™ Posted July 16, 2009 Posted July 16, 2009 Nu är hon här...mitt Ayre P5xe. Återkommer med lyssningsintryck så snart jag hunnit ställa in/koppla upp henne. Night shift... Quote
crion Posted July 17, 2009 Posted July 17, 2009 Lyssning är sekundärt på forum, vi vill se foton! Quote
Prodigy Posted July 21, 2009 Author Posted July 21, 2009 OK, Jag fattar....mer bilder......kommer. Har en liten grej som behöver fixas först-se nedan. Nu till mitt lyssningsintryck........brummmmmmmmmm. Hmmm, någonting är skumt. Alltså: 1. Jag har en VdH The Frog (koppar med speciallindad av mannen, myten legenden......). 0.85mV, 47kohm. 2. Den sitter i en Origin Illustrious Live arm med originalkablage (RCA) med WBT kontakter. 3. Jorden är dragen från arm till Ayre. 4. Armen sitter på en Avid Acutus (nej jag har inte uppgraderat till nya nätaggregatet ännu.....). 5. Origin kablaget går in i Ayre P5xe (unbal). 6. Ett par RCA Nordost Valhalla går från Ayre till förstärkaren (jag använder Tuner ingången). 7. Nätspänningen regleras med ett Burmester 948-MEN jag har testat direkt i väggen med samma beklämmande resultat. Jag har ljud, men det är tunt och det brummar. Eagles låter inget vidare...som spelat med kam....... Jag har kollat att koppla ur signalen och låta Ayre stå utan last-knäpptyst! Alltså misstänker jag puppan eller tonarmskablaget. Jag har mätt alla kablar och dom verkar ok (gäller alltså även tonarmskablaget). Jag har kollat lasten samt att switcharna i Ayren ställts in rätt (och jag ställde dom till HIGH /A-C/ eftersom Frograckarn har 0.85 mV utsignal). Vad göra? Hoppas förstås att det hela kan hänföras till min inkompetens! Quote
Prodigy Posted July 23, 2009 Author Posted July 23, 2009 Inte riktigt säker. Ska kolla imorgonkväll. Origin Live Illustrious armen kommer med förinstallerat kablage så jag lurar på en uppgradering där (Nordost Tyr eller liknande) och då kan jag passa på att installera en DIN-kontakt. Jag tror att Litz armkablaget är rätt ok. Aterkommer imorgon kväll. Tack för tipset, Conan. Quote
Recommended Posts