bogren Posted July 14, 2009 Posted July 14, 2009 Även om detta kanske inte är helt rätt forum för denna form av poster så måste jag bara berätta att den nya investeringen på Filmpalatset i Bromölla (www.filmpalatset.se) verkligen var häftig! Det handlar om digital 3D bild och mycket bra ljud till detta. Det blev en helt annan känsla att gå på bio helt plötsligt, och jag tror och hoppas verkligen att detta är något som kommer mer och mer i framtiden. Saxat från hemsidan: "Filmpalatset har en av landets mest avancerade ljudanläggningar. 26 slutsteg på totalt 20.000 watt matar det 9-kanaliga högtalarsystemet." ... "De fem scenhögtalare är av typ ElectroVoice "Variplex" - absolut förstklassiga 3-vägs högtalare, för att på bästa sätt återge digitalljudets stora frekvensomfång och dynamik. Dessa kompletteras av 4st JBL 18-tums sub-woofers och ute i salongen finns 16st surroundhögtalare för effektljud. Salongen är även utrustad med ljudslinga." "Salongen har idag 180 bekväma fåtöljer och ett radavstånd på 170cm. Perfekt akustik och det bästa inom bild/ljud ger dig en förstaklassig filmupplevelse." Om ni har vägarna förbi östra skåne eller västra blekinge så se till att köra inom biografen och njut av en film. Jag har bott i göteborg ett par år men de nybyggda salongerna där kommer inte i närheten av denna där man inte ens behöver resa sig för att släppa in folk längre in på raden. Nu lät detta inlägg som en reklamkampanj men det var inte meningen, ville bara slå ett slag för denna fenomenala anläggning! Hade varit riktigt skoj med ett litet studiebesök... Quote
Recommended Posts