Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fourplay - Journey

g37007lkaoe.jpg

Har ni hört den nya plattan (släppt iår) och har några åsikter, skriv gärna en rad.

På allmusic ges den inte höga betyg, men det behöver inte betyda något!

En som vanligt nyfiken Mattias :blush:)

Posted

Det är ALDRIG dåligt med Fourplay !! :D

Man får alltid bra inspelningar och musik av musiker som håller världsklass.. Sen kanske inte alltid alla låter är i topp, men smak när det gäller musik är ju väldigt varierande, jag har själv en 6 st Fourplay skivor och har aldrig ångrat ett köp.....

Har dock inte köpt den här, så tack för tipset om den....

/Martin

Posted

Gjorde just en beställning på cdon :mm: valde mellan denna och en annan jag inte hade, blev den äldre skivan :app:

Between the sheets ligger i spelaren just nu undra vad grannarna tycker om basen i den :D:D

Posted

Timbre har ju spelat rätt många låtar från Fourplay... kanske dags att inköpa en skiva eller fler ifrån dem.. de är ju inte dåliga om vi säger så! :)

Posted

Jag lånade en skiva eftersom det skrivits mycket positivt om Fourplay här, albumet Yes, please! Inspelningen är bra och de spelar mycket skickligt. Tyvärr tycker jag resten är dåligt. En snabb rytm som driver musiken framåt och det låter muntert. Ovanpå detta en del skickligt finlir men det får för mig ingen musikalisk mening. Som en skickligt hopsnickrad actionfilm byggd på schabloner. I det här fallet tycker jag att Allmusics betyg är rimligt, problemet är väl snarast att de tenderar att ibland ge väl höga betyg får sådant här. Kanske fungerar bra som testmusik och som demomusik på mässor för att låta effektfullt när besökarna passerar och locka in dem i rummet.