Jump to content

Recommended Posts

Posted

har för ett tag sedan bytt min sportiga mot en Volvo XC 60 med Volvos stora stereosystem, låter väldigt bra. Nu undrag jag om någon på forumet vet vilket märke Volvo har monterat både på elekroniken o hötalare ?

Posted

Dynaudio - Volvo XC60.

Volvo erbjuder 3 olika ljudsystem ...

Performence - 6 högtalare - förstärkeri på 4X20W

High Performence - 8 högtalare - förstärkeri på 4X40W

Premium Sound med Dynaudio - 12 högtalare - förstärkeri på 5X130W (D-klass som ger 5-kanals stereo plus en sub).

Det är endast den sistnämnda som kommer från Dynaudio. Se även Volvo XC60 Vem som tillverkar dom andra systemen vet jag inte, men det är inte Dynaudio.

Posted

Det är riktigt som du säger bebop,blev så nyfiken så jag har varit nere i garaget ombord å kollat över både xc 90 xc 60 bilarna,en del av bilarna har omärkta högtalare medan dom lite lyxigare vagnarna har en dynaudiologga på högtalarna.

Posted

Enligt nätet skall Volvos Dynaudio högtalare vara märkta just Dynaudio, alltså inte det i bilden, näst största 40 W. Låter kanonbra ändå.

tack för hjälpen alla.

trevlig semester och sommar till era alla.

Posted
Jag har high performance i min S60 och det låter riktigt bra det också. Undrar just hur Dynaudio-systemet låter... :)

Edit: Stavfel på Dynaudio :blush

Jag håller med dig, låter hur bra som helst.

Posted

Framför allt så är Dynaudiosystemt en flerkanalsuppsättning, 5.1. Jag antar att systemet dom säljer till detta är en DVD-spelarare.

Posted

Ser fram mot att få vår nya XC60 snart...snikade mig lite och gick inte på den bästa (Dynaudio) lösningen utan valde istället High Performance varianten efter en snabb provlyssning i demo bilen-det lät bättre än i min Audi.

Har för övrigt märkt att jag hellre lyssnar på välljud hemma i soffan istället för i bilen. Smällde i ett iPOD interface för enkelhetens skull.

Har ett Bose system i min AUDI A6 (S6a) och det låter väl ok......dock gillar jag inte MMIet (som är helt integrerat med navigatorn) men som sagt, musik njuter jag helst av hemma-trots det ska det låta ok i bilen när man åker långt.

Posted

Jag kör ca 3500 mil om året men ännu har jag inte lärt mig att lyssna på CD i bilen. Det blir P1 för hela slanten och ibland slår jag över till P2. Det är allmänbildande att köra bil. Musiken låter jag ljuda i hemmet utan störande moment.

Posted

jag kör ca: 2500 mil om året mestadels i Sthlm, lyssnar även jag sällan på cd beroende på att det finns så otroligt många radiostationer att lyssna på för alla smakriktningar, Min favorit just nu är Star och vinyl, dagsformen avgör, annars P1