Jump to content

Recommended Posts

Guest justaudiomagic
Posted

Hej

Det är så att jag har beslutsångest om vilken modell jag ska spela på när vi ska ha vår demodag i Oktober!

Vad säger folket här på forumet, ESA Triton 3SE eller Credo 4?

Modellerna hittar ni här -> http://www.justaudiomagic.se/page590.html

Schysst test på Credo 4 hittar ni här -> 6moons

Tack för er medverkan!

Guest justaudiomagic
Posted
Credo 4

Tack för det! Med tanke på var du bor kan vi ju hoppas på att antingen Calle eller Bengt kommer o documenterar allt :)

Posted
Tack för det! Med tanke på var du bor kan vi ju hoppas på att antingen Calle eller Bengt kommer o documenterar allt :)

Skulle varit kul att lyssna, men som sagt var..är en bit att åka...

Vi får väl hoppas att någon av nämnda herrar kan hålla traditionen uppe o göra som vanligt ett kanonreppotage...?

Posted

Vi får väl hoppas att någon av nämnda herrar kan hålla traditionen uppe o göra som vanligt ett kanonreppotage...?

Malmö, om jag inte helt fel ute!

Posted

Det kanske går att börja med Triton 3SE och övergå till Credo 4 :?:

Ja, calle_jr har alltså en viss dokumentationsfördel där mot Timbre :evil:

Posted

Helt klart men västkustmaffian tar revansch redan i morgon... :D

Vi har dessutom luttrade flash guards som backar upp... :cool: :)

Guest justaudiomagic
Posted
Det kanske går att börja med Triton 3SE och övergå till Credo 4 :?:

Ja, jag hoppas på en fin lokal som jag har kollat upp, det är en restaurang / dansställe. Många bra sittplatser med möjlighet att skära

av rummet. Ska försöka få med lite akustik material o förbättra lokalen med - Ska dit o kolla upp detta med.

Rummet jag tänker på (avskärmat) är på 40-50 kvm o bör räcka till, om inte har vi övriga lokalen att laborera med.

Att använda både Triton 3SE och Credo 4 är ett mycket trevligt önskemål, problemet är dock fraktmöjligheten o få dit allt.

Credo 4 levereras i trälådor vilket tar en del volym. Jag lovar att göra mitt bästa o meddelar er hur det blir.

Ingen som du kan samåka med? 120 mil är långt att åka enbart för att titta o lyssna på Hifi / Hi-End, ibland är det värt det

I dagsläget bor vi i Malmö. Efter den 14 Juli bor vi i Skurup! Utanför Malmö, vår son är största anledningen. Vi vill inte att han ska växa upp här

då det händer allt för mycket här. Jag hoppas att ni är som jag, att jag väldigt gärna åker en bit för att se o lyssna på intressanta saker.

Så långt är det inte :app::)