Jump to content

Recommended Posts

Posted

En novembermorgon någonstans i Sverige. Det är lördag, klockan är 05.49 och hifi skall lidas fram som epkpeng säger... ^_^:D

25871074-bd6f-028001E0-.jpg

Jorma Design har varit uppe långt innan fladdermössen hunnit hem... :)

Här har det packats Jorma Design kablar, ett par Mårten Design Coltrane, fotoutrustning samt lite nödvändigt krafs för en weekendtur till broderlandet Danmark.

25871070-62f3-028001E0-.jpg

Några timmar senare har vi vaknat till och här kommer en obligatorisk bild med obligatorisk vy.

25871087-4231-01E00280-.jpg

Hur många danmarksresenärer har inte poserat just här?

Morgontrötta resenärer, förväntansfulla resenärer, uppfriskade resenärer och överförfriskade resenärer... :D

25871088-eddd-01E00280-.jpg

Nåväl, Danmark ligger nära i hjärtat och på kartan. Plötsligt är vi mitt på Jylland och på väg rakt in till Vitus Audio. Både Coltrane och vi själva blev väl omhändertagna denna novemberhelg... :app:

25871104-58f5-01E00280-.jpg

Vitus Audio består av Johnny till vänster och Mr. Vitus själv till höger. Ett stycke Coltrane och en förväntansfull Jorma på väg in.

Häng med genom att följa detta bildreportage!

25871120-c504-028001E0-.jpg

• Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Ser verkligen fram emot detta reportage...såväl bilder som lyssningsintryck!

Se nu till och jobba hela natten Timbre så jag har ngt att titta och läsa till morgonen! ...jag ha ringen morgontidning......

\\K-man

Posted

Det var en mycket trevlig helg i Danmark, vilket kommer att synas på Timbres bilder. Massor av bilder har det blivit, och mycket musik på en anläggning som det inte har sparats krut på. Och det som var den största överaskningen stod högst upp på Vitus hifihylla. Mer om detta kommer framöver med Timbres bilder.

Jag tror inte att han orker jobba med detta inatt.

Tung hifi har tröttat ut Timbre :D

Posted
Tung hifi har tröttat ut Timbre

Gammal man gör så gott han kan :D

Så halvskåningarna tog hand om er förstår jag. Nu har vi väntat länge nog , visa mer bilder omedelbums !

Posted

Väl inkomna i lyssningsrummet blev det full fart på Jorma... :)

Coltrane befriades snabbt från sina transportsäckar och Black Diamond Racing-konerna skruvades på.

25871126-9bcc-01E00280-.jpg

Här ser vi en del av Coltrane man kanske inte ser så ofta... ;)

25871135-7f37-01E00280-.jpg

Det gäller att ha total kontroll... :cool:

25871138-a964-01E00280-.jpg

De befintliga elektrostathögtalarna från Martin Logan fick se sig undanflyttade för en dynamisk kombatant.

25871131-5a62-01E00280-.jpg

En stycke Coltrane och ett stycke Martin Logan Qwest.

25871129-fbda-01E00280-.jpg

Posted

Jasså, Coltrane är portad neråt :o

Är det någon dämpning i dess fötter ( inte BDRkonerna utan foten ) ?

Ser fram imot fortsättningen...

Mvh

Posted
Jasså, Coltrane är portad neråt :o

Är det någon dämpning i dess fötter ( inte BDRkonerna utan foten ) ?

Ser fram imot fortsättningen...

Mvh

Dämpningen finns i BDRkonerna och BDR-Pucks,en som konerna står i.

I kombination med Kolfiber/Kevlar lådan.

Posted

Ser framemot att se bilderna. :mm:

Men ser att det blivit trubbel på servern. Även de bilder som jag haft liggande på samma server är otillgängliga :(

får hoppas på att det bara är serviceunderhåll eller dylikt.

Hej på er alla förresten :)

Edit: Ser att bilderna är tillgängliga nu

Posted

Det er altid trevligt när danskere och svenskere kan finne sammen :) . Specielt när de har så bra uttstyr som detta. Jeg har hört Coltrane med Jormas kabler och jeg har ochså hört Vitus' forstærkere med DCS.

Jeg er helt sikker på at dette er en mycket bra kombination och ser frem til flera bilder och "hemligheten" - det skulle vel inte ha med analoglyd at göra????

Posted

Visst skulle det bli dCS! :D

Det visade sig dessutom att Hans-Ole Vitus var i besittning av två perfekta skivor för jämförelse av CD omsamplad till DSD och DSD direkt i omanipulerad form.

Mer om detta senare.

25884332-b7f2-01E00280-.jpg

Här fanns tillgång till en Verdi, en Elgar och en Purcell. Det är första gången som jag i verkligheten har sett Elgar placerad direkt ovanpå Purcellen och det är ju helt klart så dCS har tänkt sig det hela.

Verkligen läckert!

25884318-c1db-01E00280-.jpg

Med Colrane och Jormas No. 1 var ju detta ett utmärkt tillfälle att känna lite på formaten från CD hela vägen upp till SACD.

En ljudresa.

25884323-3e82-028001E0-.jpg

Men det fanns mer att koncentrera sig på... :mm:

25884327-2348-028001E0-.jpg