Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har lyssnat på den hos en kompis, alltså inte i min egen anläggning. Den lyckades inte göra mig speciellt nyfiken, om det var spelaren eller RIAA-steget vet jag inte, men den var klasser sämre än det jag spelar på (Rega P3, RB300, Harmony Designs bästa Riaa-steg inbyggt i min Pre 906).

Så min spelare är väl i prisklass ungefär som Denon, men ex Riaa. Jag saknade både varm och djup bas samt förmågan att förmedla en symfoniorkester någorlunda trovärdigt. Jag saknade en del av upplevelsen när musiken blev riktigt komplex och omfångsrik med gott om transienter. Men som sagt det var inte i min anläggning så skillnaden kan lika gärna ha kommit från de övriga delarna i anläggningen.

Min rekommendation är i alla fall att du lyssnar ordentligt. Måste spelaren ha inbyggd Riaa så är det kanske ett kanonalternativ, annars finns det en hel del steg till hyggliga priser att välja bland.

Posted
Jag har lyssnat på den hos en kompis, alltså inte i min egen anläggning. Den lyckades inte göra mig speciellt nyfiken, om det var spelaren eller RIAA-steget vet jag inte, men den var klasser sämre än det jag spelar på (Rega P3, RB300, Harmony Designs bästa Riaa-steg inbyggt i min Pre 906)...

Tack för responsen! :)