Bebop Posted June 24, 2009 Posted June 24, 2009 Fick nya High Fidelity idag. Ett stort hemreportage hos Matrix!!! Quote
Zalve Posted June 24, 2009 Posted June 24, 2009 Tyckte väl det var ett bekant ansikte när jag blädrade lite snabbt i tidningen,, på jakt efter nåt annat Quote
Ekman Posted June 24, 2009 Posted June 24, 2009 Riktigt roligt att det blev ett reportage och till och med bild på framsidan Det ska bli väldigt skoj att läsa artikeln sen. Quote
Timbre™ Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 Tyckte väl det var ett bekant ansikte när jag blädrade lite snabbt i tidningen,, på jakt efter nåt annat Nyfikenheten växer ytterligare och lösnumret bör ju vara ute i tidningshyllorna när som helst. Quote
K-man Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 Ja, det måste man ju läsa igenom! ...snygga golden horn förresten... \\K-man Quote
Engelholm Audio Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 Ett väldigt bra nummer av HF och denna artikel var ju klart bidragande till det! Quote
eliot Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 Fick nya High Fidelity idag. Ett stort hemreportage hos Matrix!!! Skall bli kul att läsa - Peter Westberg & Timbre var hemma hos mig för 5 år sedan och det var tänkt att det skulle leda till ett reportage med bilder från Timbre men det stöp på det att Peter envisades med att vilja ange mitt fulla namn i tidningen vilket jag inte ville då det bara finns en person med mitt namn i Sverige. När han sedan skrev för Norska Fidelity för några år sedan så ville han publicera det igen men även då ville han hela namnet och jag fick höra att jag var en osäker person eftersom jag inte ville det. //Eliot PS. Har man en skivsamling värd miljonen och en anläggning som inte är mycket billigare så tycker jag att man får vara lite försiktig..... Quote
Engelholm Audio Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 Skall bli kul att läsa - Peter Westberg & Timbre var hemma hos mig för 5 år sedan och det var tänkt att det skulle leda till ett reportage med bilder från Timbre men det stöp på det att Peter envisades med att vilja ange mitt fulla namn i tidningen vilket jag inte ville då det bara finns en person med mitt namn i Sverige. När han sedan skrev för Norska Fidelity för några år sedan så ville han publicera det igen men även då ville han hela namnet och jag fick höra att jag var en osäker person eftersom jag inte ville det. //Eliot PS. Har man en skivsamling värd miljonen och en anläggning som inte är mycket billigare så tycker jag att man får vara lite försiktig..... Vilket mervärde skulle ditt fulla namn ge artikeln, undrar jag!?! Quote
eliot Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 Vilket mervärde skulle ditt fulla namn ge artikeln, undrar jag!?! Det undrade jag oxå Quote
Matrixen Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 eliot, jag kände likadant, men glömde bort att ta upp det och nu är det försent, så jag lutar mig tillbaks och inväntar resultatet. De har även som policy att man inte får korrektur eller "förläsa" så jag har ingen aning om hur kufisk jag kommer framstå. Det är förvisso ett smalt magasin, så desto kufiskare, desto mer "cred" antar jag Quote
Matrixen Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 Ja, det måste man ju läsa igenom! ...snygga golden horn förresten... \\K-man Jo och det är delvis din och delvis inramningen av valnöts förtjänst Quote
Guest om.s Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 Undrer om ikke man må innhandle HF nu, for første gang på veldig lenge, spennende! .... mvh Quote
Timbre™ Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 Ett väldigt bra nummer av HF och denna artikel var ju klart bidragande till det! Nämns Euphonia i något av de andra sammanhangen... Quote
juha Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 Idag inhandlas sommar läsning, då hänger även denna tidning med..enkom för Matrixen Quote
Bebop Posted June 25, 2009 Author Posted June 25, 2009 Nämns Euphonia i något av de andra sammanhangen... Inte där men det är också ett reportage kring nya Consult-butiken och där kom Euphonia med. Quote
Matrixen Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 Det är i nummer 5 som reportaget hos mig kommer med, men det är fortfarande nummer 4 som är i handeln några dagar till. Jag pratade en del om euphonia, så kommer det inte med, så är det inte mitt fel här finns deras info kring nummer: high fidelity Quote
Timbre™ Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 Det är i nummer 5 som reportaget hos mig kommer med, men det är fortfarande nummer 4 som är i handeln några dagar till. Jag pratade en del om euphonia, så kommer det inte med, så är det inte mitt fel Nä, det var inte så jag menade... Det skulle handla om lite forumshistoria. Quote
juha Posted June 26, 2009 Posted June 26, 2009 Sedär nu köpte jag ett nummer utan Matrixen lik för---t!! : ) Ja ja man får väl läsa den hur som helst..längesen man köpte en sån. Quote
Matrixen Posted June 26, 2009 Posted June 26, 2009 Sedär nu köpte jag ett nummer utan Matrixen lik för---t!! : ) Ja ja man får väl läsa den hur som helst..längesen man köpte en sån. Det tål ju att nämnas att det är en annan göteborgare med spännande högtalare som figurerar i nummer 4! Quote
Guest Jorma Posted June 26, 2009 Posted June 26, 2009 Det var svårt att få ihop det med alla inblandade, men det blev en trevlig men intensiv dag med Sven Bilen och han fick ihop tre reportage på en dag. Vi snackade om detta på banketten på Arkenmässan och meningen var att det skulle bli av i höstas, men det tog lite längre pga. det var svårt att finna en dag som passade allihop. Tackar för en trevlig kväll, Matrixen. Sven trivdes tydligen då han stannade långt efter att jag hade åkt hem. Himla trevligt ljud du hade också och även på låg volym lät det mycket bra. Det är ju inte så dumt om man som du bor i en lägenhet att kunna spela med låg volym utan att missa något i musiken utan att störa grannarna. Det är inte så ofta man hör en anläggning som klarar det. Quote
juha Posted June 27, 2009 Posted June 27, 2009 Japps..spela högt kan många anläggningar, men spela lågt med behållning, det är klart underskattad egenskap. Quote
Matrixen Posted June 30, 2009 Posted June 30, 2009 Det var svårt att få ihop det med alla inblandade, men det blev en trevlig men intensiv dag med Sven Bilen och han fick ihop tre reportage på en dag. Vi snackade om detta på banketten på Arkenmässan och meningen var att det skulle bli av i höstas, men det tog lite längre pga. det var svårt att finna en dag som passade allihop. Tackar för en trevlig kväll, Matrixen. Sven trivdes tydligen då han stannade långt efter att jag hade åkt hem. Himla trevligt ljud du hade också och även på låg volym lät det mycket bra. Det är ju inte så dumt om man som du bor i en lägenhet att kunna spela med låg volym utan att missa något i musiken utan att störa grannarna. Det är inte så ofta man hör en anläggning som klarar det. jorma, det är alltid roligt när andra vana lyssnare upskattar ens ljudideal. Det låter dock mer än marginellt bättre nu än det gjorde i våras. Delvis tack vara dig o dina produkter Jag har bytt en cloue produkt mot en Jorma dito plus att jag inspirerad av dina tips bytt till nextgen högtalarkontakt. Det som har gjort mest är dock fortsatt jobb med högtalarplacering. Jag målade om för ett och ett halvt år sedan och valde att utgå från en ny placering och se vart det kunde leda. 18 månader är ju snabba ryck i hifisammanhang Quote
Schill Posted June 30, 2009 Posted June 30, 2009 Bara att gratulera Matrixen till en mycket fin och stilful rig. Quote
Matrixen Posted July 1, 2009 Posted July 1, 2009 Bara att gratulera Matrixen till en mycket fin och stilful rig. Sven har ju fångat min resa ganska bra. Det har ju aldrig varit riktigt aktuellt att byta högtalarna och de ser ju ut som de gör... förvisso mäktiga, men det har funnits en ambition att snygga till apparatavdelningen som någon typ av balanseringsakt. Jag har precis köpt o läst tidningen och det var imponerande hur han fångat så mycket av vad jag sa. Som jag upplevde det, så småpratade vi mest och endast ibland blev det något nedtecknat i antecknigsblocket. Enda direkta sakfelet som jag kommer ihåg på rak arm är att vi körde Alice in Chains live och inte Type O negative live , men det roligaste var att jag fick dela med mig av min rock såväl som av min andra musik Quote
Recommended Posts