sladd Posted June 24, 2009 Author Posted June 24, 2009 I morgon alltså, skall vi tro att Lars Olov skruvar på placeringen en smula så att även Plundin veknar Quote
plundin™ Posted June 24, 2009 Posted June 24, 2009 I morgon alltså, skall vi tro att Lars Olov skruvar på placeringen en smula så att även Plundin veknar Ser fram emot det även om jag har svårt att komma loss i morgon... Och jag undrar om inte rummet (tyvärr) sätter dom största begränsningarna? Men som vi vet, det är ju ett projekt som redan är undervägs.. :cool: :cool: /ptr Quote
eliot Posted June 24, 2009 Posted June 24, 2009 ... som redan är under vägs.. :cool: :cool: Det är inte bara jag som hittar på egna ord - men jag skulle inte särskriva Quote
plundin™ Posted June 24, 2009 Posted June 24, 2009 Det är inte bara jag som hittar på egna ord - men jag skulle inte särskriva Det hänger lite på var betoningen ligger (tänk talspråk!), annars får jag väll hävda att det är dialektalt... /ptr Quote
Ekman Posted June 24, 2009 Posted June 24, 2009 Det hänger lite på var betoningen ligger (tänk talspråk!), annars får jag väll hävda att det är dialektalt... /ptr Ser mer ut som en fulöversättning av engelskans under way inte helt ok förutom möjligtvis på gotländska då. Quote
plundin™ Posted June 24, 2009 Posted June 24, 2009 Ser mer ut som en fulöversättning av engelskans under way inte helt ok förutom möjligtvis på gotländska då. Inte trodde att ni var så språkkonservativa... ..jag ser varje inlägg jag gör på forum som en möjlighet att vidareutveckla både mitt och ert språk! .. förövrigt står undervägs på sidan 1025, tredje spalten strax under mitten i senaste SAOL, så så nytt kanske inte begräppet är... :cool: ..sedan kanske jag tog mej en smula frihet i uttolkningen av det, men det är ju en annan saga eftersom jag nog tror att ni förstod! /ptr Quote
eliot Posted June 24, 2009 Posted June 24, 2009 ....men det är ju en annan saga eftersom jag nog tror att ni förstog! /ptr Nog utvecklar du alltid Förstog - är det en dialektal böjning av förstå Quote
calle_jr Posted June 24, 2009 Posted June 24, 2009 .... men det är ju en annan saga eftersom jag nog tror att ni förstod! /ptr Härligt med folk som inte är bättre än de kan ändra sig. Quote
plundin™ Posted June 24, 2009 Posted June 24, 2009 Härligt med folk som inte är bättre än de kan ändra sig. Joru, här vilar ingen prestige, man får aldrig vara sämmre än att man kan lära och göra om! /ptr Quote
iroise Posted June 24, 2009 Posted June 24, 2009 Jag gillar varken staffel eller sär skrivningar. Quote
Recommended Posts