Jump to content

Midsommarhifi och ett fönster mot nya världar.

Timbre™

Recommended Posts

Ett flödande ljus denna sommartisdag och här gällde det att smida medans solen var på plats. Thielhögtalarna stod på inspelning och det var en behaglig musikavnjutning på låg volym när dessa bilder togs.

savedalen203.JPG

Mer ljus om man så önskar... :)

savedalen213.JPG

• Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Elementens estetiska design har säkert diskuterats i vida kretsar men de kommer med största säkerhet att ha en magnetisk dragningskraft :) på kamerautrustade besökare. Det sitter totalt sex neodyniummagneter på insidan av denna mellanregister/diskant-kombination varav fem arbetar i anslutning till tweetern. Ett av de två baselementen är en passiv basradiator eller slavbas som det brukade kallas när exempelvis JBL var igång med sina L 150.

Har inte hört den benämningen på länge.

savedalen200.JPG

Har aldrig sett dessa i levande livet än...man får lite jukeboxe eller en viss Amerika byggnad i tankarna.. :?::)

Ja, vi har alla våra personliga associationsbanor... :D Här en Opuskomponent i flödande ljus och jag kan inte låta bli att få maritimt liv i tankarna.

savedalen150.JPG

Thiel-högtalarna imponerar på mig. Inovativa, snygga, väldigt fina mätresultat i testen i Hifi & Musik! Dock ger mätresultaten från Stereophile inte riiiktigt lika fina resultat, men ändå klart i topp!

Stereophile!

Ja jag blir lite tårögd:

1208T37fig4.jpg

Ett flödande ljus denna sommartisdag och här gällde det att smida medans solen var på plats. Thielhögtalarna stod på inspelning och det var en behaglig musikavnjutning på låg volym när dessa bilder togs.

Inte ofta jag ser sånt från dig, men..."medans" Timbre? :o:D

Inte ofta jag ser sånt från dig, men..."medans" Timbre? :o:D

Ett gammalt väl beprövat knep för att kolla upp huruvida läsarna är involverade i texten... :D

Thiel Audio har väl annars pysslat med koaxialelement under ganska lång tid... :?:

:D

Gillar lådorna till Transparent. Snyggt gjort med integrerade kabellyftare :mm:

Alla blir vi tårögda av olika ting...

Ja lådorna är läckra!

Ett gammalt väl beprövat knep för att kolla upp huruvida läsarna är involverade i texten... :D

Thiel Audio har väl annars pysslat med koaxialelement under ganska lång tid... :?:

Exakt och jag upplever att Euphonia har vridit upp tempot ordentligt med många matnyttiga trådar och kul bilder.

Exakt och jag upplever att Euphonia har vridit upp tempot ordentligt med många matnyttiga trådar och kul bilder.

Tempot går som en sinuskurva :) och nu skruvar vi upp igen med ett par precis inkomna elektrostater som är utrustade med välkänd logo.

savedalen223.JPG

Hificonsult har redan i öppningsfasen en mängd hifi att visa upp men denna gång har det varit mest fokus på Bladelius Embla uppkopplad via Bladeliusförtärkeri till JBL Project Everest DD66000 och det har varit en mycket intressant presentation.

Ett stort tack till alla inblandade!

savedalen080.JPG

Från ljus till mörker :cool: och förutom den stora, ljusa entrén går det även att smita ut bakvägen för den som söker ännu mer upplevelser. "Efter behag och lägenhet" som det stod i annonserna för dansbandskrogen Generalen på sjuttiotalet.

Då gällde det sista dansen... :)

savedalen059.JPG

Med kommungränsen i ryggen :) får vi här en överblick av Hificonsults nya kvarter. Upptäckte dessutom att buss 513 har en hållplats alldeles inpå knuten... :o Den stannar även vid Gustavsplatsen på väg in till Heden men det är alltid nyttigt att promenera... :)

savedalen139.JPG

Där ligger också Transparent Reference högtalarkabel, eller är det "endast" en Ultra?

Fantastiskt skärpedjup du fick till på den bilden. Härligt ljus också.

Tack! Hittade faktiskt en med lite mer skärpedjup men det hjälper oss nog inte i artbestämningen... :)

savedalen222.JPG

Från ljus till mörker :cool: och förutom den stora, ljusa entrén går det även att smita ut bakvägen för den som söker ännu mer upplevelser. "Efter behag och lägenhet" som det stod i annonserna för dansbandskrogen Generalen på sjuttiotalet.

Då gällde det sista dansen... :)

savedalen059.JPG

Jag var där i Söndags,,, Efter ett hällande regn och en klart sen ingång så blev det till slut vägen ovan :D

Tack för alla trevliga omdömmen och fina bilder! Som synes på en del bilder pågår fortfarande finputsandet både i området ljud/akustik och målning, lister och lampor.

Samma kväll som Everest-demon hissades också flaggorna utanför, jag fick denna bild på mailen:

savedalenflaggor.jpg

Och förstås:

Välkomna!

En av våra kunder är svårt sugen på att prova i hemmiljö någon vecka så de packas förmodligen på måndag. (inte säker på exakt dag)

Everest lät bättre och friare efter att Lars Olov pysslat om dem någon timma :)

mvh

Då kan vi bara hoppas att du hade Chris Rea med dig i handbagaget... :D

"Road to hell" fanns inte med i bagaget och det verkar som att denna "kille" verkat att ha ångrat sig. Eller så har han tappat orienteringen :D

p1000679.jpg